اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخته زیرپایی چیست؟

تخته زیرپایی از جمله مصالحی است که نه به طور مستقیم بلکه به صورت غیر مستقیم در پروژه های ساخت و ساز استفاده می شود. تخته زیرپایی که بسیاری آن را تحت عنوان تخته داربست یا تخته بنایی می شناسند از چوب های مختلفی از جمله روس یا روسی ساخته می شود.

تخته زیرپایی چیست؟

در انواع عملیات ساختمانی از تخته زیر پایی استفاده می شود. در عملیات ساخت و ساز بسیاری اوقات نیاز است تا کارگران از تخته ای برای زیر پای خود استفاده کنند. تخته بنایی نیز به همین سبب دارای کاربرد بالایی می باشد.

تخته بنایی یا تخته زیرپایی با توجه به مکان قرار گیری و کاربرد آن دارای انواع مختلفی می باشد که شما با توجه به نیاز خود می توانید نوع خاصی را سفارش دهید. از تخته زیرپایی در گچ کاری ساختمان، گچ کاری سقف، گچ کاری دیوار، رنگ آمیزی دیوار و سقف ها، تعمیر و ساخت قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود.

کارگران با قرار گرفتن بر روی این تخته ها راحت تر می تواند عملیات ذکر شده را انجام دهند. تخته بنایی بر روی داربست فلزی و چوبی ساختمان قرار می گیرند و حرکت کارگران را در قسمت های مختلف آسان تر می کنند.

انواع تخته زیر پایی

تخته های زیر پایی دارای انواع مختلفی است. تخته زیرپایی عرضه شده در کشور ما شامل دو نوع تخته زیرپایی روسی و تخته زیرپایی ایرانی است. هر کدام از این نوع تخته زیرپایی ها ویژگی های مربوط به خود را دارند.

تخته زیرپایی ایرانی

تخته زیرپایی ایرانی دارای طولی در حدود 4 متر است. ضخامت این نوع از تخته زیرپایی را در حدود 5/2 سانتی متر در نظر می گیرند. پهنای تخته زیرپایی ایرانی نیز ابعاد مختلفی دارد. این ابعاد شامل 10 سانتی متر، 12 سانتی متر و همچنین 15 سانتی متر است. این نوع تخته ها در انواع و عرض های مختلف ارائه شده است تا بسته به نوع کاربرد از آن استفاده شود.

تخته زیر پایی روسی

تخته زیرپایی روسی نیز در ابعاد و انواع مختلف و متنوع ارائه شده است. طول این نوع از تخته زیرپایی متغیر است. طول آن ها 3 متر، 4 متر و 6 متر است. ضخامت تخته زیرپایی روسی 5/2 سانتی متر است. مانند تخته زیرپایی ایرانی، تخته زیرپایی روسی نیز از عرض های مختلفی برخوردار است. این عرض ها شامل 10 سانتی متر، 12 سانتی متر و 20 سانتی متر است.

کاربردهای تخته زیر پایی

تخته زیرپایی به این منظور استفاده می شود که کارگران ساختمانی برای بنایی و انجام سایر امور مربوط به احداث و تعمیر ساختمان از آن بر روی داربست استفاده می کنند.تخته زیرپایی بر روی این داربست ها قرار می گیرد و سپس کارگران روی آن می ایستند و به انجام کار خود مشغول می شوند؛ بنابراین جنس چوب تخته زیرپایی باید از استحکام و مقاومت کافی جهت تضمین ایمنی و امنیت کارگران برخوردار باشد در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب جدی به افراد شود.

به همین دلیل تخته زیرپایی ارائه شده موجب ثبات کارگران و اجسام قرار گرفته بر روی آن می شود. استفاده از این تخته زیرپایی سبب می شود تا کمترین لرزش و لغزش به افراد و اشیاء قرار گرفته بر روی آن وارد شود.

جنس چوب به کار گرفته شده برای تولید تخته زیرپایی نیز از مرغوب ترین و بهترین انواع چوب موجود است. این تخته زیرپایی بسیار دیرتر دچار پوسیدگی یا فرسودگی می شود، دچار قارچ زدگی و کپک نمی شود و در طول زمانی که مورد استفاده قرار می گیرد دچار خمیدگی و ترک خوردگی نمی شود.همچنین این نوع تخته زیرپایی بسیار سبک است و از وزن کمی برخوردار است. همچنین تخته زیرپایی به دلیل دارا بودن طول عمر بالا برای مصارف طولانی مدت بسیار مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>