اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع سقف کاذب

سقف های کاذب در حقیقت پوششی است که جهت پوشاندن سقف سازه و تأسیساتی که زیر سقف سازه اجرا گردیده است بکار میرود. در این مقاله به بررسی سقف های کاذب از قبیل رابتیس بندی، سقف کاذب لوور، سقف کاذب دامپا، سقف کاذب مشبک، سقف کاذب یکپارچه گچی، سقف کاذب آرمسترانگ، سقف کاذب کششی می پردازیم.

جهت اجرای سقف های کاذب عمدتا زیرسازی مناسب برای متصل نمودن سقف سازه ای به سقف کاذب را به وسیله آویز انجام می دهند. این آویز با در نظر گرفتن وزن سقف کاذب از مصالح متفاوت و با ضخامت های مختلف، اجرا می گردد. سپس سازه سقف کاذب به آویزها متصل شده و پوشش روی آن با توجه به جزئیات و روش اجرا، به سازه وصل می شود.

سقف کاذب رابیتس

سقفهای کاذبی که به کمک میلگرد و رابیتس اجرا می شود، در ایران به نام سقف رابیتس شناخته شده است. روش اجرای این سقف بدین ترتیب می باشد که، ابتدا تعدادی میلگرد فولادی را به وسیله جوش به آهنهای سقف متصل می نمایند. سپس باتوجه به طرح معماری مورد نظر، تراز سقف کاذب را مشخص نموده و به وسیله میلگرد و یا نبشی فولادی به صورت افقی، تراز زیرین سقف کاذب را اجرا می کنیم.

با تکمیل شدن تراز اولیه، اقدام به تکمیل نمودن طرح معماری و جوشکاری ها می نماییم و پس از آن، توری های رابیتس را به کمک مفتول های گالوانیزه به میلگردهای سقف کاذب می بندیم. با پایان یافتن رابیتس بندی، سقف کاذب آماده اجرای گچ کاری است.

سقف کاذب لوور

سقف کاذب آکوستیک لوور آلومینیومی اغلب به عنوان راه حلی برای پوشش سقف فضاهای داخلی در اماکن تجاری با اشکال تیغه ای یا پروفیلی پیشنهاد می شود.از قابلیتهای اصلی سقف کاذب لوور می توان به سبک وزن بودن آن به جهت استفاده از مقاطع آلومینیومی، قابلیت تولید در طولهای مختلف و به دلخواه مشتری بودن اشاره نمود.

لوور زیر مجموعه مهمی از سقف کاذب نواری را تشکیل داده و با توجه به عدم کاهش حجم، شکست صوت، تنوع در نوع پوشش و طیف رنگ بندی، قابلیت اجرای سه بعدی و قوسی و نور پردازی از سطح و از پشت و  در بین انواع سقف کاذب گزینه ایده آل برای اماکن عمومی و تجاری و … می باشد.

سقف کاذب دامپا

سقف کاذب دامپا از انواع سقف کاذب نواری پر کاربرد در پمپ بنزین، کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی، نساجی ها، اماکن اداری، استخر های سرپوشیده، مترو، بیمارستانها و مراکز صنعتی می باشد.از مهم ترین ویژگیهای سقف کاذب دامپا در مقایسه با سقف کاذب نواری pvc بدون سازه میانی، امکان دسترسی به فضای بالای سقف کاذب می باشد البته همزمان با اجرای این نوع سقف کاذب امکان نصب دریچه دسترسی، انواع روشنایی های توکار وجود خواهد داشت.

پانل های سقف کاذب دامپا معمولا از جنس آلومینیوم با رنگ کوره ای و در ابعاد 10 و 20 سانتی متر و طول شاخه 6 متر در سه طرح ساده، سوراخدار یک میلیمتری و سوراخدار 2 میلیمتری با ضخامت 0.5 میلیمتر تولید می شوند.به منظور اجرای سقف کاذب دامپا، ابتدا پس از مشخص کردن خط تراز سقف همانند سقف های کاذب شبکه ای ابتدا نبشی لبه دیوار به کمک پیچ، پرچ و یا رول پلاک نصب می شود با این تفاوت که در نصب سقف کاذب دامپا به جای نبشی گالوانیزه به طور استاندارد از پروفیل پوشاننده لبه  که جنس آن آلومینیوم رنگی است استفاده می شود. این پروفیل به شکلی ساخته شده که لبه پانل های دامپا به راحتی در داخل آن قفل شوند.

