اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف هالاکور

سقف های هالوکور از نمونه سقف های نوین پیش ساخته و پیش تنیده می باشند. سرعت بیشتر در اجرا، ایجاد نمایی بسیار مناسب در زیر سقف ها، امکان سازی اجرای سقف های با دهانه های با طول زیاد، اقتصادی شدن اجرای سقف ها در پروژه های بزرگ از قبیل مراکز تجاری و مال ها، بالا بردن ظرفیت باربری سقف ها در بارهای متمرکز، عدم نیاز به جک ها و قالب بندی زیر سقف و سبک سازی سازه و سقف از مزایای استفاده از این سیستم می باشد.

مراحل اجرای سقف هالوکور

بعد اجرای فونداسیون و ستونهای بتنی مطابق نقشه های اجرایی، اقدامات لازم جهت اجرای تیرهای بتنی با میلگردهای مهاری U شکل در تراز بالایی تیر، جهت ایجاد اتصال تیرها با پنلهای پیش ساخته و همچنین بتن ریزی ثانویه بابت به وجود آوردن کلاف پیرامونی صورت می پذیرد.باید در نظر داشت تعداد این میلگردها به اندازه ای باشد تا بتواند درگیری و گیرایی کافی جهت جلوگیری از حرکت پنلهای سقفی را به وجود آورد. ناگفته نماند این تیرها وستونها به صورت پیش ساخته نیز می تواند اجرا گردد.

پس از تکمیل نمودن نشیمن پنل های بتنی هالوکور، عملیات اجرای سقف با قرار دادن پنل های پیش ساخته توسط جرثقیل در محل مورد نظر آغاز می گردد. بلند کردن پنل های هاکور با توجه به طول دهانه ها و وزن پنل ها، می تواند توسط تسمه های پارچه ای، سیم های بکسل و یا در بهترین حالت به وسیله گیره های مخصوص حمل پنل صورت پذیرد.باید در نظر داشت، در هنگام نصب پنل ها روی سقف تا زمانی که اطمینان کامل از قرار گرفتن آنها روی سقف حاصل نشده به هیچ عنوان تسمه های نگهدارنده، از پنل های هالوکور جدا نشوند.

در صورت نیاز به ایجاد سطح بتن مسلح روی پنل های هالوکور نصب شده جهت تامین دیافراگم صلب و یکپارچه، با قرار دادن مش های فولادی آماده، بستر لازم جهت بتن ریزی رو سقف ها را ایجاد می نماییم. میزان بتن روی سطح پنل ها باید حداقل 5 سانتیمتر باشد. زیرا ریختن بتن کمتر از 5 سانتیمتر به دلیل ترک خوردن، اثرات سازه ای نخواهد داشت.

نکته:در صورت استفاده از پنل های هالوکور در اسکلت هایفلزی، نصب گلمیخ (برشگیر) روی تیرها قبل از بتن ریزی، جهت ایجاد پیوستگی مابین بتن و تیرهای فلزی با توجه به نظر مهندس محاسبه، پیشنهاد می گردد.

جهت ایجاد بازشوها و داکتها داخل سقف های هالوکور، محل دقیق آنها قبل از نصب پنل ها باید مشخص شده و تیرچه های نگه دارنده پنل های کنار داکت، اجرا شود. لازم به ذکر است، ابعاد داکتها نباید از یک پنجم طول و همچنین یک دوم عرض پنل های هالوکور بیشتر شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>