اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه آنالیز بدن BODY ANALYSIS چیست و کاربرد های آن چیست؟
دستگاه آنالیز بدن inbody دستگاهی است که با استفاده از امپدانس الکتریکی، بدن فرد را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و یک تجزیه و تحلیل منحصر به فرد برای هر شخص ارائه می دهد که براساس این بررسی انجام شده می توان بهترین رژیم برای لاغری و برنامه ورزشی که خاص هر فرد است را برای فرد تبیین کرد و به او داد. دستگاه آنالیز بدن inbody برای همه افراد از کودکان گرفته تا افراد مسن قابل استفاده است.

آنالیز بدن یا ارزیابی ترکیب بدنی چیست؟
آنالیز بدن مهم ترین روش برای شروع هر فعالیت رژیمی و ورزشی است. در آمادگی جسمانی ارزیابی ترکیب بدن برای توصیف درصد چربی، استخوان، آب و عضله در بدن انسان استفاده می شود.

بدن ما از دو نوع توده تشکیل شده است: توده چربی و توده بدون چربی. توده چربی، چربی هایی است که در اندام های داخلی بدن قرار گرفته و توده بدون چربی که شامل استخوان، آب و عضلات است. چربی ها در بدن می توانند در بافت عضله، زیر پوست و یا در اطراف اندام های اصلی واقع شده باشند.

دستگاه

ارزیابی ترکیب بدن برای توصیف درصد چربی، استخوان، آب و عضله در بدن انسان

ممکن است بسیاری از ما از اندام خود رضایت نداشته باشیم. برخی از ما به دنبال افزایش وزن هستیم و از لاغری و استخوانی بودن خود نگرانیم و تعداد دیگری هم از چربی اضافی، خصوصا در نواحی شکم، باسن و ران ها رنج می بریم.

عوارض چاقی و اضافه وزن و همینطور عوارض لاغری بر کسی پوشیده نیست، به صورت کلی هم کمبود وزن و هم وزن اضافی برای سلامتی ما دردسر ساز هستند و زیانهای چاقی و لاغری فراوان است، لذا هر کسی باید دارای وزن طبیعی مختص به خود باشد.

دستگاه آنالیز بدن چه کاربردی دارد
برای اینکه بتوانیم دقیق و حساب شده وزن اضافه کنیم یا وزن کم کنیم، نیاز به اطلاعاتی داریم که این فرآیند را برای ما تسهیل کنند، لذا باید ترکیبات بدن را تجزیه و تحلیل کنیم و بدانیم چقدر از وزن بدن ما را چربی یا عضله فراگرفته است. کاربردی ترین تجزیه و تحلیل در خصوص ترکیبات بدن، بر پایه تقسیم وزن به دو بخش چربی و بدون چربی است.

بخشی از کل وزن بدن که از بافت چربی تشکیل شده است، درصد چربی بدن نامیده می شود و میزان چاقی با توجه به این شاخص ارزیابی می شود. بخش دیگر شامل:عضلات، تاندون ها، استخوان ها، بافت همبند و بافت بدون چربی نامیده می شوند.

چرا استفاده از BMI رویکرد مناسبی برای بررسی شرایط سلامتی افراد نیست؟
شاخص توده بدنی BMI یک روش اندازه گیری غیر مستقیم ترکیبات بدن می باشد که برای اولین بار در نیمه دوم قرن 18 میلادی تعریف گردید. در سی سال اخیر، از این شاخص در بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژیک برای تشخیص اضافه وزن و چاقی استفاده شده است.

این روش دارای چهار سطح مختلف می باشد: سطح کمتر از 18٫5 برای افراد کم وزن، سطح بین 18٫5 تا 25 برای افراد نرمال، سطح بین 25 تا 30 برای افراد دارای اضافه وزن و سطح بیشتر از 30 برای افراد چاق (30 تا 35 چاق و بیشتر از 35 چاقی مرضی).

اما از ایرادات این شاخص این است که افراد دارای توده عضلانی بالا را نیز در رده افراد چاق دسته بندی می کند(مانند ورزشکاران) و هیچگونه تفاوتی بین سن، جنس و نژاد قائل نیست. بنابر این دلائل، دقیق بودن این شاخص در مطالعات مختلف با تردید همراه بوده است.

روش های نوین ارزیابی ترکیب بدن
دستگاهای اندازه گیری ترکیب بدن که با استفاده از جریان الکتریکی ضعیف و تفاوت سرعت آن در بافت های مختلف مقدار بافت ها را تعیین می کند یکی از روش های در دسترس، غیر تهاجمی، ارزان و آسان برای اندازه گیری ترکیب بدن می باشد.

