اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آون آزمایشگاهی یا فور چیست و چه کاربردی دارد؟
آون یا فور آزمایشگاهی یکی از ملزومات آزمایشگاهی است که محتوای داخل محفظه اش را بر اساس قواعد همرفت گرم می کند. المنت گرمایشی آون داخل محفظه ای که نمونه درون آن قرار می گیرد نیست و در یک محفظه ی خارجی واقع می شود. این مساله از برخورد پرتوهای گرمایشی به نمونه جلوگیری می کند و گرمایی که دیواره های آون ساطع می کنند به تنهایی برای گرم و خشک کردن نمونه کافی خواهد بود.

دستگاه

در فور آزمایشگاهی انتقال گرمای همرفتی به دو روش حاصل می شود. همرفت جاذبه که به صورت طبیعی و از طریق نیروی جاذبه می باشد و یا همرفت مکانیکی. در مدل اول هوای سرد با هوای گرم جا به جا می شود و به سمت المنت گرمایشی می رود و این عمل آن قدر تکرار می شود که کل محفظه گرم شود.

نواقص این مدل شامل توضیع حرارت ضعیف، اتلاف انرژی و مدت زمان بیشتر برای گرم کردن می شود و به همین دلیل نوع هرفت مکانیکی آون آزمایشگاهی ترجیح داده می شود. آون های مکانیکی سریع تر و یکنواخت تر گرم می شوند و این به دلیل وجود سوپاپ ها و دمنده ها درون محفظه ی فور می باشد.

میزان هوای ورودی و خروجی برای حفظ و یا کم کردن میزان رطوبت قابل تنظیم است. عایق بندی نیز میزان انتقال گرما را کاهش می دهد و نقش بهینه سازی انرژی در آون آزمایشگاهی را بر عهده دارد.

خود فور نیز معمولا از جنس استیل است تا پرتو های گرمایی به بیرون منتقل نشود. درب آون نیز که دارای واشر های پیشرفته است دسترسی به درون آون را فراهم می کند.

کاربرد آون یا فور آزمایشگاهی

کاربردهای عمده ی آون آزمایشگاهی به سه دسته ی زیر تقسیم می شوند:

خشک کردن: از بین بردن رطوبت نمونه به بهینه ترین حالت ممکن
پختن: گرما دادن به محیط کشت بدون از بین بردن رطوبت آن
درمان کردن: در ترکیبی از فرآیندهای خشک کردن و پختن نمونه دچار تغییر فیزیکی یا شیمیایی می شود

دستگاه

انواع آون یا فور آزمایشگاهی

فور آزمایشگاهی انواع گوناگونی دارد که شامل موارد زیر می شود:

آون وکیوم: این نوع آون ها معمولا برای پردازش فلزات استفاده می شوند و گرمای آن ها می تواند به بالای 1100 درجه سانتیگراد برسد.

آون فرآیند پاک: این آون ها در ساخت تجهیزات پزشکی استفاده می شوند. دمای آنها معمولا بالای 260 درجه ی سانتیگراد می رسد.

آون درون سوز: این نوع فور شبه کانداکتور ها یا میکروپروسسورها را گرما می دهد و دمای آن ها به بالای 260 درجه ی سانتیگراد در یک محیط نیتروژنی می رسد.

آون ریچ این: جریان هوای افقی در این آون گرمای یکسان در تمامی طبقات را فراهم می کند. این در حالی است که اکثر فور های آزمایشگاهی از جریان هوای عمودی بهره می برند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
zahra:
شرکت فن آزماگستر (اف جی ایران)تولید کننده انواع تجهیزات آزمایشگاهی و داروسازی با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ومطابق با استاندارد های بین المللی.تولید و فروش انواع آون،انکوباتور،اتاقک تست پایداری،اتاقک رشد،کوره ،شیکر ،چیلر و...
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>