menu

اپلیکیشن حمل و نقل زینگ چگونه کار می کند؟

در حال حاضر رانندگان برای اطلاع از محل بارهای موجود، ساعات و روزهای زیادی را در پایانه های باربری از دست می دهند تا بتوانند از میان بارهای اعلام شده به شرکت های باربری، بار با قیمت مناسب و مقصد مناسب را پیدا کنند. اعلام بار در پایانه ها به صورت سنتی به وسیله نوشتن لیست بارها بر روی تخته و یا وساطت افراد موسوم به "ماشین گیر" صورت می گیرد و راننده ها از میان انبوه اطلاعات غیر مفید، می بایست بار مطلوب خود را پیدا نمایند.

اپلیکیشن زینگ، دسترسی رانندگان کامیون و تریلی به اطلاعات بارهای موجود در سراسر کشور را تسهیل می نماید و با برگزاری مناقصه به صورت آنلاین، برای مشتریان نیز کمترین قیمت موجود را تعیین می نماید.

در این اپلیکیشن، رانندگان نوع خودروی خود و همچنین شهرهای محل فعالیت خود را مشخص می نمایند. از سوی دیگر، شرکت ها و انبارها و متصدیان فعال در گمرک، برای یافتن کامیون و تریلی به صورت آنلاین، ویژگی های بار خود و همچنین آدرس در شهرهای مبدأ و مقصد را مشخص می نمایند. بدین ترتیب رانندگان می توانند فقط لیست بارهای مطلوب و مناسب خودروی خودشان را مشاهده کرده و از میان آنها برای مسیر رفت و برگشت خود، بار مناسب را انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است که زینگ، فقط بستر اطلاعاتی حمل و نقل کشور را فراهم کرده است و دخالتی در پروسه حمل و نقل و سایر مراحل قانونی و سنتی حمل بار ندارد. روند اعلام بار و انجام مأموریت در زینگ بدین شرح است:

1- ثبت بار: مشتری به صورت آنلاین، اطلاعات بار، شامل نوع بار، وزن، ارزش بار، ابعاد بار، کامیون یا تریلی مناسب برای حمل و همچنین  اطلاعات فرستنده و تحویل گیرنده و روز بارگیری را ثبت می نماید.

2- اعلام بار از طرف زینگ:  تمام رانندگانی که نوع خودروی آنها و شهرهای محل فعالیتشان، برای بار مورد نظر مناسب باشد، اطلاعات بار را از طریق زینگ دریافت می نمایند.

3- برگرازی مناقصه بین رانندگان: هر راننده می تواند دستمزد مطلوب خود و همچنین زمان تقریبی رسیدن به محل بارگیری را اعلام نماید. سفارش دهنده از میان تمام پیشنهادهای دریافت شده، با توجه به قیمت و زمان اعلام شده، می تواند چند نفر از رانندگان را برای انجام مأموریت تأیید نماید.

4- تعیین برنده نهایی: هر کدام از رانندگان تعیین شده که زودتر نسبت به تأیید نهایی اقدام نمایند، برنده مناقصه می شود.

5- ارتباط راننده با سفارش دهنده: زینگ، اطلاعات تماس سفارش دهنده و راننده را به هر دو طرف اعلام می نماید و علاوه بر آن، اطلاعات تماس و آدرس یک شرکت باربری معتبر را به راننده اعلام می نماید تا برای دریافت بارنامه و بیمه نامه، به آن مراجعه نماید. زینگ هزینه های صدور بارنامه و بیمه نامه را به صورت اتوماتیک محاسبه کرده و به دستمزد راننده می افزاید. ارزش بارنامه برابر با مجموع دستمزد راننده و هزینه های صدور بارنامه و بیمه نامه است. راننده پس از دریافت بارنامه حاوی تمام مشخصات، به مشتری مراجعه می نماید و مشتری پس از مشاهده بارنامه و بیمه نامه رسمی، با اطمینان بار خود را به راننده تحویل می دهد.

6- رصد کردن وضعیت بار بر روی نقشه: سفارش دهندگان می توانند از زمان تحویل بار تا مقصد، محل کامیون یا تریلی را بر روی نقشه مشاهده نمایند و در صورت لزوم، با راننده تماس داشته و از اتمام موفقیت آمیز حمل و نقل، اطمینان حاصل نمایند.

زینگ با بیش از 350 شرکت باربری در سراسر ایران، قرارداد همکاری دارد و تمام این شرکت ها فقط با دریافت هزینه های قانونی صدور بارنامه، اقدام به صدور بارنامه و بیمه نامه می نمایند و بنابراین کمیسیون های هنگفتی که مشتریان بعضا ناچار به پرداخت آن هستند نیز از پروسه حمل و نقل حذف می گردد.

هزینه های صدور بارنامه و بیمه نامه، در هنگام مناقصه به رانندگان اعلام می شود و راننده موظف به پرداختن این هزینه ها برای دریافت بارنامه است. اما این هزینه ها بر روی قیمت بارنامه افزوده می شود و در مبدأ یا مقصد، توسط سفارش دهنده به راننده بازگردانده می شود. بنابراین رانندگان دستمزد صافی خود را بنا به قیمت اعلام شده در هنگام مناقصه، عینا دریافت می نمایند.

رانندگان، پس از اتمام مأموریت و اطمینان از دریافت دستمزد، هزینه بسیار جزئی برای اطلاعات مفید دریافت شده از طریق زینگ، می پردازند که حتی این هزینه ناچیز نیز بر قیمت بارنامه افزوده شده و در واقع از دستمزد راننده چیزی کم نمی شود.



مطالب مرتبط:

آپارات    تلگرام   اینستاگرام    LinkedIn


© 
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان کاوش می باشد.


logo-samandehi