در سال های اخیر روش های اندازه گیری آنالیز بدن انسان با ابداع دستگاه های جدید بسیار متحول شده است؛ روش هایی مانند تصویر برداری تشدید مغناطیسی MRI، اندازه گیری به کمک اشعه ایکس و روشهای مبتنی بر امواج رادیویی مانند آنالیز امپدانس بیوالکتریک که به اختصار BIA معرفی می شود.

روش (BIA) نسبت به سایر روش های اندازه گیری آنالیز بدن، یک روش ارزان قیمت، بدون خطر با قابلیت حمل و نقل و کاربری آسان می باشد که به سرعت در حال گسترش است. روش BIA می تواند به سرعت میزان آب بدن، میزان کل چربی بدن TF، درصد چربی بدن PBF، توده چربی اضافه بدن MBF و توده بافت نرم بدن SLM را اندازه گیری نماید. دقت اندازه گیری به روش BIA در مقایسه با سایر روش های پیچیده تأیید شده است.

آنالیز ترکیبات بدن یک اقدام ضروری برای سلامت و تناسب اندام ورزشکاران و عموم مردم است. اگر شما قبلاً و یا اکنون در حال کاهش وزن، افزایش وزن و یا انجام یک برنامه تناسب اندام هستید، مهم ترین تستی که می توانید انجام دهید، سنجش دقیق درصد کل چربی بدن و استفاده از این اندازه گیری برای ارزیابی اثرات تداوم برنامه تان است.

شواهد روز افزونی وجود دارد که ارتباط روشنی را بین ترکیب بدن(به طور خاص، درصد کل چربی بدن) با بیش از 30 بیماری خاص نشان می دهد و اینکه کاهش چربی کل بدن می تواند باعث افزایش طول عمر مفید انسان را افزایش دهد.

INBODY دستگاهی با تکنولوژی برتر در خدمت رژیم درمانی

مرحله ابتدایی برای هر رژیم درمانی و ارائه برنامه غذایی

اندازه گیری قد و وزن و به دست آوردن BMI و میزان متابولیسم هر فرد است.

در مرحله بعد با توجه به اعداد به دست آمده، کالری روزانه هر فرد محاسبه شده و رژیم غذایی مناسب هر فرد با توجه به شرایطش نوشته می شود. اما همان طور که در بالا هم گفته شد، شاخص توده بدن، مشخص کننده نوع وضعیت بدنی هر فرد نیست و نمی تواند شاخص دقیقی باشد، از این رو نیاز به یک روش یا دستگاه که بتواند به شکل مکمل این نیاز را به طور کامل برطرف کند، ضروری به نظر می رسد.

دستگاه INBODY یک دستگاه جدید با تکنولوژی برتر در زمینه تعیین وضعیت بدنی هر فرد است.
وقتی فردی روی دستگاه قرار می گیرد:

در وهله اول، قد، وزن و شاخص توده بدنی او به طور دقیق، تعیین می شود. پس از آن می توانیم به آنالیز و بررسی تک تک اعضای بدن و نوع وضعیت آنها به طور جداگانه بپردازیم. با این دستگاه می توانیم میزان چربی، عضله و درصد آنها را در تک تک اندام ها بررسی کنیم و پس از آن به نوشتن یک رژیم غذایی مناسب با وضعیت بدنی آن فرد بپردازیم.

برای اینکه با کارکرد بیشتر و بهتر دستگاه آشنا شوید ویدئو زیر را مشاهده کنید:

بدن انسان از اجزاء مشخص و عناصر متمایز تشکیل شده است و به دو گروه عمده تقسیم می شود. بافت چربی و سایر بافت ها.

سایر بافت ها از پروتئین، آب و مواد معدنی تشکیل شده اند.

پروتئین اصلی ترین جزء تشکیل دهنده عضله و مواد معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شوند. آب بدن به دو نوع درون سلولی و برون سلولی تقسیم می شوند. آب درون سلولی به سلول حجم می دهد و آب برون سلولی در خون، دستگاه لنفاوی و… وجود دارد.

حجم سلولی بدن از مجموع آب درون سلولی و بافت های فعال بدن تشکیل شده است. به دلیل اینکه این نسبت ها در افراد سالم درست می باشد، اگر ما نسبت نا مناسبی در بدن افراد پیدا کنیم می توانیم به کمک اطلاعات به دست آمده، دلیل مشکل جسمی فرد و عدم تناسب اندام ایشان را متوجه شده و نسبت به درمان آن اقدام کنیم.

اطلاع از وضعیت اجزاء تشکیل دهنده بدن که با سیستم مکانیزه و جدیدترین دستگاه آنالیز در کلینیک اکسیر صورت می گیرد. امکان تصمیم گیری درست را در زمینه کم کردن و یا حتی افزایش وزن، برای رسیدن به تناسب اندام به وجود می آورد.شما با انجام یک آنالیز درست تناسب اندام و طراوت را تجربه خواهید کرد.

