اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


عایق رطوبتی

عایق های رطوبتی نوین

یکی از مشکلات اساسی که در اکثر سازه ها به چشم می خورد مشکل نم و رطوبت می باشد که در بعضی مواقع خسارات جبران ناپذیری را به ساز ها و ساختمان وارد می نماید و یکی از راهکارهای مقابله با آن عایق کاری رطوبتی می باشد. در ایران با توجه به اقلیم و آب و هوا و نیز وجود منابع عظیم نفتی متداول ترین عایق رطوبتی قیر و گونی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی این روش جای خود را به عایقهای پیش ساخته داده است.

اما با پیشرفت علوم و نیز گرانی مواد نفتی و قیر در بعضی مواقع عایقهای پیش ساخته نیز مقرون به صرفه نبوده و مهندسان را به آن داشت تا از مواد شیمیایی جهت عایق بندی سازه استفاده کنند که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت و کارایی بتواند با سایر عایقها رقابت کند.

عایق ژئوممبران

عایقی از جنس پلی اتیلین است که وظیفه اصلی این محصول ایزولاسیون یا عایق بندی در برابر نفوذ انواع مایعات می باشد و مزیت آن نسبت به روش ایزوگام یا قیر گونی این است که نیاز به زیرسازی ندارد. همچنین وسایل مورد نیاز برای اتصال ژئوممبران ها به یکدیگر مانند اجرای ایزوگام از نوع حرارتی می باشد.

برای نصب ابتدا لوله های حلقه ای شکل ژئوممبران را به محل مورد نظر انتقال داده سپس اقدام به باز نمودن و در کنار هم قرار دادن لایه های آن می کنیم سپس پانلهائی از این غشاء نفوذ ناپذیر را از طریق جوش حرارتی بهم متصل می نماییم.

مزایای اجرای عایق ژئوممبران

  • دارای مزایای زیست محیطی فراوانی از لحاظ مواد تشکیل دهنده می باشد همچنین در برابر دمای 45- درجه الی 75+ درجه سانتی گراد مقاوم می باشد.
  • مانند نصب ایزوگام دارای اجرای سریع می باشد که به طور متوسط در هر روز بیش از 2000 متر مربع با توجه به شرایط پروژه قابل نصب و اجرا می باشد.
  • مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله، اشعه ماورای بنفش، باکتری ها، جلبکها، آتش سوزی، اسیدها و بازها دارد.
  • دارای انعطاف پذیری بالایی در کنجها، قوسها و سطوح نا صاف می باشد.

عایق رطوبتی پلیمری و کوپلیمری

عایق رطوبتی MCI یک عایق رطوبتی سرد اجرا است که جهت عایقکاری و آب بندی پشت بام مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق رطوبتی پس از ترکیب جزء پودر و مایع آن قابل اجرا بر روی انواع سطوح سیمانی، بتنی، گچی و سنگی می باشد.از آنجایی که در بیشتر مواقع در ایران از عایقهای رطوبتی پلیمری جهت عایقکاری و آب بندی استخرها و مخازن آب استفاده می شود، اشاره به نکات اجرایی مربوط به آب بندی پشت بام خالی از لطف نمی باشد.

یکی از مواردی که می بایست در هنگام استفاده از عایقهای رطوبتی موسوم به آب بند پلیمری در اجرای آب بندی پشت بام و عایقکاری فضاهایی نظیر روف گاردنها در ساختمان در نظر گرفته شود مبحث یکپارچگی بتن در کف پشت بامها است. همانطور که میدانیم اجرای سقف ساختمان بنا به طراحی صورت گرفته و قدمت بنا، دارای جزییات مختلفی است. لذا می بایست در هنگام آب بندی پشت بام موارد مربوط به این عدم یکپارچگی را به دقت بررسی و نکات اجرایی لازم را جهت آب بندی پشت بام در نظر گرفت.

