اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هود آزمایشگاهی چیست؟
هود آزمایشگاهی از تجمع بخارات قابل اشتعال، سمی و قابل انفجار که ناشی از فرآیندهای تست و آماده سازی تحلیلی در آزمایشگاه هستند، جلوگیری می کنند و احتمال این که کارکنان در معرض این گازها و بخارات قرار بگیرند، کاهش می دهند.

دستگاه

 هود آزمایشگاهی هوای آلوده را گرفته و این هوا را به خارج تخلیه می کنند یا این که آن را فیلتر کرده و به داخل آزمایشگاه برمی گردانند.

هودها معمولاً پنج جهت فضای کاری در برمی گیرد و سطح پائینی آن در ارتفاع مناسب برای کار کردن در حالت ایستاده است.

سیستم عملکرد هود آزمایشگاهی به این صورت است که هوای آلوده را یا مستقیماً از طریق یک مجرای اختصاصی یا از طریق اتصال به سیستم تخلیه مرکزی به خارج از ساختمان انتقال می دهند.

تمامی وسایل تهویه محلی ازجمله هود آزمایشگاهی به منظور برآورده کردن اهداف اصلی زیر طراحی می شوند:

برای حفاظت کاربر

برای حفاظت آزمایشگاه یا محصول

برای حفاظت محیط

اعمال ثانویه این دستگاه ها شامل حفاظت در برابر انفجار، جمع آوری کردن مواد ریخته شده و دیگر اعمال لازم برای انجام کار داخل دستگاه است.

هود

انواع هود آزمایشگاهی

  • · هود شیمیایی
  • · هود لامینار
  • · هود میکروبی
  • · هود بازویی
  • · هود سقفی
  • · هود پاتولوژی
  • · هود PCR

سیستم تخلیه هود آزمایشگاهی

هوای آلوده توسط یک سیستم تخلیه به خارج از ساختمان فرستاده می شود. دو جزء مهم هود آزمایشگاهی، لوله هایی هستند که هوای آلوده از داخل آن ها جریان پیدا می کند و فن یا دمنده هایی که برای جابجا کردن هوای آلوده درون لوله ها استفاده می شوند.

انتخاب، نصب و نگهداری فن ها، دمنده ها و لوله ها وابسته به نوع بخارات شیمیایی در آزمایشگاه است و باید به صورت جداگانه بررسی و تعیین شوند.

فن هایی که با مواد بسیار سمی یا مواد خورنده یا قابل اشتعال کار می کنند، نباید نزدیک به مناطق مسکونی یا ساختمان قرار داده شوند و باید تا حد امکان نزدیک به نقطه تخلیه به اتمسفر (معمولاً روی پشت بام) قرار داده شوند و جهت تصفیه هوای بهتر بعد از خروجی می توان از فیلتر کربن اکتیو استفاده کرد.

سیستم تعادل هود آزمایشگاهی

در سیستم تعادل شیشه هودهای آزمایشگاهی که ساخته شده از جنس پلکسی گلاس یا شیشه های لمینت هست و با استفاده از کابلی از جنس استیل ضدزنگ روی قرقره های مستقل که با روشی کاملاً مهندسی و استاندارد در پشت هود قرار می گیرد. زمانی که کاربر ازیک طرف شیشه هود را بالا می برد، سیستم تعادل در هر فضایی که کاربر نیاز به محیط کاری داشته باشد به راحتی قابل کنترل و تنظیم هست.

هود

هود میکروبی ( هود لامینار) چیست و در چه آزمایشگاه هایی کاربرد دارد؟
حفاظت از نمونه های آزمایشگاهی در اتاق های کشت و محیط های آزمایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است و کاربرد هود میکروبی یا هود های لامینار به عنوان یکی از تجهیزات مناسب جهت خارج نمودن عوامل ارگانیک از محیط های آزمایشگاه، تهویه ی کلیه ی ذرات معلق در هوا و تصفیه ی هوای آزمایشگاه نقش موثری دارد.
هود لامینار به شکل یک کابین و میز کاملا استریل شده است که با عبور هوای پر فشار سطح داخل هود از هر گونه میکروب و آلودگی تمیز می شود. این عبور هوا از طریق یک فن بر روی فیلتر هپای 99/997 انجام می گردد.

ذرات معلق هوا مسلما حاوی قارچ، باکتری و ذرات گرد و غبار است و در نتیجه با این عملکرد هود لامینار، محفظه ی داخل هود عاری از این آلودگی می شود.
محیط استریل هودهای لامینار باعث شده است تا برای آزمایشگاه های عمومی، بیمارستان ها، آزمایشگاه های دارویی و صنعتی نیز کاربرد داشته باشد.

ساختار هود میکروبی( هود لامینار) چگونه است؟
کابین بیرون آن از ورق آهنی با پوشش رنگ الکترو استاتیک صاف بوده تا مانع ورود هر گونه آلودگی شود. ساختار داخلی هود از ورق استیل 304 طراحی می شود تا کاربر به راحتی مانع جمع آوری باکتری ها شود. جریان هوایی که در زیر هود لامینار در حال عبور است به صورت یکنواخت در تمام سطح هود پخش می شود تا باز هم مانع ورود آلودگی شود. این دستگاه مجهز به یک پری فیلتر در قسمت ورودی هوای تازه است که ذرات معلق در هوا را فیلتر می کند و یک فیلتر هپای در قسمت خروجی دستگاه جهت خروج هوا نصب شده است و بدین شکل هوا کاملا تصفیه می شود.
دو نوع جریان هوا در هود های لامینار جریان دارند. جریان افقی که هوا به صورت افقی به سطحی هود جریان می یابد و جریان عمودی که هوا به صورت عمودی به سمت پایین در منطقه ی کار جریان می یابد.

تفاوت هود لامینار با هودهای آزمایشگاهی دیگر چیست؟
*جریان هوا در تمام سطح کابین هود یکنواخت و به سمت کف هود است.
* کابین این هود از شیشه یا فایبر گلس است که به دو حالت دستی یا برقی کنترل می شود.
* هوای خروجی این هود ها دارای فیلتر هپا است تا از ورود هر گونه آلودگی جلوگیری شود.
* این هود ها مجهز به لامپ u v جهت ضدعفونی کردن محیط است.
کارشناسان مجرب شرکت نور صنعت تجهیز با علم به اهمیت کاربرد این هود و با بهره مندی از دانش فنی خود هودهای لامینار را مطابق با استاندارد طراحی و تولید می کنند و حفظ محیط آزمایشگاه از آلودگی و حفاظت از اپراتور های پر تلاش آزمایشگاه از خطرات احتمالی در الویت مراحل طراحی و تولید شان قرار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>