در یک آنالیز جامع ترکیبات مختلف بدن از جمله آب، چربی و در صد آن، تعیین انواع چربی، درصد عضلات بدن به تفکیک، وزن عضلات نواحی مختلف به تفکیک، وزن چربی قسمت های مختلف به تفکیک، چربی های موضعی و عمومی… با روشی کاملاً علمی و دقیق ارزیابی خواهد گردید. این روش به شما و پزشک متخصص شما این امکان را می دهد تا به صورت منظم میزان چربی بدن، حجم خالص عضله و ساخت عضله در بدن شما اندازه گیری شود، و شما درک خواهید کرد که رژیم شما، سبک زندگی و برنامه ورزشی شما تا چه حد تأثیر گذار است.

INBODY دستگاهی با تکنولوژی برتر در خدمت رژیم درمانی
اولین قدم برای شروع هر نوع رژیم غذایی صحیح و اصولی و نیز دوره های ورزشی صحیح، شناخت کامل بدن است که این تنها با استفاده از دستگاه های آنالیز میسر می گردد اندازه گیری قد و وزن و به دست آوردن BMI و میزان متابولیسم هر فرد از جمله آنالیز های ابتدایی بدن است. سپس می توان با توجه به اعداد به دست آمده، کالری روزانه هر فرد را محاسبه کرد و رژیم غذایی مناسب هر فرد را با توجه به شرایط بدنی و متابولیسم وی نوشت.

با این دستگاه اطلاعات زیر به راحتی قابل دسترس است:
این اطلاعات شامل چهار بخش، که به ترتیب شامل:

Body Composition ترکیبات بدن

Obesity Diagnosis تشخیص چاقی

Muscle-Fat Control کنترل چربی-عضله

Exercise Planner برنامه ورزشی می باشد.

Body Composition
این بخش اطلاعاتی شامل: وزن، تعیین وزن نرمال، توده عضلانی، توده چربی بدن، میزان آب بدن و میزان مواد معدنی را خواهیم داشت.

Obesity Diagnosis
در این بخش اطلاعاتی شامل: شاخص توده بدن، درصد چربی بدن، نسبت دور کمر به دور باسن و شاخص متابولیک بدن ( شاخص سوخت و ساز) به طور مشخص به دست می آید.

Muscle - Fat Control
در این بخش به طور مجزا مشخص می شود که بدن شما چه میزان توده عضله و توده چربی در مقیاس کل، کم یا زیاد دارد و یا اینکه در حیطه نرمال است.

Exercise Planner
در این بخش با توجه به نوع و وضعیت بدنتان، در هر یک از فعالیت های ورزشی، چه میزان کالری سوزی خواهید داشت.

و چه فعالیت بدنی برای آنکه بتوانید به وزن دلخواهتان برسید، برایتان مناسب تر است.

دستگاه InBody دارای گواهینامه FDA آمریکا، CE اروپا و گواهینامه سایر کشورها مانند ژاپن و کانادا ضریب همبستگی 98 درصد با استاندارد طلایی ارزیابی ترکیبات بدن DXA

دستگاه

پارامترهای که توسط دستگاه اندازگیری می شوند:

  • حجم توده چربی
  • توده عضلانی اسکلتی
  • توده چربی آزاد
  • درصد چربی بدن
  • نسبت دور کمر به باسن ( WHR)
  • میزان متابولیسم پایه ( BMR)
  • انالیز چربی و عضله
  • کنترل عضله و چربی
  • امپدانس هر منطقه از بدن
  • مقدار آب کل بدن
  • آنالیز میزان چربی و عضله
  • مواد معدنی بدن

از همه مهم تر، نحوه پراکندگی عضله و چربی در دست چپ، دست راست، پای چپ، پای راست، شکم

دستگاه آنالیز بدن inbody با استفاده از امپدانس الکتریکی، بدن فرد را مورد تجزیه قرار می دهد. با این دستگاه که یک تجزیه و تحلیل منحصر به فرد برای هر شخص ارائه می دهد، می توان بهترین رژیم برای لاغری و برنامه ورزشی که خاص هر فرد است را به وی ارائه داد.

دستگاه آنالیز بدن inbody برای همه افراد از کودکان تا بزرگسالان قابل استفاده است. دستگاه Inbody یک تست برای تجزیه و تحلیل کامل بدن با جزئیات است که شامل موارد زیر است: (البته کار این دستگاه فقط محدود به موارد زیر نیست.)

