اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخ پنبه

واردات نخ پنبه شانه شده از هند:
نخ پنبه ای همانطور که از نامش پیدا است از الیاف گیاه پنبه دانه در کارگاه های نخ ریسی و یا به صورت سنتی و دستی تهیه می شود، این نخ ها از پرکاربردترین و پرمصرف ترین نخ های مورد استفاده در تولید انواع پارچه و پوشاک بوده که از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند، هند یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید نخ پنبه شانه شده است که بیشترین واردات این نخ در ایران توسط این کشور تامین می گردد.

نخ پنبه شانه شده چیست؟
نخ پنبه شانه شده در واقع نخی است که تمامی زوایا، ناخالصی ها و پرزهای آن توسط شانه زدن از بین رفته و نخ تولید شده از مقدار پیج و تاب خوردگی بسیار کمتر و استحکام و دوام بیشتری برخوردار می باشد.

پنبه الیافی است که بسیار نرم و لطیف بوده و جنس آن از سلولز است. از جمله مناطق کشت و پرورش پنبه در نقاط مختلف جهان می توان به مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری نظیر کشورهای آفریقایی، آمریکایی، استرالیا و هند اشاره کرد.

در خصوص کیفیت نخ پنبه ای شانه شده به طور کلی هر چه طول نخ بیشتر و قطر آن کمتر باشد نشان‌دهنده کیفیت و مرغوبیت بالای نخ می باشد.

از مهم‌ترین خصوصیات نخ شانه شده علاوه بر دوام و استحکام بالای این نخ نسبت به سایرین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در برابر سایش و پوسیدگی از استحکام بالایی برخوردار می باشد.
  • در برابر تجزیه شدن از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.
  • در برابر حرارت، مواد شیمیایی و اسیدهای ضعیف قلیایی از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • درخشندگی بیشتری نسبت به نخ کارد داشته و از لطافت و نرمی بهتری برخوردار است.
  • از رنگ پذیری و ظرافت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

سنجش بین نخ کارد و شانه شده:
در رابطه با سنجش بین نخ کارد و شانه شده می توان به این مورد اذغان داشت که استفاده از هر کدام از نخ‌ها در تولید منسوجات مختلف بر روی وزن پارچه، کیفیت دوخت و کیفیت خود پارچه تأثیر بسزایی دارند.

نخ های شانه شده به دلیل اینکه کاملا تمامی زوایا و پرزهای آن گرفته شده است هم از لحاظ ظاهری کیفیت بهتری نسبت به نخ کارد داشته و هم پارچه هایی که با استفاده از این نخ ها تولید شده اند به دلیل استحکام بالای تار و پود این نخ پس از شستشو همچنان شکل و ساختار اولیه خود را حفظ خواهند کرد.

نخ کارد همان نخ پنبه ای است که عملیات شانه زنی بر روی آن انجام نگرفته و میزان دوام و استحکام آن نسبت به نخ شانه شده کمتر و پیج و تاب خوردگی آن بیشتر است.

ماشین های به کار برده شده در فرآیند تولید نخ پنبه:
در ادامه مطلب می خواهیم درباره ماشین های به کار برده شده در فرایند تولید نخ پنبه در مراحل مختلف نخ ریسی اشاره نماییم. پنبه ها بعد از حلاجی و برداشت به کارگاه های صنایع نساجی برده شده تا عملیات ریسندگی بر روی آن انجام گیرد.

در قدیم و تا اواخر قرن 20، قبل از انقلاب صنعتی در جهان جهت تولید نخ از وسایلی چوبی به نام دوک‌های پشم ریسی که با استفاده کامل از نیروی دست بود استفاده می شد.

اکنون با به روی کار آمدن انقلاب صنعتی و ورود دستگاه ها و تجهیزات مدرن ریسندگی و بافندگی استفاده از روش های قدیمی تقریبا منسوخ شده و روش های امروزی به دلیل صرفه اقتصادی بالاتر و صرفه جویی در زمان جایگزین روش های قدیمی شده اند.

