اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای کامپوزیت

مزایای نمای کامپوزیت

  • مقاومت در برابر تغییرات محیطی

یکی از مهم ترین مزایای ورق آلومینیوم کامپوزیت مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی است. این ورق ها اگر در معرض رطوبت قرار گیرند دچار خوردگی و زنگ زدگی نخواهند شد و علاوه بر آن تابش نور خورشید دوام و عمر آن ها را کوتاه نخواهد کرد.

سطح ورق های آلومینیوم کامپوزیت صاف و صیقلی است، از این رو نور خورشید را منعکس کرده و میزان کمی از گرمای آن را جذب می نمایند. نمای آلومینیوم کامپوزیت قابل استفاده در مناطق گرمسیر با درجه حرارت بالاست و در واقع متریالی مقاوم در برابر حرارت محسوب می شود.

لایه پلی اتیلنی که در پانل های کامپوزیت قرار گرفته نوعی سد حرارتی ایجاد نموده که منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی آن می گردد. این نما در مقایسه با سایر نماها کمتر دچار تغییر رنگ می شود.

  • وزن بسیار سبک

وزن پانل های آلومینیوم کامپوزیت بسیار سبک است و بار اضافی بر سازه وارد نمی کند. علاوه بر آن وزن سبک این محصولات حمل و نقل و نصب آن ها را نیز آسان نموده است. کاهش وزن ساختمان منجر به کاهش نیروی زلزله بر سازه می شود، به همین دلیل استفاده از این مصالح در ساختمان به ایمنی بیشتر در برابر تکان های ناشی از زلزله کمک خواهد کرد.

  • عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی

این پانل ها نوعی عایق صوتی و حرارتی محسوب می شوند، زیرا لایه پلی اتیلنی که در وسط دو لایه آلومینیوم قرار گرفته نه تنها مانع از انتقال حرارت می شود بلکه از میزان سر و صدا در ساختمان نیز می کاهد.

آلومینیوم ماده ای مقاوم در برابر حرارت است و اگر نمای ایجاد شده با این متریال در معرض آتش سوزی قرار گیرد، تغییر شکل نخواهد داد. علاوه بر آن آلومینیوم ماده ای مقاوم در برابر نم و رطوبت است که دچار خوردگی نمی شود.

  • تنوع بالای رنگ

در رنگ آمیزی این ورق ها از پوشش های رنگی متنوع استفاده می شود که با سلیقه معماران و سازندگان همخوانی دارد و نمای ساختمان را فوق العاده جذاب نشان می دهد. زیبایی و تنوع رنگ نمای آلومینیوم کامپوزیت باعث شده استفاده از آن روز به روز گسترده تر شود و افراد بیشتری به این نما اشتیاق پیدا کنند.

  • اجرای سریع

پانل های آلومینیوم کامپوزیت به صورت آماده در بازار موجود هستند و به راحتی در دسترس می باشند. پیش ساخته بودن این پانل ها نماکاری ساختمان را راحت تر کرده و سرعت اجرای پروژه را بالاتر می برد.

علاوه بر آن وزن سبک این مصالح استفاده از آن ها را آسان تر نموده است. نماکاری ساختمان با پانل های کامپوزیت توسط افراد حرفه ای و متخصص طبق نقشه و طرح مورد نظر صورت می گیرد، از این رو یک نمای اصولی با سرعت اجرای بالا به شمار می آید.

  • قابلیت برش کاری و سوراخ کاری

آلومینیوم ماده ای انعطاف پذیر است که می توان بر روی آن عملیاتی نظیر برش کاری، خم کاری و سوراخ کاری انجام داد. پانل های آلومینیوم کامپوزیتی که برای نمای ساختمان استفاده می شوند در اشکال مختلف و با توجه به نوع نما طراحی و ساخته می شوند و محدودیتی در شکل پذیری آن ها وجود ندارد. انعطاف پذیری بالای این محصولات باعث شده از آن ها در کنار مصالحی که انعطاف پذیری کمتری دارند، استفاده شود.

نمای کامپوزیت

معایب نمای کامپوزیت
این نما از جمله نماهایی است که به دلیل مزایا و قابلیت های بی شمار مورد استقبال قرار می گیرد، اما تنها عیب آن گران بودن هزینه های خرید پانل های آلومینیومی و اجرای آن هاست. قیمت اجرای نمای کامپوزیت بالا می باشد و به منظور نصب پانل های آن باید از ابزارهای مخصوص استفاده کرد.

نماهای کامپوزیتی معایب دیگری نیز دارند. نیاز به نیروی متخصص برای نصب، امکان رشد و تکثیر حشرات در شکاف های آن و مقاومت پایین در برابر ضربه از جمله معایب نماهای کامپوزیتی محسوب می شوند.

کاربرد نمای کامپوزیت
ورق های کامپوزیت آلومینیومی جایگاه ویژه ای در طراحی نمای ساختمان به خود اختصاص داده اند و به دلیل مزایای قابل توجه کاربردهای متفاوتی دارند که موارد استفاده از این پانل ها به شرح زیر می باشند.

  • دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان
  • سقف کاذب ساختمان
  • بازسازی نماهای فرسوده
  • پایانه های مسافربری
  • دیوارهای تونل ها
  • ساخت و ساز مخزن
  • طراحی نمای ساختمان مسکونی
  • نمای کامپوزیت مجتمع تجاری
  • انواع پارتیشن های داخلی و خارجی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>