اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خطرات و عوارض جانبی
به طور کلی، استفاده منظم از اسپیرومترهای تشویقی، خطرات یا عوارض احتمالی بسیار کمی دارد، اما باید در صورت احساس سرگیجه، مصرف آن را متوقف کنید. برخی گزارشات حاکی از بروز هواجنبی ( پنوموتوراکس) است که با که در افراد مبتلا به آمفیزم با اسپیرومتری بسیار تهاجمی همراه بوده است. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید، نباید از اسپیرومتر تشویقی استفاده کنید:

اگر اخیراً جراحی چشم انجام داده اید، زیرا فشار تنفس عمیق و محکم ممکن است روی چشم شما تأثیر بگذارد
اگر مبتلا به پنوموتوراکس هستید
اگر آنوریسم یا رگ برآمدگی در سینه، شکم یا مغز دارید
کارهایی که می توانید انجام دهید تا خطر بیماری های ریوی را کاهش دهید

دستگاه

عدم استعمال دخانیات
اگر سیگار می کشید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، متوقف کردن استعمال آن است. با پزشک خود درباره بهترین روش کنار گذاشتن آن مشورت کنید. تمام انواع استعمال دخانیات (از جمله سیگار، پیپ و ماریجوانا) می تواند احتمال بروز بیماری های ریوی را تسریع ببخشد.

از استنشاق دود اجتناب کنید
اگر با کسانی که سیگار یا پیپ می کشند کار می کنید یا زندگی می کنید، بخواهید بیرون از آن محیط سیگار بکشند. فرد غیر سیگاری حق بودن در یک مکان عاری از استعمال دخانیات باشد.

تست رادون بدهید
بفهمید که آیا سطوح گاز رادون موجود در خانه یا محیط کارتان زیاد است یا خیر. می توانید بسته تست رادون را از اکثر سخت افزار فروشی ها تهیه کنید. اورژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا اطلاعات کافی در مورد نحوه برخورد با رادون ارائه می دهد.

از قرار گرفتن در معرض آزبست اجتناب کنید
قرار گرفتن در معرض آزبست (پنبه نسوز) می تواند منجر به زخم شدن ریه ها و دیر مشکلات جدی ریه شود. آزبست می تواند برای کسانی که شغل آن ها به طوری است که در تماس با آن قرار دارند، مسئله مهمی به شمار بیاید. این شامل افرادی است که در ساختمانهایی با عایق یا سایر مواد حاوی آزبست زندگی می کنند و هم چنین افرادی که ترمز یا کلاچ ماشین را تعمیر می کنند.

کارفرمایان کسانی که با آزبست کار می کنند باید آموزش هایی درباره ایمنی آزبست ارائه دهند و مرتباً میزان قرار گرفتن در معرض آن را بررسی کنند. آنها همچنین باید راه هایی برای محدود کردن مواجهه ارائه دهند، مانند ماسک های مخصوص تنفس که باعث می شود گرد و غبار آزبست را از هوا فیلتر می کنند.

از خودتان در برابر گرد و غبار و دودهای شیمیایی محافظت کنید
کار در شرایط غبارآلود و همراه با مواد شیمیایی می تواند خطر ابتلا به بیماری ریه را افزایش دهد. و خطر فقط محدود به مواد شیمیایی صنعتی نیست. بسیاری از محصولات مورد استفاده در خانه مانند رنگ ها و حلال ها می توانند باعث ایجاد یا تشدید بیماری ریه شوند. برچسب ها را بخوانید و دستورالعمل های استفاده را به دقت دنبال کنید.

در صورت امکان از استفاده از محصولاتی که باعث تحریک چشم، بینی یا گلو می شوند، خودداری کنید. اگر نمی توانید از مصرف آنها جلوگیری کنید، تا حد امکان کم و فقط در یک مکان با تهویه مناسب از آنها استفاده کنید. از وسایل محافظتی مانند ماسک مخصوص استفاده کنید. بفهمید که شما به چه نوع ابزاری احتیاج دارید و چطور باید آن را بپوشید.

