اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلوک شیشه ای

بلوک های شیشه ای مدرن در اوایل دهه 1900 به منظور ایجاد نور طبیعی و با بهره گیری از اصول نور منشوراز پیش موجود در کارخانه های تولیدی ایجاد شد. امروزه این بلوک های شیشه ای در دیوار ها، پنجره های سقفی و نورپردازی بغل پیاده رو ها استفاده می شود.

بافت و رنگ بلوک های شیشه ای می تواند به منظور ارائه طیف وسیعی از شفافیت متفاوت باشد. الگوهای موجود بر روی سطح شیشه می توانند به سمت سطح داخلی یا خارجی در هنگام خنک سازی شیشه هنگام ساخت به منظور ایجاد حالت های مختلف، ایجاد شوند. به منظور ایجاد یک فضای خصوصی مطلوب از این بلوک شیشه ای می توان برای شیشه ها از لعاب استفاده نمود.

ویژگی های بلوک شیشه ای

  • جدا سازی فضاهای داخلی با حفظ روشنایی را فراهم می کند.
  • ضخامت آن در مقایسه با دیوار های سنتی کم بوده و فضای مفید را افزایش می دهد.
  • عایق صوتی خوبی در مقایسه با پنجره های دو جداره می باشد
  • نصب آن با سرعت بالایی صورت می گیرد.
  • قیمت آن در مقایسه با دیوار سنتی مناسب تر است.
  • نظافت آن به آسانی صورت می گیرد.
  • امنیت زیادی به جهت سرقت ایجاد می کند.

معایب آجر یا بلوک شیشه ای

  • عدم توانایی باربری
  • عدم قابلیت تامیر جزئی در صورت بروز عیب در یکی از بلوک ها

موارد استفاده بلوک شیشه ای

  • کف، روشنایی پیاده رو
  • سقف، نور گیر سقفی
  • دیوار، نمای داخلی و خارجی
  • مسکونی، تجاری، اداری، رستوران، پمپ بنزین و غیره

نحوه نصب بلوک یا آجر شیشه ای

بلوک های شیشه ای از محل قاب درون یکدیگر قفل شده تا یک دیوار کامل و یکپارچه را شکل دهند. روش اجرای دیوار به این شیوه به چندین طریق انجام می شود. رایج ترین نوع اجرا خواباندن بلوک ها با هم درون یک ملات از سیمان پرتلند با میله های تقویت شده از فولاد است که درون ملات قرار می گیرند. این شیوه توسط معماران و تولید کنندگان بلوک توصیه می شود.شیوه های دیگر اجرا شامل چندین سیستم اختصاصی می باشد که به وسیله آن ملات با چوب یا اکستروژن های PVC جایگزین می شود.

دستوالعمل نصب بلوک در دیوار

1- بلوک های شیشه ای مناسب برای پروژه خود انتخاب کنید. بلوک های با سطوح بزرگ تر نور بیشتری را عبور می دهند و بلوک ها باریک برای پنجره مناسبترند. ابعاد، اندازه و بافت های متفاوتی به جهت ایجاد تصویر مورد نظر از بلوک های خود ایجاد کنید.

2- یک نمودار از نصب بلوک ها تهیه کنید. در نظر داشته باشید که بلوک های شیشه ای قابل برش نیستند. پس فضایی که در نظر می گیرید متناسب با ابعاد بلوک ها باشد. فضایی به اندازه 0.6 تا 1 سانتی متر بین بلوک ها و بلوک ها و دیوار یا قاب پنجره در نظر بگیرید.

3- در صورتی که محل نصب با کل بلوک های شیشه ای پوشش داده نمی شود سعی کنید از مصالح دیگری برای پوشش فضا استفاده کنید.

4- با توجه به دستور العمل ملات شیشه را آماده کنید. میزان ملاتی که به کار می برید نه تنها به ابعاد پروژه بستگی دارد بلکه به ابعاد بلوک نیز بستگی دارد. ملات را به تدریج و برای یک ساعت تهیه کنید.

5- یک لایه ملات مالیده و اولین ردیف بلوک را روی آن قرار دهید. بلوک اول را قرار داده و به وجه بلوک بعدی به اندازه ای ملات می مالیم که درز بین بلوک ها را پر کند. فضای بین بلوک آخر و دیوار با نوار انبساطپوشیده می شود، نه ملات. این نوار اجازه می دهد که بلوک ها با تغییرات دما و انبساط و انقباض هماهنگ باشند.

6- با اسپیسر فاصله مناسب بین بلوک ها ایجاد کنید و با چکش مخصوص به بلوک ها ضربه بزنید تا در محل مناسب خود قرار گیرند.

7- از اسپیسر T در محیط نصب استفاده کنید. پس از اینکه اولین ردیف بلوک قرار داده شد اسپیسر ها را درون ملات فرو کنید. در محل کناره ها با میخ یا پیچ اسپیسر T را به دیوار یا پنجره کناری متصل کنید.

8- از اسپیسر X بین بلوک ها استفاده کنید. این اسپیسر محل و فاصله دقیق بلوک ها را در ردیف های افقی و عمودی تضمین می کند.

9- به فاصله هر 61 سانتی متر یک لنگر و میله های تقویت کننده نصب کنید. این کار به استحکام بلوک ها و ثبات آنها کمک می کند. یک لایه نازک ملات روی بل.ک مالیده و میله تقویت کننده را روی آن قرار می دهیم. میله را به لنگر وصل کرده و لنگر ها از دیوار یا پنجره حد اقل 2 تا3 سانتی متر فاصله دارند.

10- با استفاده از ابزار محل درز بلوک ها را تمیز کنید. قبل از به خشک شدن ملات از ابزار در امتداد درز بین بلوک ها استفاده کنید تا ملات صاف و مقعر شود.

11- با استفاده از یک دستمال مرطوب اضافه ملات را پاک کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>