اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ کاری ساختمان

سنگ ها در سنگ کاری داخل ساختمان نه تنها مقاومت مناسبی دارند بلکه علاوه بر زیبایی، به دلیل وجود روح در بافت آن، موجب زنده شدن فضا می گردد. به همین علت، سنگ ها هم در پوشش دیوارهای بیرونی و هم در فضاهای داخلی ساختمان زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. انواع سنگ های تراورتن، مرمریت، گرانیت و غیره در ابعاد مختلف طولی، حکمی، اسلب، بوک مچ و غیره در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

سنگ کاری دیوارهای داخلی خانه

به مانند دیوارهای خارجی ساختمان، دیوارهای داخل خانه نیز بابد دستی به سر و روی آن ها کشیده شود و با این لحاظ چه چیزی بهتر از سنگ را می توان به این منظور استفاده کرد. سنگ های طبیعی از جمله تراورتن، مرمر و گرانیت همگی زیبایی و تنوع خاص خود را دارند. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته شده است.

سنگ های مناسب فضاهای داخلی خانه

لابی ها، راه پله ها و پارکینگ ها از فضاهای داخلی ساختمان هستند که عموماً به وسیله سنگ ها پوشیده می شوند و باید به طور کلی این گونه بیان نمود که تمامی سنگ های طبیعی و مصنوعی را می توان در فضاهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار داد زیرا میزان مقاومت و استحکام سنگ در این فضاها چندان مطرح نیست و به جای آن رنگ و طرح سنگ در فضاهای داخلی از اهمیت بالاتری برخوردار است. به طور کلی بهترین سنگ های مناسب نمای داخلی ساختمان را می توان در چهار دسته زیر جای داد.

  • تراورتن
  • گرانیت
  • کوارتز
  • مرمر

هر یک از این چهار نوع سنگ در نوع خود دارای یک سری ویژگی های ساختاری هستند که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. انتخاب بهترین از این سنگ ها به فاکتورهایی همچون سلیقه، کاربری و همچنین بودجه در دسترس بستگی دارد. در اینفوگرافی زیر خلاصه ای از مزایای هر یک از این سنگ ها آورده شده است.

ارزان و گران از سنگ های مناسب نمای داخلی

باید به این نکته توجه نمود که سنگ های مقاوم در برابر عوامل جوی و سرما و گرما، مانند سنگ های تراورتن و گرانیت ها، معمولاً دارای قیمت بالاتری نسبت به سنگ های معمولی که می توان آن ها را در فضاهای داخلی استفاده نمود می باشند. لذا همین ویژگی کافی است تا به جای استفاده از سنگ های گران قیمت (Outdoor)، از سنگ های ارزان تر (Indoor) در داخل ساختمان استفاده شود.

ناگفته نماند که در هنگام انتخاب سنگ های داخلی، باید در نظر داشت که این سنگ را برای کدام قسمت ساختمان می خواهیم استفاده نماییم. روش و میزان شستشو و تمیز کردن آن چگونه خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی که می خواهیم سنگی را برای فضای آشپزخانه انتخاب نماییم، احتمال قرار گرفتن روغن بر روی آن را در نظر بگیریم و سعی کنیم از سنگ های صیقلی بیشتر استفاده کنیم.

نکات اجرایی سنگ کاری

صرف نظر از انتخاب بهترین سنگ برای اجرای نمای داخلی ساختمان، هر یک از این سنگ ها باید تحت استانداردها و شرایط مشخصی به کار گرفته شوند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است.