یک رژیم غذایی سالم بخورید
انستیتوی ملی سرطان یادآور می شود که مطالعات نشان می دهد خوردن میوه یا سبزیجات زیاد ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک کند. البته رژیم نمی تواند آسیب های ناشی از رفتارهای ناسالم مانند استعمال سیگار را خنثی کند.

از پزشک خود بپرسید که آیا نیاز به آزمایش اسپیرومتری دارید
برخی از گروهها آزمایش روتینومتری روتین را در افراد در معرض خطر توصیه می کنند، مانند افرادی که بالای 45 سال دارند و سیگار می کشند و افرادی که در محل کار در معرض مواد آسیب رسان ریه هستند.

از پزشک خود در مورد محافظت در برابر آنفولانزا و ذات الریه با واکسیناسیون سؤال کنید
در صورت داشتن سرفه هایی که خوب نمی شوند، یا مشکل تنفسی، یا درد یا ناراحتی در قفسه سینه، یا هر گونه علائم دیگری که در این جا گفته شد، به پزشک مراجعه کنید.

دستگاه

راه های طبیعی برای تمیز کردن ریه های شما
بخار درمانی
بخار درمانی یا استنشاق بخار شامل استنشاق بخار آب برای باز کردن مجاری هوا و کمک به ریه ها در تخلیه مخاط است. مبتلایان به بیماری های ریه ممکن است در هوای سرد یا خشک علائم آنها بدتر شوند. این آب و هوا می تواند غشاهای مخاطی موجود در مجاری هوایی را خشک کرده و جریان خون را محدود کند.

در مقابل، بخار باعث ایجاد گرما و رطوبت هوا می شود و این ممکن است باعث بهبود تنفس شود و به شل شدن مخاط در مجاری هوا و ریه ها کمک کند. استنشاق بخارات آب باعث تسکین فوری می شود و به افراد کمک می کند تا راحت تر نفس بکشند.

یک مطالعه کوچک متشکل از 16 مرد با بیماری انسداد مزمن ریه (COPD)، که یک بیماری ریه است که تنفس را سخت تر می کند، نشان داد که درمان ماسک بخار منجر به کاهش قابل توجه ضربان قلب و تنفس نسبت به درمان با ماسک غیربخار شده است.

با این حال، شرکت کنندگان بهبودهای ماندگار در عملکرد تنفسی خود را گزارش نکردند. این روش درمانی ممکن است یک راه حل موقت مؤثر باشد، اما محققان باید قبل از این که فواید درمانی بخار بر سلامتی ریه را به طور کامل درک کنند، تحقیقات بیشتری انجام دهند.

سرفه کنترل شده
سرفه، یکی از روش های بدن برای بیرون کشیدن طبیعی سمومی است که در مخاط فرو رفته اند. سرفه کنترل شده مخاط اضافی را در ریه ها شل می کند و آن را از طریق مجاری هوا به بالا می کشد.

پزشکان توصیه می کنند که افراد مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریه این تمرین را برای کمک به پاکسازی ریه های خود انجام دهند.

افراد می توانند برای تمیز کردن ریه های خود از مخاط اضافی، مراحل زیر را دنبال کنند:

بر روی یک صندلی بنشینید. شانه هایتان را شل کرده و هر دو پا را روی زمین صاف نگه دارید
دست به سینه بنشینید
به آرامی از طریق بینی نفس بکشید
به آرامی خم شوید و دست ها را به سمت شکم فشار دهید
هنگام بازدم 2 یا 3 بار سرفه کنید و دهان را کمی باز نگه دارید
به آرامی از طریق بینی استنشاق کنید
استراحت کنید و در صورت لزوم تکرار کنید
ریه ها را از مخاط تخلیه کنید
تخلیه وضعی شامل دراز کشیدن در موقعیت های مختلف برای استفاده از گرانش برای خارج کردن مخاط از ریه ها است. این عمل ممکن است تنفس را بهبود بخشد و به درمان یا جلوگیری از عفونت های ریه کمک کند.

