اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بورت
بورت یکی از پرکاربردترین شیشه آلات آزمایشگاهی است که در شیمی تجزیه و خصوصا تیتراسیون، برای توزیع یک مقدار متغیری از محلول شیمیایی و اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه

انواع بورت
1- حجمی: برای اندازه گیری و انتقال حجم مشخصی از مایع استفاده می گردد.

2- پیستونی یا دیجیتال: این وسیله مشابه سرنگ بوده، که شامل یک سوراخ دقیق و پیستون می باشد. دارای انواع دستی و اتوماتیک است.

3- اتوماتیک: دارای انواع اتوماتیک همراه با مخزن پرکننده با دو راه خروجی می باشند که برای مصارف خاصی در آزمایشگاه ها به کار می روند.

جنس انواع بورت
می تواند لوله ای، شیشه ای یا پلاستیکی با درجه بندی باشد. در نوک این وسیله یک متوقف کننده و یک شیر برای کنترل جریان محلول شیمیایی وجود دارد. استوانه ی متوقف کننده و شیر می توانند از جنس شیشه یا پلاستیک (PTFE) باشند.

دستگاه

سایر ویژگی بورت
حالتها
مدرج: این محصول دارای درجه بندی بوده اما درجه بندی این وسایل برعکس بوده و صفر آنها در بالا قرار می گیرد.

لوازم جانبی

پوآر بورت: این وسیله همانند پمپ با اعمال فشار به محلول داخل مخزن باعث انتقال محلول به ستون بورت می گردد.

مخزن بورت: این محصول یکی از ملحقات بورتهای اتوماتیک می باشد که به استوانه مدرج متصل بوده و محلول از طریق این مخزن به داخل استوانه راه می یابد.

دستگاه

تفاوت بورت با پیپت
در واقع پیپت وسیله ای برای انتقال مایع و دارای دقت کمتری در مقایسه با بورت است. اما بورت وسیله ای برای جابه جایی یک مقدار از مایع با دقت بالا می باشد و برخلاف پیپت که صفر آن در پایین است، صفر آن در بالا قرار دارد.

بورت و کاربردهای آن
بورت یکی از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پر کاربرد است که معمولا برای اندازه گیری مقدار دقیق از مایعات استفاده می شود. بورت مانند استوانه مدرج یک استوانه درجه بندی شده دراز و باریک است که در پایین به یک شیر منتهی می شود که محل خارج شدن مایع از بورت است و به وسیله این شیر مقدار مایع خروجی تنظیم می شود. بورت برای انتقال مقادیر مشخص و دقیق مایعات طراحی شده است. بورت ها در اندازه های مختلف ساخته می شوند، اندازه ای که بیشتر در آزمایشات مورد استفاده است بورت 50 میلی لیتری است. بورت های 50 میلی لیتری در مقیاس 0.1 میلی لیتر درجه بندی شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>