اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

همزن مغناطیسی چیست و چه مزایایی دارد؟
همزن مغناطیسی یا همان مگنتیک استیرر یکی از تجهیزاتی است که در هر آزمایشگاهی یافت می شود. اگر به یک شرکت تجهیزات آزمایشگاهی سر بزنید حتما مدل ها و برندهای مختلفی از این دستگاه را به شما معرفی می کنند. اصولا چرا باید به سراغ همزن مغناطیسی یا هیتر استیرر رفت؟ در این مقاله در مورد همزن مغناطیسی اطلاعات بیشتری به دست می آورید و با توجه به کاربردهای آن، انتخاب شایسته تری خواهید داشت.

دستگاه

همزن مغناطیسی چیست؟
همزن مغناطیسی وسیله ای است که برای ایجاد میدان مغناطیسی چرخشی استفاده می شود. این وسیله شامل یک میله ی مغناطیسی کوچک ‍‍و یک پایه یا صفحه که روی آهنربای دوار قرار می گیرد، است. میله ی مغناطیسی دارای پوشش پلاستیکی است.
در مگنتیک استیرر با کمک یک آهنربای دوار یک میدان مغناطیسی چرخشی ایجاد می شود.

کارکرد همزن مغناطیسی
یک میدان مغناطیسی خارجی بر روی محلول ترکیبی واقع در روی همزن مغناطیسی اعمال شده و باعث چرخاندن میله ی مغناطیسی کوچک درون مخلوط مورد نظر می شود.
روش کار به این صورت است که میدان مغناطیسی درحال چرخش با سرعت بالا، باعث چرخش میله ی مغناطیسی می شود که این موضوع در نهایت باعث هم خوردن مایع می گردد. از آن جایی که اندازه ی همزن های مغناطیسی معمولا کوچک است، به راحتی می شود از آن ها در آزمایشات آزمایشگاهی استفاده کرد.

دستگاه

قابلیت ها و کاربردهای یک همزن مغناطیسی
همزن مغناطیسی به عنوان صفحه مغناطیسی نیز شناخته می شود و معمولا برای آزمایش های شیمی و زیست شناسی مورد استفاده قرار می گیرد.
وقتی می خواهید مواد جامد یا مایع را مخلوط کرده و مایعی همگن به دست آورید، می توانید از این همزن ها استفاده کنید. بعضی از نمونه های رایج آنها دارای محیط رشد باکتریایی و همین طور محلول های بافر هستند.
عملکرد اصلی یک همزن این است که مایع را به منظور سرعت بخشیدن به واکنش ها و یا بهبود مخلوط، تکان دهد (هم بزند). این همزن اغلب با هات پلیت استفاده می شود.

انواع همزن مغناطیسی
انواع مختلفی از همزن های مغناطیسی وجود دارد و انتخاب یکی از آنها کاملا به سایز، کاربرد و پیکربندی مورد نظر شما بستگی دارد. انواع همزن ها در زیر معرفی شده اند:

  • همزن کوچک (Mini)
  • همزن تایمردار
  • همزن بادوام
  • همزن باطری ای
  • همزن با توربین هوایی
  • همزن مغناطیسی کوچک (Mini)

همان طور که از نام آن مشخص است، مگنتیک استیرر مینی یک همزن جمع و جور است که فضای بسیار کمی را اشغال می کند و به کاربران اجازه می دهد با کمک کنترل های ارائه شده، سرعت را با دقت بالایی تنظیم کنند. این همزن به گونه ای طراحی شده که نسبت به مواد شیمیایی مضر موجود در محیط آزمایشگاهی مقاوم باشد. علاوه بر این، شامل یک تنظیم کننده سرعت هم هست که تضمین می کند دستگاه هرگز از حداکثر سرعت تجاوز نکند.

همزن مغناطیسی تایمردار
باز هم نام آن کاملا گویاست. این همزن قادر است پس از گذشت زمان تعیین شده، موتور را به صورت اتوماتیک خاموش کند. روش کار به این صورت است که وقتی زمان مشخص شده به پایان می رسد، همزن توسط یک تایمر داخلی خاموش می شود. علاوه بر این، سرعت نیز به طور خودکار کاهش می یابد و بار به صورت خودکار حذف می شود.

دستگاه

همزن مغناطیسی بادوام
نام بادوام کاملا مناسب این نوع است. آن ها مقاومت شیمیایی بیشتری دارند و بسیار با دوام هستند، علاوه بر این موضوع، آن ها ظرفیت مخلوط سازی بالایی نیز دارند. به علاوه این همزن ها یک دستگاه کنترل الکترونیکی داخلی دارند که سرعت را به طور خودکار و با توجه به بار تنظیم می کند. از این رو، همزن مغناطیسی بادوام برای استفاده در محیط آزمایشگاهی یا تولید، یک ابزار کاملا مناسب است.

همزن مغناطیسی باطری ای
همزن مغناطیسی باطری ای، در جایی که هیچ خروجی برقی وجود ندارد، قابل استفاده است. کاربرد اصلی آنها در انکوباتورها است. آنها دارای پایه ی لاستیکی بوده و می توان با کمک دکمه های کنترل سرعت ارائه شده، سرعت آن ها را کنترل کرد. به طور کلی برای این دستگاه ها می توان از باتری های قلیایی استفاده کرد، هرچند باتری های قابل شارژ هم قابل استفاده هستند.

همزن مغناطیسی با توربین هوایی
اگر می خواهید مایعات کمتر از یک لیتر را مخلوط کنید، ایده آل ترین وسیله برای شما جداکننده با توربین هوا است. مزیت عمده ی آن این است که، خطرات ناشی از جرقه زدن منابع الکتریکی را برطرف می کند.

مزایای استفاده از همزن مغناطیسی
یکی از مزایای عمده ی همزن مغناطیسی این است که خطر آلودگی را به حداقل می رساند، زیرا فقط یک میله ی مغناطیسی، درون نمونه (مایع) قرار می گیرد.
علاوه بر این می توان به راحتی آن را تمیز کرد. یک همزن دستی به اندازه ی یک همزن مگنتیک استیرر تداوم ندارد و این که برای مخلوط تجدیدپذیر (reproducible mixing) و موادی که نیاز به زمانی طولانی برای مخلوط شدن دارند، حتما باید از این همزن استفاده کرد. به عنوان مثال، دیالیز پروتئین باید طی چند ساعت یا یک شب مخلوط شود و به آلودگی باکتریایی حساس است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>