جهت ایجاد و اتصال سازه نگهدارنده از تسمه آویز و U Channel استفاده می شود. یو چنل به دلیل طراحی خاص، دارای لبه های متعدد و منظمی برای قفل شدن لبه پانل های سقف کاذب دامپا می باشد. بر اساس وزن تقریبی سازه و همچنین طول پانل ها و با توجه به میزان روشنایی ها و تجهیزات مورد نظر جهت نصب بر روی سقف دامپا فاصله بین یو چنل ها و تعداد آویز ها مشخص خواهند شد.

سقف کاذب یکپارچه کناف

سقف های کاذب یکپارچه کناف ساختارهای سبکی هستند که به واسطه تولید صنعتی، دارای مشخصات فنی استاندارد بوده و جایگزین بسیار مناسبی برای سقف های کاذب غیر استاندارد ساخته شده با رابیتس و گچ می باشند. این ساختار شامل زیرسازی فولادی سبک بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چندلایه، به وسیله پیچ مخصوص بروی آنها نصب می شوند.

درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می شود که دارای قابلیت رنگ آمیزی می باشد. فضای خالی پشت سقف کاذب، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را میسر می سازد. از دیگر مزیت های سیستم سقف های کاذب کناف می توان به انعطاف معماری بالا و ساخت سقف های معلق تزئینی و عدم نیاز به پیش بینی آویز اشاره نمود.

سقف کاذب کششی

این تکنولوژی از نوع بسیار خاص PVC با وزن 180 گرم و تحمل بار 200 کیلوگرم در هر متر مربع در برابر ضربات ناگهانی از انعطاف بسیار بالایی برخوردار بودده در صوت ورود ضربه به سطح آن خاصیت کشسانی، امکان بازگشت به حالت اولیه مورد نظر را به آن می دهد.

این پوشش دارای خاصیت ضد باکتری و دافع گردو غبار بوده لذا بهداشتی برای اتاقهای عمل و آزمایشگاهها است. نوعی از این پوششها با نام ترنس لوسید قابلیت خاص فیلتر و تسطیح نورهای طبیعی و مصنوعی را دارا می باشد. این قابلیت به طراحان امکان تغییر فضای داخلی را به کمک نور می دهد. این تکنولوژی در طرای ویترین های فروشگاهی، رستوران ها و کافی شاپ ها، سالن های انتظار و صحنه سازی تئاتر و و سینما و دیگر اماکن که در آنها اصل تغییر رنگ نور مد نظر است کاربرد نا محدود دارد.

نوع لاکر با رفلکس بسیار بالا به علت نصب بسیار تخت می تواند همانند یک آینه بزرگ فضا را در ذهن بیننده بسیار گسترده تر جلوه دهد. همچنین در هر نوع اجرای تخت یا سه بعدی با رفلکس خود می تواند به میزان قابل توجهی در کاهش تعداد منابع نور و در نتیجه کاهش مصرف انرژی موثر واقع گردد.از خواص دیگر می توان به امکان مکرر باز کردن و نصب مجدد در کوتاهترین زمان اشاره کرد. لذا با توجه به اینکه ریلهای MSC فقط به لبه محیط سقف نصب می گردد با باز کردن پشت آن کلیه تأسیسات و تجهیزات پشت سقف کاذب به راحتی در دسترس قرار می گیرد.

تعویض رنگ، طرح و تعمیرات در کوتاهترین زمان و بدون صدا، رنگ و هر گونه آلودگی دیگر باعث می گردد که در ساختمانهای تجاری، بیمارستان ها و کلیه مکانها یی که هزینه مادی و معنوی توقف فعالیت ساختمان بسیار بالاست بدون ایجاد اختلال در فعالیت ساکنین و استفاده کنندگان ساختمان بالاترین صرفه اقتصادی و ایمنی را به وجود آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>