اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسپیسر چیسست؟

استفاده از فونداسیون بتنی به دلیل هزینه کمتر در پی استفاده کمتر از فولاد، بسیار متداول شده است. این در حالی است که استفاده از فونداسیون بتنی نیاز به کاربری برخی مصالح برای ایجاد بهترین نتیجه الزامی است. اسپیسر هم یکی از این مصالح است.

اسپیسر چیست؟

اسپیسر یا فضا ساز یک قطعه فلزی، بتنی یا پلاستیکی است که به منظور ایجاد فضا بین آرماتورها ساخته شده اند. در بسیاری از وب سایت ها کاربری اسپیسر محافظت از میلگردها در برابر خوردگی بیان شده است که اشتباه است. کاربری اسپیسر در فونداسیون بتنی همانطور که از نام آن بر می آید ایجاد فضا بین آرماتورها و آرماتورها تا انتهای محل بتن ریزی است.

انواع اسپیسر

به طورکلی از نظر جنس اسپیسرها به سه نوع کلی فلزی، بتنی و پلاستیکی و از نظر قرارگیری به دو نوع کفی و دیواری تقسیم می شوند.

فاصله اسپیسر در فونداسیون

فاصله مجاز برای قرار گرفتن اسپیسرهای پلاستیکی برای هر مدل ذکر شده است. این فاصله برای اسپیسرهای بتنی و فلزی با توجه به عیار بتن و ضخامت مفتول یا میلگرد مورد استفاده، بستگی دارد ولی به طورکلی فاصله اسپیسرها نباید کمتر از یک دوم ارتفاع مشخص شده برای اسپیسر باشد.

اندازه گیری تحمل بار اسپیسر

پیش از نصب اسپیسر در پروژه بایستی بار وارده بر آن را اندازه گیری کرده و از مقاومت آن اطمینان حاصل شود. این کار معمولاً در آزمایشگاه انجام می شود به این صورت که اسپیسر را زیر فک فشار قرار داده و با اعمال فشار بار قابل تحمل آن اندازه گیری می گردد.

اسپیسر شیشه چیست؟

از اسپیسر شیشه در شیشه های دو جداره برای ایجاد فاصله بین بلوک های شیشه در اندازه های استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد. البته ناگفته نماند در صنعت ساختمان اسپیسرهای مختلفی وجود دارند. اسپیسرهایی هم در کاشی کاری وجود دارند که بین کاشی ها قرار گرفته تا بند کشی بین آن ها یک اندازه و منظم شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>