اشکالات موجود در عایق های رطوبتی در آب بندی پشت بام

معمولا اجرای عایق های رطوبتی سرد اجرا نظیر عایق رطوبتی MCI جهت آب بندی پشت بام ها به دلیل اجرای شیب بندی بر روی بتن یکپارچه کف پشت بام دارای اشکالاتی می باشد. با توجه به این که در هنگام شیب بندی پشت بام ابتدا اصطلاحا نسبت به کروم بندی اقدام می گردد و سپس فاصله بین کروم بندیها با یک ملات ماسه سیمانی پر می شود در محل اتصال ملات مذکور با کروم بندی اجرا شده، درز سردی ایجاد می شود. معمولا در هنگام آب بندی بام، پس از اجرای عایق رطوبتی پلیمری MCI به ویژه در سازه هایی که امکان نشست در آن بیشتر است، به احتمال زیاد در محل درز سرد مذکور عایق رطوبتی اجرا شده دچار اشکال می گردد.

اشکال ایجاد شده در عایق رطوبتی MCI در محل درز سرد

عایق رطوبتی MCI دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد و در تست مقاومت کششی بر اساس روش آزمون ASTM D412 در حدود 60 تا 80 درصد افزایش طول را تحمل می نماید. ولیکن از طرف دیگر عایق رطوبتی MCI دارای مقاومت چسبندگی بسیار بالایی به زیرسازی های بتنی و سیمانی دارد.

مقاومت چسبندگی بالای این عایق رطوبتی موجب می شود که پس از اجرای آب بندی پشت بام با عایق رطوبتی MCI، این عایق رطوبتی در هنگام تحمل تنش های وارد شده به هیج عنوان از سطح زیرکار جدا نشود و تنش کششی صرفا در محل درز در یک مقطع بسیار کوچک به آن وارد شود. این اتفاق ممکن است موجب انتقال ترک از زیرکار به عایق رطوبتی اجرا شده بر روی بام گردد و عملکرد عایق رطوبتی را تحت تأثیر قرار دهد.

اشکال اجرا شده در ایزوگام در محل درز سرد در آب بندی پشت بام

در هنگام آب بندی پشت بام با استفاده از عایقهای رطوبتی پیش ساخته نظیر ایزوگام، در صورت بروز تنش در محل درز سرد، ایزوگام از سطح جدا شده و بهتر می تواند در تنش کششی عمل نماید و کمتر دچار پاره شدگی می شود. ولیکن به دلیل جدا شدن ایزوگام از سطح زیر کار، پدیده طبله شدن موجب افت کیفیت عایق اجراشده خواهد شد.

راه حل اجرای عایق رطوبتی MCI جهت آب بندی پشت بام

قبل از اشاره به راه حل اصلی پیشنهادی در اجرای آب بندی پشت بام، اولین پیشنهاد ما استفاده از عایق رطوبتی الیافدار RCI در عملیات اجرایی عایق کاری و آب بندی پشت بام است. عایق رطوبتی RCI با داشتن الیاف PP مقاومت کششی بالاتری نسبت به MCI داشته و از این رو احتمال ترک خوردن حاصل از نشست در آن بسیار کمتر است.

ولیکن پس از استفاده از عایق رطوبتی RCI یکی از بهترین راه حلهای ارائه شده جهت رفع مشکل پیش آمده در آب بندی پشت بام ها استفاده از فیلم آماده عایق رطوبتی MCI یا RCI است. شما می توانید عایق رطوبتی MCI یا RCI را بر روی یک سطح پلی اتیلنی و یا پلاستیکی اجرا نمایید.

پس از اجرای عایق رطوبتی MCI بر روی سطح مذکور می توانید عایق خشک شده را از روی سطح جدا نمایید و در اندازه های دلخواه برش بزنید. عایق رطوبتی اجرا شده برش خورده را می توانید بر روی محل درزها قرار داده شده و برای چسباندن آن بهتر است از عایق رطوبتی الیافدار آماده RCI استفاده نمایید.

عایق رطوبتی نانو

رنگ نانو عایق رطوبتی محصولی است که با کمک فناوری نانو موفق شده است در عین برآورده ساختن مسائل زیست محیطی، عایق کاری حرارتی و رطوبتی با پوشش لایه نازک را به همراه مقاومت در برابر نم و رطوبت و رشد کپک و قارچ، یکجا به ارمغان آورد.

یکی از دستاوردهای فناورانه محققان، تجاری سازی محصول رنگ نانو عایق رطوبتی می باشد که با ویژگی های جدید و منحصر بفرد نسبت به سایر محصولات ایزولاسیونرطوبتی، بازار مصرف معرفی گردید. رنگ نانوعایق رطوبتی، با داشتن مقاومت عالی در مقابل گرما و سرما، از پایداری در برابر عوامل جوی و اشعه UV خورشید نیز برخوردار است با استفاده از روش های آسان و سریع قابل اجرا بوده و به صورت تک جزیی و بدون حلال مصرف می شود.

