اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نما

انواع نمای مدرن ساختمان

  • نمای فلزی

چنانچه نمای روبرویی ساختمان در تعامل ساختمان با فضای اطرافش نقش داشته باشد، باید از مصالح به عنوان زبانی برای تحقق این موضوع استفاده شود. نماهای فلزی در گذشته برای ساختمان های صنعتی و یا چند قسمتی استفاده می شد اما به تازگی در فضاهای مسکونی نیز استفاده از این مصالح رایج شده است.

لایه های نازک نرم، موج دار، پارکت مانند و یا ضد زنگ نیز انواع مختلف نماکاری هستند که می توانند با مصالحی چون چوب، بتن، گچ و یا سنگ ترکیب شوند. در این تصویر، خروجی بزرگ شیشه ای درون دیوارهای سفید، فضای داخل را روشن تر کرده در حالی که قسمت بالایی این خروجی از ساختار حفاظت می کند.

نمای فلزی کورتن
فولاد "کورتن" یکی از مصالحی است که برای نماهای مدرن و در معماری نوین استفاده می شود. علارغم رنگ اکسید شده آن، این نوع فلز مقاومت بالایی در برابر فرسایش و خوردگی دارد، زیرا لایه اکسید شده نوعی محافظ می باشد که از آلیاژ کروم و مس ساخته شده است.

  • نمای سنگ طبیعی

نمای سنگی همواره در طول تاریخ استفاده می شده است. این نماها رنگ ها و بافت های متعدد دارند که به دیوارها ظاهری متمایز و زیبا می بخشد. به علاوه، سنگ عایقی گرمایشی است و از رطوبت نیز جلوگیری می کند. نماهای سنگی با توجه به سختی و مقاومت خود شناخته می شوند.

تکمیل کردن ساختمان با سنگ نیز ابعاد گسترده ای دارد. در خانه زیر، فرد معمار طبقه بالا را با سنگ های خاکستری تیره که بریده بریده هستند، پوشانده است. اگر بخواهیم وجه تمایز این سنگ طبیعی را عنوان کنیم، می توانیم به رنگ تیره و مقاوم بودن آن اشاره نماییم. امکاناتی که این مصالح عرضه می کنند آن ها را تبدیل به انتخابی عالی هم برای فضای داخلی و هم فضایی خارجی می کند.

نما

  • نمای چوبی

همه می دانیم که چوب زیبا و با کیفیت است و بی اندازه گرم و مطلوب می باشد. البته این مدل نمای چوبی ویژگی های دیگری نیز دارد که فرد را وادار می کند هوشمندانه تر و دقیق تر انتخاب کند. حساسیت بالا به رطوبت، پرتوهای خورشیدی و تغییرات دما تنها مثال های اندکی هستند که ممکن است منجر به آسیب نمای چوبی شوند.

چوب از عصر باستان برای ساخت پناهگاه استفاده می شده اما ما همچنان باید مطمئن شویم که آیا می توانیم آن را از مواردی چون آتش، رطوبت و یا حشرات محافظت کنیم یا خیر.

  • نمای ساروج و گچ

در گذشته از گچ در ساختمان استفاده می شد و امروزه نیز می توان از آن برای تزیین نمای خانه استفاده کرد. گچ ارزان قیمت است، رنگ های متنوعی دارد و استفاده مکرر از آن می تواند به عنوان راه حلی فوق العاده برای خانه هایی که دیوارهای آجری دارند، باشد.

در این خانه، طرح های سبز و سفید در ابعاد متفاوت، ریتم منحصر به فردی ایجاد کرده است. این طرح ها همچنین درزهایی که به مرور زمان در این نوع نما به وجود خواهند آمد را می پوشانند.

نما

  • نمای بتنی

امروزه، نماهایی از جنس بتن در حال فتح تمام ساختارهای معماری نوین هستند. این بتن ها بافت های خاکستری و یا سفید دارند و نگه داری آن ها کار سختی نیست، زیرا ماندگار هستند. در این تصویر، ما می توانیم دیوارهای بتنی و نماهای روبرویی با چهارچوب های افقی چوبی برجسته را مشاهده کنیم.

  • نمای شیشه ای

شیشه از مصالح محبوب در طراحی نمای ساختمان است. به جای ایجاد خروجی های متعدد، این نماها اجازه می دهند نور کافی به داخل ساختمان نفوذ کند. تنها چهارچوب ها و قالب بندی ها در چنین ساختاری جلوی نور را می گیرند.

دریافت نور خورشید و نگهداری آن دو ویژگی مهم نماهای شیشه ای هستند. در خانه زیر، ما می توانیم سقف گسترده ای را ببینیم که جلوی نور را گرفته و سایه ایجاد کرده و همچنین از پنجره ها و دیوارهای شیشه ای محافظت می کند.

نما

  • نمای جی اف آر سی

نمای جی اف آر سی از مدرن ترین و جدیدترین بناهایی است که عده کمی با آن آشنا هستند. همانطور که می دانید بتن ماده ای ترد است، به همین منظور برای تقویت آن از الیاف شیشه استفاده می کنند که سبب به وجود آمدن نوعی بتن تقویت شده با الیاف شیشه می شود که به طور مخفف به آن GFRC می گویند. استفاده از این متریال، نمایی بسیار خاص و منحصربفرد را به وجود می آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>