اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نخ پلی استر

صادرات نخ پلی استر:
کارخانه ها و تولیدی های زیادی در شهرستان های مختلف و شیراز وجود دارند که انواع مختلف نخ پلی استر را با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند. نمایندگی های فروش بخشی از نخ های پلی استر تولید شده را به بازارهای داخلی و بخشی از آن را به کشورهای دیگر صادر می کنند.

راهنمای جامع نخ پلی استر:
نخ های پلی استر یکی از پر کاربرد ترین نخها در بازار نساجی هستند و در دسته الیاف مصنوعی قرار دارند. برای اینکه با خصوصیات و ویژگی های این نخ آشنا شوید در ادامه متن به بررسی راهنمای جامع نخ پلی‌استر می پردازیم.

نخ های پلی استر دارای خاصیت الاستیک هستند و به همین دلیل استحکام بالایی دارند. الیاف پلی استر به روش های مختلف صنعتی تولید می شوند و به دلیل خواص و کاربردی که دارند به راحتی می توان آنها را جایگزین الیاف طبیعی نمود و در تولید انواع مختلف لباس از این نوع نخ ها استفاده کرد.

الیاف پلی استر دارای ویژگی های بارزی هستند که آنها را در بازار بسیار محبوب نموده است. این نوع نخ ها بدون هیچ گونه پرز دهی هستند و باعث حساسیت نمی شوند. از نرمی و لطافت خوبی برخوردارند. مهم ترین ویژگی الیاف های پلی استر قابل بازیافت بودن آن است و می توان چندین مرتبه از آن استفاده نمود.

نوعی از نخ های پلی استر وجود دارد که از ترکیب آن با پنبه به دست می آید. استحکام و درخشندگی پلی استر با نرمی و لطافت پنبه ادغام می شود و یک نخ بسیار نرم با مقاومت بالا تولید می شود. با این نخ ترکیبی محصولات زیادی می توان تولید کرد. معمولا در تولید پیراهن، انواع پوشاک، لباس ورزشی، از این نوع نخ های ترکیبی استفاده می شود.

گاهی اوقات برای اینکه نرمی این نوع لباس ها بیشتر باشد درصد پنبه را بیشتر از پلی استر می کنند. ترکیب الیاف پلی استر با الیاف طبیعی سبب ارتقای کیفی و صرفه اقتصادی می شود علاوه بر این سبب افزایش کارایی محصول نهایی می گردد.

نخ پلی استر علاوه بر اینکه در تولید پوشاک استفاده می شود دارای کاربردهای صنعتی زیادی است که از جمله آن می توان به استفاده در فرش، طناب، منسوجات خودرو، پارچه های پرده ای، کالای خواب مانند لحاف و بالش و ملحفه نام برد.

نخ های پلی استر دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کاربردی که دارند به نخ های POY، نخ های FDY، نخ های ATY، نخ های اینتر مینگل و نخ های استیپل تقسیم می شوند.

خواص شیمیایی نخ پلی استر:
الیاف پلی استر به طور کلی دارای خواص فیزیکی و خواص شیمیایی هستند. استحکام بالای نخ های پلی‌استر و یا مقاومت سایشی بالای آنها در برابر نور خورشید جزء خواص فیزیکی الیاف پلی استر محسوب می‌شوند.

از خواص شیمیایی نخ پلی استر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
به دلیل اینکه جنس نخ پلی استر کریستالی است و رطوبت کمی را جذب می کند در مقابل انواع مواد شیمیایی مقاومت بسیار بالایی دارد و به راحتی آسیب نمی بیند. هم چنین این الیاف در مقابل انواع اسیدهای ضعیف و قوی تحمل بسیار بالایی دارند علاوه بر این مواد قلیایی رقیق معمولا تأثیری روی نخ های پلی استر ندارد اما در مقابل مواد قلیایی گرم و قوی کمی آسیب پذیر هستند.

نخ های پلی استر در مقابل سفید کننده های شیمیایی و مواد اکسید کننده مانند الکل ها، صابون ها و انواع مواد شوینده مقاومت بسیار بالایی دارند و به آسانی در برابر این مواد صدمه نمی بینند. همچنین عوامل بیولوژیک مانند بید و کپک و انواع باکتری ها آسیبی به این جنس از نخ ها نمی زند.

چگونگی بسته بندی نخ پلی استر:
نخ پلی استر مراحل زیادی را طی می کند تا بسته بندی شود. در ادامه این مطلب به بیان این مراحل و چگونگی بسته بندی نخ پلی استر می پردازیم.

در فرآیند تولید نخ های پلی استر، ابتدا مواد اولیه شسته می شود، سپس با دستگاه خشک کن خشک می گردد تا تمام رطوبت آن گرفته شود. بعد از این مرحله آنها را ذوب نموده و با انجام عملیاتی پلیمر مذاب به الیاف تبدیل می شود. این الیاف که به صورت مذاب خارج می شوند به وسیله دستگاه مخصوصی کشیده می شوند و در حین کشش سرد شده و به حالت جامد در می آیند.

پس از سرد و جامد شدن برای اینکه به هم بچسبند به محلول آب و روغن آغشته می شوند و سپس به مرحله کشش وارد می شوند. در این مرحله به دلیل اینکه این الیاف هنوز فاقد مقاومت لازم فیزیکی هستند تحت تأثیر حرارت و نیروی مکانیکی که روی آنها توسط غلطک های کشش ایجاد می شود قرار می گیرند.

پس از این مرحله ضمن گرم شدن از دستگاه چین زن عبور می کنند تا الیاف از حالت صاف به حالت چین در بیایند. در واقع به دلیل اینکه نخ ها در یکدیگر گره نخورند آنها را به حالت چین دار در می آورند.

سپس برای حذف مواد اضافی، الیاف از دستگاهی عبور داده می شوند تا استحکام و رنگ پذیری آنها تثبیت گردد. پس از آن این الیاف ها را برش داده و به صورت عدل بسته بندی می کنند.

نکات مهم در سرمایه گذاری نخ پلی استر:
امروزه به دلیل کاربردهای گسترده ای که نخ های پلی استر دارند و افزایش مصرف پلی استر در حوزه‌های مختلف نساجی و پوشاک و حوزه های صنعتی نیاز کشور به تولید این نوع نخ ها بیشتر از پیش احساس شد.

بر همین اساس کارخانه های بزرگی جهت تولید نخ پلی استر فعالیت خود را آغاز کردند و با سرمایه‌گذاری نخ‌پلی‌استر باعث رونق اقتصادی در کشور شده اند.

تولید پلی استر با سرمایه گذاری تاجران نخ سبب شد که علاوه بر اینکه این نخ ها به بازار داخلی عرضه شوند در بازارهای جهانی نیز به فروش برسند. بنابراین با توجه به گسترش مصارف نخ های پلی استر در زمینه های مختلف و افزایش رو به رشد محصول نهایی در حوزه های مختلف پوشاک سرمایه گذاری در این صنعت بسیار مطمئن است.

لازم به ذکر است که بدانید برای سرمایه گذاری همواره توجه به نکاتی ضروری است مانند رفع موانع تولید، بودجه مالی و غیره که بتوان به راحتی روی این نخ ها سرمایه گذاری نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>