راهنمای داده های آنالیز وزن بدن:
وزن بدن = وزن بدون چربی + وزن چربی
وزن بدون چربی = توده ماهیچه + مواد معدنی
توده ماهیچه = آب + پروتئین
برای مثال یک فرد ( خانم) با قد 165، سن 30 سال و وزن 70 کیلوگرم دارای مشخصات زیر است:

وزن ایده آل برای این فرد 60 کیلوگرم می باشد

طریقه استفاده از دستگاه آنالیز بدن InBody:
در ابتدا با پارچه مخصوص دستگاه دست و پاهای خود را پاک کنید. این کار به افزایش هدایت جریان در بدن شما کمک می کند.
بر روی دستگاه inbody قرار بگیرید تا وزن شما را اندازه گیری کند. اطمینان حاصل کنید که پاهای شما در ردیف الکترودها قرار گرفته است.
بعد از به راه افتادن دستگاه، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. سپس دکمه enter را وارد کرده تا تست آغاز شود.
دسته را بگیرید و انگشت شست خود را بر روی الکترودهای بیضی قرار دهید.
بازوهای خود را راست و دور از بدن نگه دارید. تا تمام شدن تست ریلکس باشید. پس از تمام شدن تست جواب به صورت پیرینت شده چاپ می شود.

رژیم درمانی نوین به کمک دستگاه INBODY
دستگاه InBody 230 دارای گواهینامه FDA آمریکا، CE اروپا و گواهینامه سایر کشورها مانند ژاپن و کانادا
دارای ضریب همبستگی 98 درصد با استاندارد طلایی ارزیابی ترکیبات بدن DXA
آنالیز بدن از نظر وزن، توده چربی، توده عضلانی در نواحی مختلف بدن، میزان آب میان بافتی و املاح معدنی
اطلاعات تکمیلی شامل: تعیین سطح متابولیسم، نسبت دور کمر به دور باسن، میزان چربی و درجه چاقی، توصیه ورزشهای متناسب با وضعیت بدنی افراد
ارائه رژیم غذایی متناسب با وضعیت ترکیب بدنی افراد به همراه توصیه های ورزشی

دستگاه InBody دارای گواهینامه FDA آمریکا، CE اروپا و گواهینامه سایر کشورها مانند ژاپن و کانادا

ضریب همبستگی 98 درصد با استاندارد طلایی ارزیابی ترکیبات بدن DXA
آنالیز ترکیبات بدن شامل: وزن، توده چربی، توده بدون چربی(پروتئینی)، میزان کل آب بدن و مواد معدنی
آنالیز چربی و عضله شامل وزن و توده عضلات، اسکلت و توده چربی بدن
کنترل وزن شامل: تعیین وزن ایده آل، آنالیز وزن، کنترل چربی و عضله
ارائه بررسی جامع و مفید برای اهدف پزشکی و بدن سازی
ناحیه چربی احشایی (VFA) نشان دهنده چاقی شکمی است که منجر به بیماری های سبک زندگی زیادی می شود
نسبت ECW با نشان دادن تعادل آب قطعه ای به تعیین وضعیت غذایی فرد کمک می کند.
بررسی لاغری قطعه ای که نشان دهنده کفایت عضلانی هر قطعه از بدن به صورت جداگانه است

دستگاه

برگه نتایج:

سنجش ترکیب بدن و اطلاعات تغذیه در یک نگاه

بررسی ترکیب بدن: وزن بدن از مجموع آب کلی بدن، پروتئین، مواد معدنی، و توده چربی بدن به دست می آید.

بررسی عضله-چربی: هر چفدر خط توده عضله اسکلتی در مقایسه با خط توده چربی بدن درازتر باشد، بدن قوی تر است.

بررسی چاقی: BMI شاخصی است که با استفاده از قد و وزن برای تعیین چاقی به کار می رود.

بررسی لاغری قطعه ای: رشد کافی عضلات را در بدن ارزیابی می کند.

بررسی نسبت ECW: نسبت ECW، نسبت آب برون سلولی به آب کل بدن، شاخص مهمی در تعادل آب بدن است.

تاریخچه ترکیب بدن: ره گیری تاریخچه تغییر ترکیب بدن. به صورت دوره ای آزمایش InBody انجام دهید تا پیشرفت خود را تحت نظر بگیرید.

امتیاز InBody: این امتیاز ارزیابی ترکیب بدن را نشان می دهد و شامل عضله، چربی و آب بدن است.

کنترل وزن: ببینید بدن شما به منظور تعادل مناسب، چگونه به وزن، توده عضلانی و توده چربی بدنی توصیه شده می رسد.

ارزیابی تعادل بدن: تعادل بدن را بر اساس بررسی لاغری قطعه ای ارزیابی می کند.

بررسی چربی قطعه ای: توزیع مناسب چربی را در سرتاسر بدن ارزیابی می کند.

