اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه نمای مدرن با طراحی خلاقانه و استفاده از مصالح نوین و تکنولوژی روز، جلوه ای زیبا و منحصربفرد را برای نمای ساختمان به ارمغان آورده است. استفاده از مصالح افقی، عمودی و یا زاویه دار، می تواند به جذابیت و پویایی نما بیافزاید.

نما، پوسته بیرونی ساختمان است و اولین جایی است که افراد قبل از ورود به خانه با آن رو به رو می شوند، بنابراین توجه و دقت در ساخت نمای ساختمان می تواند به مدرن و شیک دیده شدن تمام ساختمان شما کمک کند. با این مقدمه در ادامه این نوشته به بررسی انواع نماهای مدرن می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

نما

عوامل موثر در نماسازی مدرن

  • نوع کاربری ساختمان
  • شکل، فرم و متراژ بنا
  • نوع مصالح مورد استفاده
  • شرایط اقلیمی و آب و هوایی
  • میزان بودجه پروژه
  • توجه به اصول زیبایی شناسی نما

ایده های طراحی نمای مدرن ساختمان

  • استفاده از خطوط ساده

"خطوط ساده" یکی از روش های مورد استفاده در بسیاری از طراحی های امروزی و مدرن می باشد. در این خانه، پانل های بزرگ تر از حد استاندارد به طراحی مربوطه جذابیت و عمق اضافه کرده اند. در زیر لبه های سقف که از دیوار بیرون زده، چوب استفاده شده که به طراحی، سطحی هموار و پیوسته بخشیده است.

  • استفاده از ترکیب مصالح مختلف

مصالح ترکیب شده یکی دیگر از روش های مورد استفاده در طراحی امروزی هستند. در این خانه، پانل های چوبی با انواع سنگ ترکیب شده و نمایی صنعتی و همزمان ارگانیک به وجود آورده اند.

این پانل ها در قسمت بالایی خانه به صورت لایه لایه هستند و از قفل برای اتصال آن ها استفاده شده است. آن ها به مکان مورد نظر بافت و جلای خاصی اضافه نموده اند. پوشش عمودی و چوبی همان ساختار لایه لایه را دارد و دو قسمت خانه را به هم متصل کرده است.

  • استفاده از پانل های رنگی

نمای مدرن نیازمند به پیروی از اجزای سنتی نیست. در این مورد، هم رنگ و هم سایز پانل می تواند گوشه ای از ساختمان را مجزا و منحصر به فرد نشان دهند. لایه های هماهنگ شده از لحاظ رنگی باعث می شود که خطوط مختلف پانل خود را نشان دهند و بیان گر این نکته است که پانل ها از لحاظ اندازه با یکدیگر تفاوت دارند و باعث می شوند شکل ساختمان بزرگ تر از حد نرمال به نظر آید.

بعضی اوقات رنگ بهترین روش برای رسیدن به مقصود و متمایز کردن ظاهر خارجی ساختمان است. پانل های پررنگ قرمز با نوارهای سفید، ظاهری معکب شکل به ساختمان زیر بخشیده اند. این پانل های بزرگ تر از حد استاندارد و دارای خطوط ساده، رنگ عمیق موجود را کاملا به نمایش گذاشته و ظاهر ساختمان را کاملا مدرن و با استایل نشان داده اند.

بعضی اوقات، طراحی های جدید باید صرفا ظاهری سنتی را نشان دهند تا بتوان به استایل مطلوب دست یافت. در این نوع نما از لایه ها برای تفکیک چوب های رنگ شده از قسمت های تیره تر استفاده می شود. رنگ چهارچوب پنجره هماهنگ با رنگ نمای تیره تر است که کمک می کند به نمایی مدرن تر برسیم.

نما

  • ایجاد سطوح ناهموار

طراحی مدرن به داشتن خطوط ساده و سطح ناهموار معروف است، اما این بدین معنا نیست که نباید عمیق و با طرح های متفاوت باشد. در نمای خارجی این خانه، پانل های متفاوت نمایی متالیک دارند.

در داخل محوطه نیز فضایی برای رشد درختان وجود دارد و همین امر عمق و جذابیت بیشتری به طراحی اضافه کرده است. ظاهر چوبی پانل های جلویی بیش از پیش بر شکل ساختمان تأکید می کنند.

  • تلفیق سبک ها

اجرای نماهای مدرن همیشه به معنی استفاده از استایل های امروزی نیست، گاهی اوقات ترکیب استایل های سنتی با مدرن بهترین عملکرد را در پی دارد. علاوه بر اجزای مدرن که در نمای خارجی ساختمان وجود دارند، می توان از نماهای سنتی نیز مانند نمای کناری و افقی استفاده کرد.

نمای عمودی و پانل ها در تضاد با نمای سنتی هستند و از طرفی اجزای مدرن موجود بر روی پنجره ها و درب ها، نماهای افقی را به پس زمینه ای خالی و صاف برای قسمت های دیگر تبدیل کرده است.

  • استفاده از فضای سبز در نما

ایجاد فضای سبز در نمای ساختمان از دیگر طرح های زیبا و جذاب است که می توانید بکار ببرید. این کار علاوه بر تصفیه هوای شهر و ساختمان، سبب تشکیل فضایی مطبوع در پشت پنجره و یا داخل تراس می شود و ویوی فوق العاده ای را ایجاد می کند.

  • استفاده از طرح های هندسی

استفاده از طرح و نقش های هندسی در نما می تواند طراحی متناسب و بسیار زیبایی را ایجاد کند. اگر به دنبال نمای متفاوت و مدرنی می گردید، می توانید خطوط را از حالت عمود بر هم خارج نموده و فرم های هندسی متفاوتی را به وجود آورید.

  • بالکن های بیرون زده

می توانید بالکن های ساختمان را به صورت جعبه هایی بیرون زده از ساختمان طراحی کنید. بیرون زدگی بالکن می تواند نما را از سادگی و یکدستی خارج نموده و نمایی مدرن و بسیار جذاب را به ساختمان ببخشد.

  • تلفیق مصالح، خطوط و رنگ های مختلف

نمای مدرن به این معنا نیست که که خانه یا ساختمان را با نوع مشخصی مصالح یا رنگ بپوشانید. این ساختمان از ترکیبی از مصالح، خطوط و رنگ های مختلف برای تأکید بر مکان های متفاوت و اشکال متمایز استفاده کرده است. قسمت نارنجی رنگ، این بخش را از کل ساختمان متمایز نموده و توجه دیگران را به خود جلب نموده است.

نما

کلام پایانی
ما در این نوشته به بررسی انواع نماهای مدرن در ساختمان پرداختیم. همانطور که می دانید یکی از فاکتورهای مهمی که در ساخت ساختمان به آن توجه ویژه ای می شود، نمای ساختمان می باشد. نمای ساختمان مانند یک لباس برای آن بوده و در نگاه اول توجه افراد را به خود جلب می کند. از این رو چگونگی طراحی آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

طراحی نمای ساختمان با توجه به سبک طراحی ساختمان صورت می گیرد. سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین انواع سبک ها شناخته شده و بسیاری افراد از آن در ساخت ساختمان و نمای آن استفاده می کنند. آن چه که در نمای مدرن ساختمان به چشم می خورد، طراحی ساده در عین حال زیبا و شیک می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>