اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از سال 1977 هرساله هیئت داورانی متشکل از روزنامه نگاران و کارشناسان معتبر از میان وسایل نقلیه تجاری جدیدی که در بازار اروپا عرضه می شوند اقدام به انتخاب کامیون سال می کنند. این جایزه که به صورت مخفف ITOY (مخفف International Truck of the Year) نامیده می شود، سالانه توسط بخش حمل ونقل بین المللی به کامیون برنده اهدا می شود. امسال نیز طبق معمول کامیون سال 2017 توسط داورانی متشکل از 25 سردبیر مجلات بزرگ و برجسته حمل ونقل در سراسر اروپا و روزنامه نگاران ارشد انتخاب شده و نتیجه در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر 2016 اعلام شد.

امسال اسکانیا سری S توانست عنوان کامیون سال 2017 را کسب نماید. این جایزه معتبر در طول نمایشگاه هانوفر آلمان به رئیس و مدیرعامل شرکت اسکانیا آقای «Henrik Henriksson» اهدا شد. اسکانیا سری S در رقابتی سخت موفق شد با کسب 149 رأی بر کامیون های ایوکو استرالیس XP-NP که به تازگی معرفی شده است و مرسدس بنز آکتروس Heavy Duty مجهز به جدیدترین نسل پیشرانه OM471 پیروز شود. استرالیس و آکتروس نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

اسکانیا سری اس

طبق قوانین ITOY، جایزه سالانه کامیون سال به کامیونی تعلق می گیرد که طی 12 ماه گذشته به بازار عرضه شده و بیشترین کمک را به افزایش بهره وری جاده ای کرده باشد. همچنین این انتخاب بر اساس معیارهای مهمی ازجمله نوآوری های تکنولوژیک، راحتی، ایمنی، قابلیت های رانندگی، مصرف سوخت و آثار زیست محیطی انجام می گیرد. سال گذشته ایوکو استرالیس و سال 2015 رنو سری T به عنوان کامیون سال انتخاب شدند.

اسکانیا به عنوان بخشی از گروه معظم فولکس واگن چندی پیش در سال 2016 نسل جدید کامیون ها و کِشنده های خود را معرفی کرد. در این نسل سری جدید S به کامیون های اسکانیا اضافه شده است که بالاتر از سری R که تا پیش ازاین پرچم دار اسکانیا محسوب می شد قرار گرفته است. نسل جدید کامیون های اسکانیا بر اساس ویژگی های مثبت و نقاط قوت نسل قبلی آن ساخته شده و در بخش های حساسی چون آئرودینامیک، راحتی و ارگونومی، قابلیت های رانندگی، عملکرد قوای محرکه، ایمنی و خدمات پس از فروش بهبودهای قابل توجهی را تجربه کرده است.

در میان جدیدترین نوآوری های قوای محرکه اسکانیا، امسال هیئت داوران زمان تعویض دنده کوتاه تر و سریع تر گیربکس اتوماتیک Opticruise اسکانیا را تحسین کردند. همچنین عملکرد جدیدترین پیشرانه شش سیلندر خطی 13 لیتری اسکانیا که 500 اسب بخار قدرت تولید می کند نیز بسیار موردتوجه قرار گرفت چراکه بهره وری و مصرف سوخت این موتور بهبود چشمگیری نسبت به قبل داشته است. یکی دیگر از ویژگی های کلیدی سری جدید کامیون های اسکانیا این است که تمام پیشرانه های یورو 6 این شرکت در نسل جدید می توانند با زیست سوخت یا سوخت های گیاهی هم کار کنند که منجر به کاهش تولید گازهای گلخانه ای تا 90 درصد می شود.

کابین جدید اسکانیا نیز به لطف موقعیت جدید قرارگیری راننده که به شیشه جلو نزدیک تر شده است، موجب بهبود در دید راننده گردیده است. همچنین، سطح شیشه جلو بزرگ تر شده و صفحه آمپر پایین تر قرار گرفته است. علاوه بر این، در بالاترین نسخه کابین سری S اسکانیا، کف کابین کاملاً تخت است که این امر یک تجربه رانندگی واقعاً مشابه خودروهای سواری را ارائه می کند. این ویژگی در طول آزمون میدانی اخیر روزنامه نگاران که در سوئد با کامیون های جدید اسکانیا انجام گرفت، ثابت شد.

درنهایت رئیس موسسه کامیون بین المللی سال آقای «Gianenrico Griffini» در یک جمع بندی کلی در مورد انتخاب کامیون امسال گفته است:

«اسکانیا با معرفی سری جدید کامیون های خود جدیدترین ایده ها و دستاوردها را در بخش حمل ونقل سنگین ارائه کرده است. این موضوع نه تنها قادر به جلب رضایت خریداران امروز است که حتی می تواند نیازهای حمل ونقل آینده را هم پاسخ دهد».

در ادامه نیز لیست کامیون ها سال و مقام های دوم و سوم این رقابت را از سال 2010 تاکنون مشاهده می کنید.

سال مقام اول مقام دوم مقام سوم
2010 اسکانیا سری R ولوو FH16 مان TGL/TGM
2011 مرسدس بنز آتگو ولوو FM/FMX اسکانیا سری R
2012 مرسدس بنز آکتروس تاترا فونیکس اسکانیا سری یورو 6
2013 ایوکو استرالیس Hi-Way مرسدس بنز آنتوس فورد کارگو
2014 ولوو FH16 داف XF مرسدس بنز آروکس
2015 رنو سری T داف CF مرسدس بنز آتگو
2016 ایوکو یوروکارگو رنو سری C و K فورد کارگو
2017 اسکانیا سری S ایوکو استرالیس XP-NP مرسدس بنز آکتروس

- لینک منبع

اسکانیا سری S ، کامیون برتر سال 2017 اسکانیا سری S ، کامیون برتر سال 2017 اسکانیا سری S ، کامیون برتر سال 2017 اسکانیا سری S ، کامیون برتر سال 2017 اسکانیا سری S ، کامیون برتر سال 2017 اسکانیا سری S ، کامیون برتر سال 2017 اسکانیا سری S ، کامیون برتر سال 2017 اسکانیا سری S ، کامیون برتر سال 2017
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
صیدمحمدحسین فراصتی:
عالی بود
ارسلان شکری پور:
ممنون از این برنامه که فعال کردید و نظرمن عالی هست
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>