برگه نتایج اختصاصی همراه با منحنی رشد برای کودکان طراحی شده است:

منحنی رشد:

ببینید قد و وزن کودک شما در مقایسه با سایر کودکان هم سن افزایش یا کاهش داشته است.

امتیاز رشد:

کودکان بلندتر و کودکان سالم تر با ترکیبات بدنی بهتر امتیازات بهتری می توانند بگیرند.

- وزن به تنهایی تأثیرات ورزش و بهبود رژیم غذایی را به درستی نشان نمی دهد. نمودار فوق مردی را نشان می دهد که وزن وی حداقل تغییر را در طول یک ماه ورزش داشته است؛ با این حال، توده عضلانی و توده چربی وی به ترتیب به مقدار قابل توجهی افزایش و کاهش یافته است.

- تغییرات در توده عضله و چربی برای درک ترکیب واقعی بدن مهم هستند. بر این اساس، آزمایش InBody از تکنولوژی های انحصاری خود برای پی بردن به درصد توزیع چربی و عضله قطعه ای بدن و همچنین از تعادل آب بدن استفاده می کند.

- آزمایش InBody ارزیابی واقعی از بدن ارائه می دهد.

شاید جالب باشد که بدانیم تکنولوژی چنان پیشرفت عظیمی در حیطه پزشکی داشته که می توان تنها در چند ثانیه جز به جزء ترکیبات بدنی را اندازه گیری کرد. به جرأت دستگاه inbody ساخت کشور کره، با دقت اندازه گیری 98 درصد را می توان جزء دقیق ترین، کارآمدترین و به روزترین دستگاه های آنالیز بدن مطرح کرد.

شرایط استفاده از دستگاه آنالیز بدن
استفاده از این دستگاه نیازمند رعایت موارد زیر می باشد:

حداقل 2 ساعت قبل از تست وعده غذایی میل نکنید یا ناشتا باشید.
حداقل 2 ساعت قبل از تست حجم آب زیاد ننوشید.
حداقل 2 ساعت قبل از تست استحمام نکنید یا استخر نروید.
حداقل 2 ساعت قبل از تست کافیین مصرف نکنید.
حداقل 2 ساعت قبل از تست، از انجام ورزش سنگین پرهیز کنید.
حتما تمام زیورآلات فلزی را خارج کنید.
تلفن همراه را نزدیک دستگاه آنالیز قرار ندهید.
لباس سنگین یا ضخیم نپوشید.
در موارد زیر استفاده از دستگاه مجاز نمی باشد:
برای افرادی که دارای پروتز بدن، پلاتین یا پیس میکر (pace maker) هستند.
دوران بارداری
دوران قاعدگی
بدون شک چنین دستگاهی می تواند برای افرادی که تحت رژیم غذایی هستند یا از دستگاه های لاغری موضعی استفاده می کنند بسیار مفید باشد و نتایج حاصل از تغییرات بدنی را به آنها بسیار واضح نشان دهد.

همچنین برای افراد ورزشکار جهت دریافت برنامه ورزشی اصولی و دقیق تر نیز توصیه می گردد.

Body Fat

نشان دهنده میزان توده چربی در کل بدن و در هر یک از اندام های بدن فرد می باشد.

Muscle Mass

چند کیلوگرم توده عضلانی اسکلتی در بدن شما وجود دارد.

Visceral Fat

چربی بالقوه خطرناک در اطراف اعضای داخلی شکم

Whole Body Phase Angle

یک شاخص از یکپارچگی غشای سلولی شما. برای ارزیابی سلامت سلولی، در تحقیقات پزشکی استفاده می شود

Segmental Lean Analysis

اندازه گیری میزان توده عضلانی در هر عضله شما می توانید هر گونه عدم تعادل بدن را بررسی کنید

Bone Mineral Content

ارتباط غیرمستقیم به پوکی استخوان. محتوای مواد معدنی به طور کلی نشان دهنده تراکم و قدرت استخوان بیشتر است

دامنه کاربرد دستگاه های آنالایزر ترکیبات بدن InBody بسیار گسترده می باشد و در حوزه های مختلف ورزش، تناسب اندام و لاغری، سنجش سلامت، پزشکی ورزشی، زیبایی، جراحی، نفرولوژی، پزشکی و … قابلیت استفاده دارند.

