اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخریب انفجاری ساختمان

تخریب ساختمان به وسیله مواد منفجره که معمولا توسط دینامیت، آنفو و چاشنی انجام می شود یکی از روش های نسبتا نوین تخریب می باشد که جهت تخریب ساختمان های بلند مرتبه از آن استفاده می گردد. با این روش زمان تخریب بسیار کاهش می یابد ولی دقت در انجام کار با مواد منفجره، ترتیب انفجارها برای جلوگیری از آسیب به ساختمان های مجاور، رعایت سن بناها و ساختمان های اطراف و کنترل لرزش زمین در محل تخریب از نکات اساسی در این روش تخریب می باشد.

مهندسی تخریب انفجاری ساختمان

مهندسی تخریب انفجاری ساختمان ها یکی از پیچیده ترین مهندسی های روز دنیا می باشد. شاید با خود فکر کنید فرو ریختن ساختمانهای عظیم در عرض تنها چند ثانیه میان گرد و غبار خود کمی با بی نظمی صورت می پذیرد و هر لحظه احتمال این وجود دارد که ساختمان در حال تخریب بر روی ساختمانهای مجاور فرو بریزد.

اما باید بدانید عملیات تخریب با استفاده از مواد منفجره کاملا برنامه ریزی شده، مهندسی شده و نیز دارای محاسبات پیچیده و دقیقی است تا ساختمان دقیقاً در همان محل در نظر گرفته شده فرو بریزد و باعث ایجاد خسارت به ساختمان های مجاور نشود.

جاذبه زمین، پایه و اساس تخریب انفجاری

کلیات اساسی این شیوه کاملا ساده است و در حقیقت ساختمان در اثر نیروی جاذبه زمین روی خود فرو میریزد و مواد منفجره تنها جرقه ای برای شروع این فروریزی در نقطه ای مناسب از ساختمان می باشد.

کافی است اعضای باربر ساختمان توسط مواد منفجره در طبقه ای مناسب از بین برود و باعث شود طبقات فوقانی بر روی طبقات زیرین فرو بریزد و وزن قسمتهای بالایی به میزان کافی زیاد باشد تا موجب ریزش قسمتهای پایینی گردد.

ایمنی تخریب انفجاری ساختمان

برای یک تخریب امن، نیاز است تیم تخریب پس از بررسی نقشه های سازه ای ساختمان و بازدید از ساختمان، نکات لازم را درباره سیستم پایداری سازه جمع آوری کنند. پس از این مرحله اطلاعات خام به دست آمده در اختیار متخصصین مواد منفجره قرار می گیرد. آنها با توجه به این اطلاعات و همچنین تجربه های قبلی خود تصمیم می گیرند از چه مواد منفجره ای، به چه میزانی و در کجا استفاده کنند تا ساختمان کاملا کنترل شده ریزش کند.

اگر اطراف ساختمان به وسیله ساختمان های دیگر پوشیده شده باشد تخریب به نحوی انجام می شود که ساختمان بر روی خود فرو بریزد و آوار ناشی از انفجار و تخریب در مرکز خود ساختمان جمع شود. به همین دلیل معمولا ستونهای میانی ساختمان ابتدا تخریب می شوند و با فاصله چند ثانیه از آن ستونهای کناری تخریب می شوند. ناگفته نماند این روش تخریب یکی از حساس ترین روشهای تخریب می باشد.

در صورتی که در کنار ساختمان فضای خالی وجود داشته باشد تخریب به نوعی انجام می شود که ساختمان در این زمین خالی ریزش کند و برای اینکه ساختمان به یک سمت مشخصی ریزش کند باید ابتدا ستونهای آن سمت تخریب شوند و تقدم تخریب این ستونها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>