اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب پنبه

چوب پنبه یک ماده باور نکردنی با ریشه های طبیعی است که به دلیل خاصیت بازگشت پذیری به محیط زیست، لقب متریال سبز به آن داده شده است. این ماده سبک با داشتن خواصی چون انعطاف پذیری، ضد آب و حریق بودن، نه تنها به یکی از محصولات پرطرفدار صنعت ساختمان تبدیل شده بلکه توانسته در دکوراسیون داخلی و مبلمان نیز جایگاه ویژه ای به خود اختصاص دهد.

چوب پنبه در واقع از پوسته مرده درخت بلوط که اغلب بیش از 200 سال زندگی می کنند برداشت می شود. بدین صورت که پس از پوست کندن، چوب پنبه را به مدت چند هفته روی هم انبار می کنند تا خشک شود. سپس آن را می جوشانند تا نرم شده و در نهایت آن را به شکل ورقه های مسطح و هموار برش داده و پهن می کنند تا خشک شود و پس ازخشک شدن، به صورت تخته های پهنی به سراسر جهان صادر می کنند.

جالب است بدانید هر درخت بلوط بعداز 25 سال اولین چوب پنبه خود را تولید می کند و پس از آن هر 9 سال یکبار چوب پنبه ای با نهایت کیفیت بار می آورد. عمر این درخت ها 150 سال است و هر درخت در طول عمرش فقط 15 بار محصول تولید می کند.کشور پرتغال با داشتن تقریبا 1 میلیون هکتار جنگل چوب پنبه بزرگ ترین تامین کننده چوب پنبه در جهان است که تولید بیش از 53٪ کل صادرات چوب پنبه و محصولات مرتبط به آن را تولید می کند.

مزایای چوپ پنبه

  • چوب پنبه 100 درصد طبیعی و ارگانیک بوده و کاملا قابل بازیافت است.
  • چوب پنبه از آب سبک تر بوده و آب نمی تواند در بافت های آن نفوذ کند و این موضوع سبب شناور ماندن بر روی آب و فرو نرفتن در آب می شود.
  • بیش از 50 درصد از حجم چوب پنبه را هوا تشکیل می دهد و به همین خاطر این ماده بسیار سبک و نرم بوده و برش و شکل دهی به آن بسیار ساده صورت می گیرد.
  • به دلیل وزن بسیار سبک و چگالی بسیار کمی که دارد به راحتی قابل استفاده و شکل دادن است.
  • تمام الیاف چوب پنبه گیاهی هستند و به همین خاطر هیچگونه عنصر شمیایی و صنعتی در آن وجود ندارد.
  • چوب پنبه عایق صدا می باشد.
  • چوب پنبه در انتقال حرارت، بسیار مقاوم است.
  • در صورت آتش گرفتن، چوب پنبه گازهای سمی را آزاد نمی کند.

استفاده از چوب پنبه در دکوراسیون داخلی و مصارف خانگی

چوب پنبه دارای ویژگی های خارق العاده ای است که هیچ محصول چوبی در حوزه مبلمان و دکوراسیون نمی تواند با آن رقابت کند از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پایداری و سازگاری چوب پنبه با محیط زیست است زیرا بدون اینکه آسیبی به درختان برسد یا درختی بریده شود، تولید شده و تجدید پذیر است.چوب پنبه جایگزین مناسبی برای مواد صنعتی مانند پلاستیک ها و مواد گران قیمتی همچون فلزات بوده و نیازی به روش های تولید شیمیایی و زیست تخریب ندارد.

چوب پنبه به دلیل خاصیت خم شدن وانعطاف پذیری، قابلیت ماشینکاری و فرم پذیری بالایی داشته و به همین دلیل می توان با آن محصولاتی را خلق کرد که با چوب طبیعی غیر ممکن است.چوب پنبه دارای ویژگی های مقاومت حرارتی، صوتی و ارتعاشی است که آن را یک ماده ایده آل برای استفاده در طراحی داخلی می کند.

انواع چوب پنبه

چوب پنبه ها هم مانند تمام مواد و مصالح دیگر دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- چوب پنبه طبیعی

چوب پنبه طبیعی یکی از پر کاربرد ترین انواع چوب پنبه ها هستند که به صورت ورقه های فشرده شده در طراحی و ساخت مبلمان و وسایل و لوازم دکوری، ماکت سازی، محصولات دارو سازی، آزمایشگاها، پوشش کف و سقف و.. استفاده می کنند.

2- چوب پنبه عایقی (آکوستیک)

همان طور که از اسم این نوع چوب پنبه ها معلوم است، از آن ها می توان برای عایق کردن فضاهای مختلف در برابر حرارت و رطوبت استفاده کرد.

3- چوب پنبه لاستیکی

چوب پنبه لاستیکی از دانه های چوب پنبه و لاستیک تشکیل شده است که این ترکیب خاصیت ارتجاعی ایجاد کرده و محصولی را به وجود میاورد که فشردگی و انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد. از این ورقه ها در اشکال مختلفی چون واشر در ماشین سازی، آب بند روغن، حرارت و همچین جهت عایق کاری شیشه ها استفاده می شود. اما شایع ترین و مهم ترین کاربرد چوب پنبه به عنوان درزگیر درساخت درپوش بطری ها و بشکه های شراب و مایعات شیمیایی در آزمایشگاه ها می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
هم یار:
آیا میشود روی آن روکش کشید و بجای صندلی ار آن استفاده کرد و یا میشود به جای مقوا در پاشنه کفش برای پر کردن زیر آن گذاشت و رویش را با سری کفش پوشاند و با آن راه رفت؟
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>