آنالیز کننده های ترکیب بدن در پزشکی ورزشی در جنبه های سه گانه مهم هستند؛ در ابتدا آنها می توانند فرم فیزیکی ورزشکار را از لحاظ رشد عضلانی (توده بدون چربی) مشخص کنند که مربوط به عملکرد ورزشی آنها است. ثانیا، درصد توده چربی می تواند به کنترل تغذیه و رویکرد بهترین استراتژی بر اساس تقویم رقابتها کمک کند. در نهایت، کنترل آب بدن، ورزشکار را از خطر کمبود آب حفظ می کند، که یکی از عواملی است که بیشترین تأثیر را بر عملکرد ورزشی دارد و در موارد شدید می تواند منجر به مشکلات پزشکی شدید (رابدومیلیز به علت ورزش نامناسب یا بیش از حد) شود.

Bioimpedance ابزاری برای ارزیابی ترکیب بدن، به ویژه نسبت چربی به وزن کلی است. این یک پارامتر حیاتی برای ارزیابی سلامت و وضعیت تغذیه است.
ترکیبی متعادل در رابطه با درصد چربی بدن، با سلامتی خوب و امید به زندگی طولانی تر مرتبط است. چاقی، که در حال حاضر به عنوان درصد بیش از حد چربی نسبت به وزن کلی تعریف می شود، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و غیره را افزایش می دهد. سایر عدم تعادلات مربوط به کانی سازی، وزن کم یا درصد ناکافی توده ی عضلات نیز می تواند مشکلات درازمدت مانند شکستگی، سوء تغذیه و غیره را پیش بینی کند.
Bioimpedance تشخیص زودهنگام شیوه زندگی نامناسب را تسهیل می کند که می تواند از طریق رویکرد تغذیه مناسب و همچنین نظارت آسان در طول پیشرفت نتایج برنامه تغذیه مجددا هدایت شود.

آنالایزرهای ترکیبات بدن InBody بینش عمیقی از ترکیب بدن افراد ورزشکار ارائه می دهند.
فراتر از تجزیه و تحلیل ساده چربی، دستگاه های آنالایزر InBody طیف کاملی از پارامترها، از جمله نتایج توده عضله و چربی بدن برای هر بخش، تعادل آب و شاخص های متابولیک مانند میزان متابولیسم پایه را ارائه می دهد.
با استفاده از برگه نتایج InBody و گنجینه ای از داده ها که این برگه ارائه می دهد، اعضای یک باشگاه یا مجموعه ورزشی با تمرکز بر تغییرات در ترکیب بدن و نه وزن بدن، در برنامه های تمرینی درگیر می شوند.
ارزش افزوده ارائه شده توسط InBody به یک ابزار قدرتمند جهت ایجاد وفاداری در اعضا نسبت به باشگاه و ادامه تمرینات در آن مرکز و اهرم سنجش سلامت فردی تبدیل شده است، که کمک می کند تا اعضای باشگاه به اهداف خود دست یابند و متوجه تغییرات قابل توجه در ترکیبات بدنشان بشوند، اما مهم تر از همه، با ایجاد اهداف بهتر و موثرتر ورزشی، به طریقی جدید و مدرن مواظب سلامتی خود باشند.
با داشتن تاییدیه های بالینی و پزشکی بسیار معتبر، InBody منابعی را که مراکز ورزشی جهت ارائه مراقبتهای با کیفیت به اعضای خود به آن نیاز دارند فراهم می کند.

تکنیک بیو امیپدانس، شاخص های کمی جدیدی را ارائه می دهد که هدف تحقیق و پژوهش در زمینه های مختلف علمی، معمولا در پزشکی، است که در آینده نزدیک می تواند پارامترهای رایج موردنیاز تحقیقات علمی باشد.
در این زمینه، مطالعات متعددی در ارتباط با زاویه فاز در زمینه تغذیه بالینی و بیمارستانی، مطالعات مربوط به کنترل ادم در بیماران بهبودیافته پس از حمله قلبی، مطالعات مربوط به بقای بیماران پیوند بر اساس توده سلولی بدن و غیره وجود دارد.

کمپانی InBody کره جنوبی بزرگ ترین و مطرح ترین کمپانی تولیدکننده تخصصی دستگاه های آنالایزر ترکیبات بدن در دنیاست که با دارا بودن دفاتر مرکزی در ایالات متحده آمریکا، اروپا، ژاپن و چین و با پشتوانه علمی و فنی فوق العاده قدرتمند با تکیه بر تأییدیه های معتبر بین المللی نظیر FDA آمریکا، Medical CE سطح اول اروپا و تکنولوژی های انحصاری متعدد ثبت شده در US Patent، Canada Patent، Japan Patent و … توانسته به غول تولید آنالایزر بدن در دنیا تبدیل شود.

دستگاه های کمپانی InBody با بکارگیری روش BIA و اندازه گیری مستقیم و بخش بخش اندام های بدن، قادرند تا مقدار امپدانس الکتریکی را برای نواحی مختلف بدن از جمله ناحیه بالا تنه (Trunk) که بزرگ ترین بخش بدن می باشد و در ترکیب سنجی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است اندازه گیری کنند. با استفاده از اندازه گیری مستقیم بخش بخش اندام ها و به کار بردن چند فرکانس مختلف، دستگاه های InBody قادر به ارائه نتایج فوق العاده دقیق بدون تکیه بر اطلاعات و تخمین های تجربی می باشند.

