اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زردچوبه

صادرات زردچوبه:
زردچوبه در واقع ریشه گیاهی از خانواده زنجبیل می باشد و می توان در حال حاضر پودر آن را یکی از پر استفاده ترین ادویه جات به شمار آورد.

در هند زردچوبه را با نام زعفران هندی و در چین به نام زنجبیل زرد می شناسند. این نوع ادویه دارای خواص بسیاری است و این موضوع باعث شده است که بخشی از زردچوبه تهیه شده در کشور به منظور صادرات زردچوبه به دیگر کشورها در نظر گرفته شود و هر ساله بخشی از زردچوبه تولیدی کشور صادر می گردد. 

زردچوبه

زردچوبه:
زردچوبه ریشه یا ریزوم گیاهی از خانواده زنجبیل و بومی نواحی جنوبی آسیا می باشد که تقریبا دارای یک متر و نیم ارتفاع است و ساقه آن نیز متورم می باشد. پودر زردچوبه به عنوان ادویه ای بسیار کاربردی در اکثر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ پودر زردچوبه زرد تیره می باشد و دارای طعمی تلخ و بویی معطر است. در واقع این پودر از ساقه زیر زمینی گیاه زردچوبه تهیه می شود.

به منظور تهیه زردچوبه ساقه آن را از زیر زمین خارج می نمایند و بعد از تمیز کردن آن و نیز جداسازی ریشه‌ها، آن را در آب جوش قرار خواهند داد و بعد مجدد برای خشک شدن چند روز در زیر نور خورشید گذاشته می شوند.

از مهم ترین ترکیبات شیمیایی زردچوبه می توان به پیگمان های زرد رنگی، از دسته کورکومینوزیدها اشاره نمود. کورکومین و دزوکسی کورکومین نیز از دیگر ترکیبات زردچوبه می باشد. علت زرد رنگی زردچوبه نیز به دلیل وجود کورکومون و کورکومین درون آن است. زردچوبه در انواع مختلف پودر زردچوبه، عصاره زردچوبه، چای زردچوبه، کپسول مکمل غذایی و حتی صابون زردچوبه مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص زردچوبه:
زردچوبه التهاب مزمن را درمان خواهد نمود:
زردچوبه به دلیل برخورداری از کورکومین یک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قوی می باشد. این موضوع باعث شده است که خیلی از افراد به دلیل بهره مندی از کلیه خواص زردچوبه، زردچوبه را به صورت کپسولی مصرف کنند.

اگر چه التهاب های کوتاه مدت و حاد برای بدن فوایدی را به همراه خواهند داشت اما در صورت مزمن بودن التهاب، بدن درگیر مشکلاتی خواهد شد. از این رو استفاده از زردچوبه برای جلوگیری از این مشکل بسیار مفید خواهد بود.

زردچوبه

زردچوبه ظرفیت آنتی اکسیدان را در بدن افزایش می دهد:
طی تحقیقات انجام شده از دلایل اصلی پیری و بسیاری از بیماری ها، فعالیت رادیکال های آزاد در بدن و آسیب اکسیداتیو می باشد. از طرفی آنتی اکسیدان ها مقاومت بدن را در مقابل رادیکال های آزاد افزایش خواهند داد. این در حالی است که زردچوبه به دلیل برخورداری از کورکومین یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید و در خنثی سازی رادیکال های آزاد بسیار موثر می باشد. کورمین حتی آنتی اکسیدان های خود بدن را نیز فعال می سازد.

زردچوبه عملکرد مغز را بهبود می بخشد:
برخلاف تصور ذهنی خیلی از افراد نورون ها و یا همان سلول های عصبی حتی پس از کودکی نیز قابل تکثیر در بخش های خاصی از مغز می باشند. فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز را می توان از محرک های اصلی این روند دانست. این فاکتور به نوعی یک هورمون رشد به شمار می آید که شبکه عصبی را در مغز رشد و گسترش خواهد داد. بر اثر کاهش میزان این هورمون خیلی از بیماری ها و اختلالات مغزی چون آلزایمر و افسردگی به وجود خواهند آمد. استفاده از زردچوبه سبب افزایش میزان این فاکتورهای نوروتروفیک مغز می گردد.

زردچوبه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد:
همان طور که می دانید یکی از دلایل بسیاری از مرگ و میرها در دنیا بیماری قلبی است و متاسفانه بیماری های قلبی بر اثر عوامل زیادی رخ خواهد داد. خبر خوب این است که زردچوبه پیشرفت پروسه بیماری های قلبی را معکوس می سازد و باعث می شود که قلب عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

زردچوبه

زردچوبه دارویی ضدسرطان است:
رشد سلولی غیرقابل کنترل زمینه ساز بیماری سرطان می گردد. اگر چه سرطان دارای انواع مختلفی است اما همگی نقاطی مشترک با یکدیگر خواهند داشت. و تحقیقات نشان داده است که استفاده از زردچوبه با تأثیری که بر رشد و تکثیر سلول ها به جای خواهد گذاشت به درمان سرطان کمک می کند.

مرگ سلول‌های سرطانی، کاهش رشد رگ های خونی در تومورهای سرطانی و جلوگیری از متاستاز را می توان از مهم ترین خواص زردچوبه در این زمینه دانست.

زردچوبه اکسیری برای سلامت پوست می باشد:
زردچوبه علاوه بر فوایدی که برای بدن و ذهن به همراه خواهد داشت برای پوست نیز بسیار موثر خواهد بود. استفاده از ماسک زردچوبه کمک زیادی به کاهش مشکلات پوستی خواهد نمود و زیبایی پوست را افزایش می دهد.

زردچوبه

از دیگر خواص زردچوبه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جلوگیری از آلزایمر.
  • موثر در درمان التهاب مفصل.
  • درمان افسردگی.
  • به تعویق انداختن پیری.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>