تکنیک های تخلیه وضعی بسته به موقعیت متفاوت است:

به پشت

روی زمین یا تخت دراز بکشید
بالش زیر باسن خود قرار دهید تا سینه پایین تر از باسن قرار بگیرد
به آرامی از طریق بینی نفس بکشید و از دهان نفس خود را بیرون دهید. هر بازدم باید دو برابر طولانی تر از دم باشد که به آن تنفس 2 به یک می گویند.
تا چند دقیقه این کار را ادامه دهید.
به پهلو

به پهلو بخوابید و سرتان را روی دست یا بالش قرار دهید
بالش زیر باسن خود قرار دهید
الگوی تنفسی دو به یک را تمرین کنید.
تا چند دقیقه ادامه دهید
روی پهلوی دیگرتان نیز این کار را تکرار کنید
روی شکم

چند بالش را روی هم روی زمین قرار دهید
با شکم روی این بالش ها دراز بکشید. به خاطر داشته باشید که باسن باید از سینه بالاتر باشد.
دست های خود را زیر سرتان بگذارید تا از سرتان محافظت کند.
الگوی تنفسی یک به دو را تمرین کنید.
تا چند دقیقه این کار را ادامه دهید.

ورزش
ورزش منظم می تواند سلامت جسمی و روحی افراد را بهبود بخشد و خطر بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش دهد. ورزش عضلات را مجبور به فعالیت سخت تر می کند که همین امر باعث افزایش سرعت تنفس بدن می شود و در نتیجه منبع اکسیژن خیلی بیشتری را برای عضلات فراهم می آورد. هم چنین باعث بهبود گردش خون می شود و بدن را در از بین بردن دی اکسید کربن اضافی که هنگام انجام ورزش تولید می کند، بهبود می بخشد.

بدن برای برآورده کردن خواسته های ورزش منظم شروع به سازگاری خواهد کرد. عضلات یاد می گیرند که از اکسیژن بهتر استفاده کنند و دی اکسید کربن کمتری تولید کنند. اگرچه ممکن است انجام ورزش برای افرادی که شرایط مزمن ریه دارند دشوارتر باشد، اما این افراد می توانند از ورزش منظم نیز بهره مند شوند. افرادی که مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریه، فیبروز کیستیک یا آسم هستند قبل از شروع رژیم جدید ورزشی باید با یک پزشک متخصص مشورت کنند.

چای سبز
چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که ممکن است به کاهش التهاب ریه ها کمک کند. این ترکیبات حتی ممکن است از بافت ریه در برابر اثرات مضر استنشاق دود محافظت کند.

غذاهای ضدالتهاب
التهاب مجاری هوا می تواند تنفس را سخت کرده و باعث شود احساس سنگینی و خفگی در قفسه سینه داشته باشید. خوردن غذاهای ضد التهاب می تواند برای تسکین این علائم التهاب را کاهش دهد.

غذاهایی که به مبارزه با التهاب کمک می کنند عبارتند از:

  • زردچوبه
  • سبزیجات
  • گیلاس
  • بلوبری
  • زیتون
  • گردو
  • لوبیا
  • عدس

دَق یا ضرب یا پرکوسیون قفسه سینه
دق یکی دیگر از روش های موثر برای از بین بردن مخاط اضافی از ریه ها است. یک متخصص بهداشت و درمان یا درمانگر تنفس با استفاده از گودی دست خود به صورت منظم به دیواره قفسه سینه ضربه می زند تا مخاط جمع شده در ریه ها را جدا کند. ترکیب دق سینه و تخلیه وضعی می تواند به پاکسازی مجاری هوا مخاط کمک زیادی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>