اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای کامپوزیت از جمله نماهایی است که در حال حاضر طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده و از مزایای بی شماری برخوردار می باشد. این نما در ساختمان های مختلف نظیر ساختمان های اداری، تجاری، تفریحی و منازل قابل استفاده است و زیبایی منحصر بفردی به ساختمان و فضای شهر می بخشد.

اگر اجرای نما با پانل های آلومینیوم کامپوزیت به درستی انجام شود، دوام و استحکام آن بالا رفته، در نتیجه نما عمر طولانی تری خواهد داشت. پانل های آلومینیوم کامپوزیت اولین بار در آلمان تولید و برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفتند.

این پانل ها ترکیبی از دو لایه ورق آلومینیومی و یک لایه مواد پلی اتیلن هستند و با توجه به سلیقه مشتریان در طیف وسیعی از رنگ ها به بازار عرضه می شوند. لایه پلی اتیلن در وسط دو لایه آلومینیومی قرار می گیرد و در واقع حکم هسته مرکزی را دارد.

در نوشته های پیشین به معرفی انواع نماهای ساختمانی پرداخته شد، هم اکنون در این نوشته قصد داریم نمای کامپوزیت یا نمای آلومینیومی را به شما معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

نمای کامپوزیت

اجزاء تشکیل دهنده نمای کامپوزیت

  • لایه رنگ پلی استر
  • ورق آلومینیومی
  • چسب
  • لایه پلی اتیلن
  • چسب
  • ورق آلومینیومی
  • رنگ نانو
  • لایه چسب ضد خش
  • پوشش محافظ

نحوه اجرای نمای کامپوزیت
در اجرای نمای کامپوزیت از چهار روش تحت عنوان روش فیکس، روش هنگینگ، روش فیلکس ریلینگ و روش L و H استفاده می شود.

  • اجرای ورق کامپوزیت به روش فیکس یا Fixing

در این روش، ورق ها با استفاده از پیچ و پرچ بر روی زیرسازی ثابت می شوند. قیمت اجرای نمای کامپوزیت با روش فیکس یا ثابت از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است و با سرعت بالا اجرا می شود. با استفاده از این روش می توان هر نوع طراحی را اجرا نمود و هر پانل را به صورت جداگانه باز یا تعویض کرد.

  • اجرای ورق کامپوزیت به روش هنگینگ یا Hanging

در این روش ورق های آلومینیومی به پین ناودانی آویزان می شوند. روش هنگینگ را روش ریلی نیز می نامند، زیرا در آن، ناودانی به شکل ریلی بوده و می توان آن را رگلاژ نمود.

این روش یکی از رایج ترین و ایده آل ترین روش نصب نمای آلومینیوم کامپوزیت در دنیاست که از پایداری لازم در مقابل تکان های ناشی از زلزله و وزش های باد برخوردار می باشد. روش هنگینگ به نسبت سایر روش ها با سرعت بالاتری اجرا می شود و استانداردترین روش به شمار می آید.

نمای کامپوزیت

  • اجرای ورق کامپوزیت به روش L و H

این روش مانند روش فیکس است اما در آن ورق ها پس از برش در پروفیل های H شکل و L شکل قرار می گیرند. سرعت اجرای نما با این روش بالاست و هزینه پایینی صرف آن می شود.

این روش علاوه بر مزایای منحصر بفرد خود دارای معایبی نیز می باشد. امکان آب بندی در این روش به طور 100 درصد امکان پذیر نیست و در صورتی که نیاز به تعویض پانل ها باشد نمی توان آن ها را تعویض نمود.

هنگام نماسازی با کامپوزیت نباید از ابعاد بزرگ آن استفاده نمود، زیرا ممکن است در اثر وزش باد سر و صدا ایجاد کنند و یا به مرور زمان تغییر شکل دهند. در کل نصب این نما تنها توسط افراد متخصص صورت می گیرد تا نمایی بی عیب و نقص و ماندگار ایجاد شود.

  • اجرای ورق کامپوزیت به روش فیکس ریلینگ

نمای کامپوزیتی که با روش فیکس ریلینگ اجرا می شود، از قابلیت رگلاژ پس از نصب برخوردار است. این نما به منظور پیشگیری از خوردگی و زنگ زدگی آهن در مناطقی که دارای آب و هوای شرجی هستند استفاده می شود. به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیومی در این روش، سازه در مقایسه با روش فیکس آهن، سبک تر خواهد بود.


قیمت نمای کامپوزیت

ورق های کامپوزیت بر اساس نوع آلیاژ آلومینیوم، ضخامت، رنگ لایه بیرونی و مواد لایه میانی دارای قیمت های متفاوتی هستند. همچنین روش اجرای نمای کامپوزیت عاملی بسیار موثر در قیمت نمای کامپوزیت می باشد. در بین تمام روش های نصب کامپوزیت نما، روش فیکس ارزان تر و راحت تر از سایرین است. در واقع می توان گفت این روش 10 الی 15 درصد ارزان تر از روش هنگینگ می باشد.

روش های L و H نیز قیمت پایینی دارند اما استفاده از آن ها منسوخ شده است. با توجه به نوع آماده سازی، تعداد ورق های مورد نیاز و متریال های لازم برای زیرسازی، هزینه های اجرای نمای کامپوزیت متفاوت خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>