دقت فوق العاده بالا و تکرارپذیری بالای نتایج حاصل از اندازه گیری دستگاه های InBody و تطابق بالای نتایج آن با استانداردهای طلایی ترکیب سنجی، در مقالات متعدد چاپ شده در ژورنال ها و نشریات معتبر بین المللی به اثبات رسیده است.

می توان از دستگاه های آنالایزر ترکیبات بدن InBody به دلیل اندازه گیری امپدانس قسمت های مختلف بدن، آب بخش های مختلف بدن و توده عضلات و چربی اندام های مختلف به طور گسترده در زمینه های مختلفی از جمله ورزش (همگانی و قهرمانی)، تغذیه، بازتوانی، نفرولوژی، ارتوپدی، مراقبت های ویژه، چکاپ سلامتی، جراحی چاقی و باریاتریک، پزشکی ورزشی، اطفال و … استفاده نمود. همچنین در بحث سنجش و پایش سلامت کارکنان سازمانها و ارگانها یکی از اصلی ترین ابزارهای تشخیصی وضعیت بدنی افراد، دستگاه های InBody می باشند.

در باشگاه های ورزشی، از اطلاعات دستگاه های InBody می توان به عنوان مرجع هدف برای ارزیابی چگونگی کاهش چربی بدن و افزایش عضلات از طریق ورزش های هوازی مثل ایروبیک و یا حرکات قدرتی استفاده نمود. ورزشکاران می توانند با آنالیز کامل بدن برنامه مناسبی را متناسب با رشته ورزشی خود ترسیم کنند و بعد از هرگونه تمرین و کاهش وزن و یا افزایش وزن می توانند از درصد چربی و عضله خود آگاه شوند.

بیمارانی که در آنالیز InBody نمودارهای کوتاهتری برای عضلات پاهای آنها به دست می آید احتمال وجود بیماریهای استخوانی برای آنها متصور است زیرا زانوها و مچ پاهای آنها باید وزن بیشتری را تحمل کنند. در واقع، مقالاتی وجود دارند که نشان می دهند بیماران مبتلا به آرتروز زانو دارای عضلات پای کمتری در مقایسه با وزن بدنشان هستند.

همچنین چاقی ارتباط بسیار نزدیکی با دیابت دارد و کنترل چربی کل بدن و درصد چربی بدن در درمان بیماران دیابتی روش متداولی است. مطالعات و پژوهش های اخیر نشان می دهند که توده عضلات پاها ارتباط مستقیمی با کنترل بیماری دیابت دارد، به این معنی که ریسک مقاومت انسولین و بیماری قلبی عروقی در بیمارانی که عضلات پایین تنه کمتری دارند، بالاتر است.

دستگاه InBody یکی از روش های ارزیابی تغذیه ای است که متخصصین تغذیه می توانند وضعیت کنونی بیماران خود را درکمتر از چند دقیقه بررسی کنند و بتوانند متناسب با آن توصیه های لازم را به بیماران خود بکنند. دستگاه InBody کار آنالیز بدن به صورت کامل را انجام داده، و کارایی بسیار بالایی در آنالیز ترکیبات بدن از قبیل درصد چربی، آب، عضلات، استخوان ها، املاح، مقدار لاغری و کمبود وزن، چاقی و اضافه وزن، شاخص توده بدنی (BMI)، اندازه گیری چربی موضعی به تفکیک اندام های بدن دارد. این ابزار مفید می تواند وضعیت سلامتی فرد را به منظور رژیم غذایی بهتر و تحرک بدنی موثرتر با توجه به ترکیب بدنی فرد مشخص کند.

کمپانی InBody مففتخر است که تکنولوژی های انحصاری اصلی خود را برای غلبه بر مشکلاتی که تکنولوژی BIA را از ارائه نتایج دقیق در ترکیب سنجی بدن انسان باز داشته است معرفی نماید.
همچنین دستگاه های کمپانی InBody با بکارگیری روش اندازه گیری مستقیم و بخش بخش اندام های بدن، قادرند تا مقدار امپدانس الکتریکی را برای ناحیه بالا تنه (Trunk) که بزرگ ترین بخش بدن می باشد اندازه گیری کنند.
با استفاده از اندازه گیری مستقیم بخش بخش اندام ها و به کار بردن چند فرکانس مختلف، دستگاه های InBody قادر به ارائه نتایج فوق العاده دقیق بدون تکیه بر اطلاعات و تخمین های تجربی می باشند.
استفاده از تکنولوژی انحصاری الکترود شست (Thumb Electrode) در سیستم الکترود تماسی هشت نقطه ای، دقت بالا به همراه تکرارپذیری بالای نتایج را تضمین می کند.

