اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ نما ساختمانی

باتوجه به نیازهای بازار ساختمان، صنعت ساخت رنگهای مورد استفاده در نمای ساختمان امروزه پیشرفت بسیاری کرده است. زیرا رنگها نه تنها می توانند به یک ساختمان روح و زیبایی چندین برابر ببخشند، بلکه با سرعت اجرای بالای خود، به نوعی باعث ایجاد صرفه اقتصادی برای کارفرمایان خواهند شد.

این پیشرفت به نوعی بوده که رنگها دیگر تنها یک پوشش برای زیبایی نیستند بلکه می توانند به عنوان عایقهای رطوبتی و حرارتی نیز عمل نمایند. در اینجا روشهای اجرایی رنگهای نما و انواع شناخته شده آن را به اختصار بیان خواهیم نمود.

نحوه اجرای رنگ نمای ساختمان

جهت اجرای رنگ روی نمای ساختمانها، باید زیرسازی های لازم را انجام داد که قبل از هرچیز نیاز به داشتن سطحی مسطح است و این سطح معمولا به وسیله سیمانکاری آستر و رویه انجام می شود. رنگ سیمان رویه نیز باتوجه به رنگ مورد نظر در انتهای کار مشخص شده و اجرا می گردد. البته بهترین رنگ جهت رویه سیمانکاری، سیمان سفید و پودر سنگ می باشد.

پس از زیرسازی اولیه در صورت نیاز روی سطوح، عملیات بتونه کاری و پس از آن لایه های آستر رنگ را اجرا می نمایند تا نما کاملا برای اجرای رویه نهایی آماده گردد. این مراحل را می توانند با توجه به نوع رنگ مصرفی و غلظت آن به وسیله قلم مو، غلتکهای رنگ آمیزی و یا حتی پمپ های بادی اجرا نمایند. درصورت کم بودن ارتفاع ساختمان مورد نظر، می توان آن را توسط غلتکهای دسته دار و در غیر این صورت به کمک داربست و یا حتی تجهیزات بندبازی رنگ آمیزی نمای ساختمان را اجرا می نمایند.

انواع رنگهای مورد استفاده در نما

رنگ آکریلیک؛ از محبوب ترین رنگ های نما و دیگر سطوح است. رنگ آکریلیک به دلیل مقاومت و دوام بالا، درخشندگی و انعطاف پذیری محبوبیت بیش تری دارد. از جمله رنگ اکریلیک در این زمینه رنگ جوتن است.

رزین آکریلیک؛ بر دوپایه آب و روغنی هستند. رزین آکریلیک با حلال آب ضد قارچ، بدون بو، آسیب ناپذیر، مقاوم در برابر اشعه u.v خورشید و سطحی سخت هستند. همچنین قابل استفاده بر روی سطوح گچی، سیمانی، کناف و … هستند.

رنگ کنیتکس؛ این رنگ بر دوپایه آب و روغنی است. نوع روغنی آن مناسب رنگ آمیزی نما و سطوح خارجی ساختمان است. عمر بالا و مقاومت در برابر رطوبت این رنگ را برای نقاشی نما محبوب کرده است.

رنگ روغنی؛ برای کلیه سطوح خارجی به خصوص نرده، در و پنجره فلزی کاربرد دارد. این رنگ بر پایه حلال نفتی است و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد.

رنگ استخری؛ این رنگ برای پوشش دهی استخر استفاده می شود. مقاوم در برابر رطوبت، ضد قارچ و جلبک است.

رنگ اپوکسی؛ یکی دیگر از رنگ های ساختمانی است. البته این رنگ بیش تر در قسمت های صنعتی کاربرد دارد. در منازل و اداره ها از این رنگ به دلیل مقاومت بالا برای کف پوش استفاده می کنند.
رنگ نانو؛ این رنگ به دلیل عایق بودن و کیفیت بالا در برابر عوامل جوی گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان است.

ویژگی رنگ های نما

سامانه های پوششی معمولاً روی سطوح سیمانی تازه که هنوز حاوی مقادیری گاز دی اکسید کربن هستند اعمال می شود که جزء سیمانی آنها بسیار قلیایی است و بنابراین پراکنه های پلیمری مناسب برای این پوشش ها باید در برابر قلیا و صابونی شدن بسیار مقاوم باشند. عدم مقاومت پیوند در برابر این ویژگی ها موجب گچی شدن، ترک خوردن یا از دست رفتن چسبندگی و در نهایت کاهش عمر پوشش می شود. رنگ های نو رنگ پوشش به علت داشتن کوپلیمرهای استایرن- اکریلیک و به دلیل مقاومت ذاتی استایرن در برابر هیدرولیز از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

رنگ نما رنگی ضد آب بر پایه اکریلیک بوده و با بکار بردن افزودنی های سیلیکونی ساختاری مناسب به عنوان پوشش رنگ نما ساختمان دارد. در نما به عنوان لایه نهایی و پوششی تزئینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. آسان و سریع اجرا شده و عایق رطوبت بوده و اجازه تنفس را به سطوح می دهد. در برابر عوامل خارجی مقاوم است. بر روی رنگ قدیمی نما اجرا شده و جایگزینی با عمر بالا را تشکیل می دهد.

انواع رنگ های ساختمانی

دی کالر (Day color)

رنگ آب پایه دی کالر که توسط شرکت نیوکالر تهیه می شوند، در دو نوع براق و نیمه براق و با استفاده از مرغوبترین رزین های اکریلیک خالص طراحی و تولید شده است. این محصول دارای مقاومت شستشو و مقاومت جوی بسیار بالا می باشد که این خصوصیات دی کالر را جهت رنگ آمیزی و تزئین سطوح داخلی ساختمان های مسکونی و اداری و همچنین مراکز بهداشتی درمانی با توجه به بوی نامطبوع بودن مناسب کرده است.

سان کالر (Sun color)

رنگ اکریلیک نما جهت سطوح سیمانی و بتنی داخل و نمای خارجی ساختمان در شرایط معتدل جوی می باشد که دارای خاصیت آب گریزی و غبارگریزی می باشد. این محصول نیز با توجه به سیلیکونایز بودن جهت رنگ آمیزی نمای ساختمان هایی که در معرض دود و غبارهای شهری می باشند مناسب است.

رین کالر (Rain color)

رین کالر رنگ اکریلیک مخصوص نمای خارجی می باشد که بر پایه رزین های امولسیونی و با استفاده از افزودنی های سیلیکونی جهت آب گریز و غبارگریز شدن سطح رنگ تولید شده است. این رنگ با توجه به سیلیکونایز بودن اجازه تنفس را به سطح رنگ شده می دهد و جهت مناطق جوی بحرانی مانند شمال و جنوب کشور قرار دارند و همچنین سقف سونا و استخر مناسب می باشد. از خصوصیات بارز این رنگ مقاومت جوی بسیار بالا و خاصیت آب گریزی و غبارگریزی و همچنین مقاومت شستشوی بالا می باشد.

مون کالر (Moon color)

رنگ امولسیونی (آب پایه) می باشد و جهت رنگ آمیزی سطوح داخلی ساختمان که در معرض جو قرار ندارد و همچنین سقف مکان های مسکونی و اداری کاربرد دارد. این رنگ با توجه به آب پایه بودن به عنوان آستری مناسب روی سطوح سیمانی کاربرد دارد که پس از استفاده مون کالر توسط یکی از رنگ های سان کالر، رین کالر و یا دی کالر پوشش نهایی اجرا می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>