در اینجا به صورت اجمالی به فرآیند تولید نخ پنبه و نوع دستگاه های به کار رفته در تهیه آن می پردازیم.

الیاف پنبه ای در ابتدای حلاجی دارای ناخالصی ها و مواد چسبناکی است که باید حتما شسته شده و پرزها و آلودگی های آن از بین برود.

از این رو این الیاف پنبه ای را در ماشین هایی به اسم دستگاه همزن قرار می دهند، این دستگاه با فشار زیاد الیاف پنبه را از هم جدا کرده تا ضایعاتی نظیر سنگ، برگ و دانه و غیره کاملا از پنبه جدا گردد.

این پنبه ها در مرحله بعد وارد دستگاهی به نام کاردینگ شده تا مواد زائد بسیار ریز و آلودگی های و میکروارگانیسم ها به طور کامل از الیاف جدا گردد.

الیاف تولید شده در این مرحله به شکل موازی در کنار یکدیگر چیده شده و وارد مرحله بعدی که فتیله کردن است می شوند.

در این مرحله 18 الی 24 فتیله در یک راستا به صورت دو خط موازی با فاصله در کنار یکدیگر قرار دارند که الیاف نخ پنبه ای را تحت کشش قرار داده و آنها را تاب می دهند، این عمل در زمان قدیم توسط دوک چوبی انجام می شد، اکنون به وسیله دستگاه فتیله یا ماشین اسلیورلپ انجام می گیرد.

مرحله بعدی شانه زنی است، این کار به منظور بالا بردن کیفیت نخ و پالایش نخ از تار و پود اضافی انجام می‌گیرد.

کشش نام مرحله بعدی است، در این مرحله اسلیورها یا فتیله های متعددی قرار گرفته اند که نخ های حلاجی شده و شانه شده را 6 الی 8 برابر طول اولیه خود کش می دهند، تا ساختار نخ حالت یکنواخت و منسجمی پیدا کرده و نازک تر شود.

نخ های تولید شده در این مرحله هنوز به اندازه کافی نازک و منسجم نشده اند، از این رو وارد مرحله تاباندن می شوند تا به اندازه کافی نازک شده و بتوان از آن جهت دوخت پارچه و البسه استفاده نمود، این کار به وسیله دستگاهی به نام روینگ انجام می گیرد.

پس از این مرحله، نخ از لحاظ شماره نخ و وزن آن بررسی شده و پس از رسیدن به استاندارد لازم به دور قرقره پیچیده شده و وارد مرحله بسته بندی و توزیع در بازار گشته و به کارخانه جات صنایع بافندگی جهت تولید انواع پارچه و نخ های مورد استفاده در صنعت فرش بافی و غیره منتقل می گردند.

روشهای بین المللی حمل نخ پنبه صادراتی:
در خصوص روش های بین المللی حمل و نقل نخ پنبه صادراتی باید به این موضوع اشاره داشت که انتخاب روش های حمل توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات صادرات و واردات یعنی همان شرکت های بازرگانی که وظیفه اصلی ترابری کالاهای مختلف بین کشورها را دارند تعیین می گردد.

از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده روش های حمل نخ پنبه می توان به قوانین گمرکی و ترخیص کالا، هزینه‌های ناوگان مختلف حمل و نقل بین المللی بین کشورهای مختلف با توجه به نوع سوخت مصرفی و مسافت طی شده، ارزش اقتصادی کالای ترانزیتی و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مصطفی نصری:
سلام وقت بخیر جناب بنده از خارج کشور با شما ارتباط پیدا کردم و شماره بالا شماره وات ساپ بنده هست بنده می خوام بار نخ پنبه وارد کنم اگه مجموعه شما قادر به ثبت سفارش این محصول هستند از طریق وات ساپ با بنده در تماس باشین تا تمام اطلاعات لازم رو در دمتتون قرار بدم با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

مسعود رضازاده:
سلام قصد وارد کردن نخ پنبه از هند را دارم امکان کمک از جانب مجموعه شما است؟
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>