اندازه گیری مستقیم بخش بخش اندام های بدن

تکنولوژی ثبت شده و انحصاری InBody با اندازه گیری امپدانس برای هر بخش مجزا یعنی دست ها، پاها و تنه، باعث می شود تا اندازه گیری کاملا دقیق باشد.

سیستم الکترود چهار قطبی تماسی هشت نقطه ای

تکنولوژی الکترودهای چهار قطبی با هشت نقطه تماسی، ضمن ثابت نگه داشتن مکان اندازه گیری جریان و ولتاژ، باعث افزایش دقت و و تکرار پذیری نتایج آنالیز گردیده است. همچنین استفاده از تکنولوژی اندازه گیری ولتاژ از شست دست که در انحصار این کمپانی می باشددقت اندازه گیری امپدانس را فوق العاده بالا می برد.

اندازه گیری با چند فرکانس مختلف

دستگاه های InBody از چند فرکانس مختلف، از فرکانس 1 کیلوهرتز تا 1 مگاهرتز، برای اندازه گیری آب داخل سلولی ICW و آب خارج سلولی ECW به طور مجزا استفاده می کند و در نتیجه آنالیز آب و ترکیبات بدن افراد با توزیع آب نامتعادل مفید می باشد.

عدم استفاده از اطلاعات و تخمین های تجربی

تکنولوژی انحصاری InBody باعث شده تا نتایج آنالیز دیگر به تخمین های تجربی وابسته نباشد. پارامترهایی مانند جنسیت و سن تأثیری در نتایج اندازه گیری ندارند و آنالیز به طور مستقیم با اندازه گیری امپدانس الکتریکی انجام می شود.

تنها راه آگاهی از میزان بافتهای چربی و انواع آن، دستگاه آنالیز بدن InBody است.

اندازه گیری وزن به تنهایی قادر به نشان دادن تأثیرات ورزش و بهبود رژیم غذایی در تغییرات توده ی ماهیچه ها و چربی نیست.

همچنین اینکه چربیها، بافتهای ماهیچه ای و آب چگونه در بدن توزیع شده اند اهمیت فوق العاده ای در تشخیص راه حل مناسب جهت رسیدن به فرم ایدآل بدن دارد. بر این اساس، دستگاه آنالیزور InBody از تکنولوژی های انحصاری خود برای پی بردن به موارد زیر استفاده می کند.

جدیدترین دستگاه آنالیز بدن با داشتن نتایج دقیق راهکار بسیار مناسبی هم برای تحقیقات پزشکی، ورزشی و هم برای آگاهی فردی جهت اطلاع از روند درمانی یا ورزشی خود می باشد.

متعادل نگه داشتن ترکیب بدن راز سلامتی و تناسب اندام افراد است. این دستگاه به مراجعین این امکان را می دهد که از محل دقیق و سطح چربی های احشایی مطلع شده و راه حل مؤثر حذف آن ها را بیابد.

ویژگی‏های دستگاه آنالیز بدن (دستگاه Inbody 770)
› ارائه سه نوع گزارش مختلف برای بزرگسالان، کودکان و آنالیز آب بدن
› جریان بایو الکتریکی قادر به آنالیز دقیق می باشد.
› دستگاه آنالیز بدن (دستگاه Inbody 770) دارای تکنولوژی SMF-BIA که با استفاده از چند فرکانس همزمان

پارامترهای قابل اندازه ‏گیری توسط دستگاه آنالیز بدن برای بزرگسالان
ترکیب بدن
چربی موضعی
میزان چاقی با BMI
شاخص ECW
مساحت چربی احشایی
پارامترهای قابل اندازه‏ گیری برای کودکان
نمودار رشد (قدی و وزنی)، ارزیابی تعادل ترکیبات بدن و امتیاز رشد.
آب کل بدن، پروتئین، مواد معدنی، توده چربی بدن، توده عضلات اسکلتی.
شاخص توده بدن، درصد چربی بدن.

منحصر به فرد بودن بررسی بدن هر شخص
در ابتدا این دستگاه قد، وزن و BMI فرد را به صورت اختصاصی بررسی می کند. سپس با این دستگاه بازوها، پاها و تنه هر فرد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به اینکه تنه انسان اندام های داخلی زیادی دارد، ویژگی های متابولیکی متفاوتی نیز دارد و باید جداگانه بررسی شود. گرچه این کار سخت است، اما با دستگاه آنالیز بدن inbody ممکن است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>