این محصول جهت عایق کاری رطوبتی برای پشت بام های سیمانی، آسفالت، ورق های گالوانیزه، نمای ساختمان و دیوارهای رو به باران، دیوارها، کف سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، پی ساختمان، اطراف ناودان ها، کانال های آب، استخرها و باغچه ها، عایق حرارتی و رطوبتی کانکس ها، سقف سوله ها، پاسیوها، مرغداری ها، دامداری ها و... مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش اصلی در رنگ نانو عایق، نانو کامپوزیت Nano Silica sol XL100 می باشد. این ماده طوری طراحی شده است که قابلیت عایق کاری حرارتی و خاصیت ضد نم و رطوبت یا آبگریزی را با تشکیل واحدهای گسسته و با پرزهای فراوان با دانسیته ای پایین فراهم می کند که با محبوس کردن هوا از انتقال حرارت جلوگیری می کند.

انتقال حرارت در نانو کامپوزیت های به کار رفته شده در رنگ نانو عایق تحت اثر فیزیکی نودسن (Knudsen) اتفاق می افتد. این نانو کامپوزیت هاف تونل هایی در ابعاد نانو و دیواره نانومتری دارند که هوا را به دام می اندازند و رنگ را قادر می سازند از انتقال حرارت جلوگیری کند. بنابراین در این محصول از ذرات نانو متری که می توانند برای سلامت انسان و محیط زیست مضر باشند استفاده نشده است.

عایق رطوبتی قیر امولسیون

محصولی جدید، مخصوص درزگیری و آب بندی دیوار ها، پشت بام ها و پوشش عایقی فونداسیون ها و پایه های بتنی که در زیر خاک قرار می گیرند، می باشد. عایق کردن سرویس های بهداشتی، حمام، آشپزخانه، بالکن، زیر زمین و استخر قبل از کاشی کاری و کف سازی نهایی نیز از دیگر کاربرد های این نوع عایق می باشد.

مزایای عایق رطوبتی قیر امولسیون

  • غیر قابل اشتعال و بدون خطر آتش سوزی
  • اجرای سرد (بدون گرم کردن و اتلاف انرژی)
  • محافظت بتن در مقابل سولفاته شدن در خاک های شور و املاح نمکی و…
  • این محصول در حین اجرا، محلول در آب می باشد و پس از خشک شدن، لایه مقاوم و قابل انعطاف، مانع نفوذ آب و رطوبت در بستر ایجاد شده می گردد.
  • چسبندگی خوب نسبت به سطوح مختلف (مصالح ساختمانی، فلز، چوب و …)
  • کارایی راحت و آسان که عایق کاری را سرعت می بخشد.
  • اجرا توسط قلمو، جارو مویی، جارو طی و پاششی
  • میزال مصرف بستگی به محل اجرا و ضخامت لایه عایق کاری به ازای هر کیلو گرم، تقریبا برابر 1 تا 3 متر مربع می باشد.
  • فاقد آلودگی و سازگار با محیط زیست
  • بدون بو، ناشی از حلال های نفتی

روش مصرف عایق رطوبتی قیر امولسیون

سطح مورد نظر باید تمیز و عاری از خاک و گرد و غبار و همچنین چربی و روغن گردد، سطح زیر کار سست نباشد.جهت عایق کاری سطوح ابتدا 30 درصد به عایق امولسیون آب اضافه نموده و خوب هم زده تا مخلوطی یکنواخت به دست آید. سپس دوغاب حاصله را در سطح پخش می نماییم تا تمامی ترک ها یا شیارها پر گردد و همچنین سطح تثبیت شود.

پس از خشک شدن در صورت مسلح نمودن تیشو یا چتایی استفاده کرده که روی سطح اول چسبانده و سپس عایق خالص را روی آن با ضخامت مورد نظر اجرا نمایید و در صورت مسلح نکردن سطح، خود عایق خالص را روی سطح اولیه که خشک شده را با ضخامت مورد نظر (معمولا 1 تا 2 میلیمتر) اجرا نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>