اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله برق

در سیم کشی ساختمانی برای آنکه در سیم کشی، سیم ها و کابل ها آسیب نبینند و از نظم بهتری برخوردار باشند از لوله های برق استفاده می شود. در جلوتر به معرفی آنها به همراه لیست می پردازیم.

انواع لوله برق

  • کاندوئیت فلزی
  • پی وی سی
  • گالوانیزه سرد
  • گالوانیزه گرم
  • پلی آمید
  • پلی اتیلن
  • خرطومی پلاستیکی
  • خرطومی فلزی

کاندوئیت فلزی

برای محافظت و نگهداری از سیم و کابل در طول مسیر اجرای سیم کشی و کابل کشی، در واحدهای صنعتی، پروژه های ساختمانی و صنعتی، بکارگیری لوله های فولادی برق، مورد توجه قرار می گیرد که اجرای آن می تواند به صورت داخلی و یا روی سطحی انجام پذیرد.فرم دهی ساده با استفاده از دستگاه لوله خم کن و مقاومت بالا و ماندگاری این تجهیزات در برابر ضربات مکانیکی، حیوانات موذی، گرد و غبار و همچنین شکل مناسب آن، محبوبیت لوله فولادی برق را در نزد کاربران بالا برده است.

انواع لوله های فولادی برق

  • لوله فولادی برق مشکی:این نوع لوله فولادی برق، که عمدتا به وسیله رنگ در برابر زنگ زدگی مقاوم می شود، را می توان در فضای داخلی بناها، در بتن، مورد استفاده قرار داد. کاربرد این قبیل لوله فولادی برق در ارتباط مستقیم با زمین، و یا در جاهایی که در برابر نفوذ عوامل زنگ زدگی و خوردگی شدید است مجاز نخواهد بود.
  • لوله های فولادی گالوانیزه:این گونه لوله فولادی برق و متعلقات آن، که در برابر زنگ زدگی و خوردگی با مواد مقاومی مانند روی یا کادمیم، از داخل و بیرون پوشیده می شود، می توان زیر اندود گچی مورد استفاده قرارداد.
  • لوله فولادی گالوانیزه عمقی داغ: این نوع لوله فولادی برق و متعلقات آن در لوله کشی های روکار، که در فضای بیرونی انجام می گیرد، ویا در مواردی که لوله های برق در معرض عوامل زنگ زدگی و خوردگی قرار می گیرد مانند محل های با رطوبت بالا و همچنین در مواردی که مقاومت مکانیکی بالا مورد نیاز است می بایست مورد استفاده قرار گیرد.
  • لوله های فولادی گالوانیزه بدون درز ضد انفجار:این گونه لوله فولادی برق و متعلقات آن، در لوله کشی های مناطقی که امکان انفجار و آسیب فیزیکی وجود دارد باید به کار برده شود.
  • لوله فولادی قابل انعطاف: در مواردی که لوله فولادی برق از درز انبساط ساختمان می گذرد و یا برای متصل نمودن برق به موتورها یا دستگاههایی که فعالیت آنها با ایجاد لرزش همراه است می توان از لوله فولادی قابل انعطاف متناسب با نوع لوله کشی استفاده کرد. درون این نوع لوله برق باید دارای پوششی از لاستیک، یا مواد مشابه جهت انعطاف باشد.

کاندوئیت پی وی سی

این لوله ها کاملاً عایق و از جنس PVC سخت می باشند مقاوم بودن در مقابل مواد شیمیایی، استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر زنگ زدگی، سبک بودن وارزان بودن این لوله ها از محاسن آن وعدم مقاومت در برابر حرارت و ضربه پذیری از معایب این لوله ها به شمار می آید، این لوله ها بیشتر در زیر سقف های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله گالوانیزه گرم و سرد

این لوله ها را به کمک روی و کادمیم در برابر زنگ زدگی مقاوم می کنند و از آنها در زیر اندود گچی استفاده می کنند.لوله های فولادی گالوانیزه دارای دو نوع سرد و گرم می باشند که از نوع گرم آن در فضاهای خارجی و باز که بیشتر در معرض زنگ زدگی قرار دارند استفاده می گردد و از نوع سرد آن در فضاهای داخلی استفاده می شود.

لوله برق پلی آمید

لوله برق پلی آمید از جنس پلاستیک نرم بوده و در حال حاضر 65% در ساختمان ها و سازه های سبک کاربرد دارد. لوله برق پلی آمید بسیار سبک و قابل انعطاف و از نظر قیمتی از تمامی لوله برق موجود در بازار پایین تر است. از معایب این لوله می توان شعله ور شدن آن را ذکر کرد.

لوله های پلی اتیلن

این لوله های از لوله های خرطومی محکم تر و از لوله های pvc نرم تر هستند از این لوله در زیر سقف هایی استفاده می شود که هنگام بتن ریزی لوله آسیب نمی بیند.

لوله های خرطومی پلاستیکی

این لوله ها کاملاً عایق و از جنس pvc هستندو در بسته ها ی 15 متری و 25 متری در قطر های مختلف در بازار موجود است، از این لوله در مناطق خشک و به صورت توکار استفاده می شود، انعطاف پذیری این لوله ها و ارزان بودن آن از محاسن این لوله ها و پایین بودن استقامت این لوله ها از معایب آن است.

لوله های خرطومی فلزی یا فلکسی

این نوع لوله ها که فلزی هستند و قابل انعطاف وبه صورت روکار استفاده می شود، استحکام بالا از مزایای این لوله ها به شما می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>