  1. سنگ ها در گرما و سرما و تحت فشار دچار انقباض و انبساط شده و احتمال ترک برداشتن و حتی در بعضی مواقع جدا شدن آن وجود خواهد داشت که این اتفاق در اثر تغییرات دمایی و یا حتی نشست ساختمان امکان پذیر است.
  2. نوع سیمان و ماسه و همچنین میزان سیمان مصرفی در دوغاب پشت سنگ ها باید مورد توجه قرار گیرد. عدم استفاده از ماسه های شسته شده می تواند موجب جدا شدن سنگ بعد از مدت کوتاهی گردد. استفاده از دوغاب نامناسب حتی می تواند موجب ایجاد شوره روی سنگ گردد.
  3. تمیز بودن پشت سنگ، در هنگام استفاده نیز دارای اهمیت بسیاری است، زیرا در صورت عدم رعایت آن، اتصال مناسب مابین سنگ و دوغاب به وجود نخواهد آمد. این آلودگی می تواند شامل خاک سنگ ناشی از برش، چربی ها و یا حتی توری پشت سنگ باشد.
  4. گاهی مشاهده می شود به جای استفاده از دوغاب جهت پر کردن پشت سنگ، از سیمان خشک و یا حتی نخاله استفاده می گردد که باید به شدت از این کار جلوگیری نمود زیرا دوغاب در حقیقت باید مانند چسب کل سطح سنگ را به دیوار پشت آن متصل نماید.
  5. عدم دوغاب ریزی در هوای زیر صفر که احتمال یخ زدگی آن وجود دارد.
  6. نصب سیم و یا کیلیپس اسکوپ برای تمامی سنگ ها، به خصوص در مکان هایی که سنگ در ارتفاع بیشتر از 1 متر نصب می گردد. اجرای دقیق و محکم اسکوپ باید به نحوی صورت گیرد که باعث ترک برداشتن و شکستن سنگ نشود.
  7. سیم و کیلیپس اسکوپ حتماً باید از جنس گالوانیزه باشد تا در تماس با دوغاب و در اثر مرور زمان دچار خوردگی نشود.
  8. از عدم وجود گچ به هر شکل در پشت سنگ ها اطمینان حاصل شود؛ زیرا در صورت وجود گچ در پشت سنگ، بعد از دوغاب ریزی، گچ باد کرده و سنگ را از جای خود خارج خواهد کرد.
  9. عدم وجود ناخنک مابین سنگ ها یکی دیگر از کنترل هایی است که باید صورت پذیرد.
  10. کنترل شاقولی سنگ ها در هنگام اجرا باید دقیقاً بررسی گردد، زیرا در غیر این صورت هنگام دوغاب ریزی احتمال بیرون زدگی (تبله کردن سنگ) و ترک خوردن سنگ وجود خواهد داشت.
  11. قبل از دوغاب ریزی، سنگ را به وسیله لقمه های سنگی و یا شمشه به ترازهای پایین تر متصل نمایید تا در اثر فشار دوغاب ریخته شده، سنگ به سمت بیرون هدایت نشود و از جای خود خارج نگردد.
  12. در صورت استفاده از چسب های فوری (چسب 1-2-3) جهت نگه داشتن موقت سنگ، اجازه دهید تا چند روز روی سنگ ها باقی بماند و مقداری مقاومت اولیه خود را از دست بدهد تا هنگام کندن آن ها، سنگ اصلی را قلوه کن نکند. پیشنهاد می گردد در صورت امکان قبل از کندن لقمه ها، مقدار آن ها را با آب بشویید.
  13. جهت سنگ کاری راه پله، قبل از شروع کار، تراز اولین پله و آخرین پله با هم بررسی شود تا بتوان، تعداد و ارتفاع پله ها را به دقت برش زده و اجرا نمود.
  14. قبل از شروع سنگ کاری کف پله ها، بدنه راه پله حداقل یک سنگ اجرا شود تا سنگ کف پله کاملاً به سنگ بدنه بچسبد و ظاهر زیبایی را ایجاد نماید.
  15. پس از پایان سنگ کاری و بعد از خشک شدن کامل دوغاب، لقمه ها از بدنه جدا شود و بندکشی سنگ ها با استفاده از ملات خمیری پودر سنگ و سیمان، به همراه پودر رنگ همرنگ سنگ بدنه، اجرا گردد. دقت در بندکشی می تواند، ایرادات موجود در سنگ کاری را به خوبی ترمیم نموده و از دید پنهان کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>