اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رادیاتور

هوای گرم بالای رادیاتورها به علت سبک تر بودن از هوای مجاور به سمت بالا حرکت می کند و در حین بالا رفتن در اثر تماس با دیوار یا سقف، مقداری از ذرات معلق و دوده موجود در هوا، بر اثر الکتریسیته ی ساکن در پوشش سطحی دیوار جذب خلل و فرج یا ناصافی های پوشش رنگ یا منافذ بین الیاف پرده می شود، هم چنین وجود بخارات روغن و آمینه های معطردر هوا نیز به مانند چسب این ذرات را به سطوح مجاور می چسباند و سیاهی بالای رادیاتور ها را ایجاد می کند.

البته باید این را هم درنظر گرفت که نوع پوشش دیوار یا سقف در میزان این سیاهی اثر گذار است، پوشش رنگ های موسوم به پلاستیک به مقدار کمتر و رنگ های روغنی یا اکرولیک بیشتر، سیاهی را به خود می گیرند. حتی در اثر گرمای هوای صعودی رنگ های روغنی تغییر رنگ بیشتری نسبت به رنگ های اطرف خود پیدا می کنند که باعث تشدید سیاهی می شود و در صورتی که با مواد پاک کننده لایه ی دوده زدوده شود باز هم اثر تغییر رنگ که به سوختگی رنگ معروف است، در بالای رادیاتور مشهود خواهد بود.

ضرورت دارد که قبل از ارائه راهکار عملی برای جلوگیری از سیاه شدن بالای رادیاتورها، به یک اشتباه رایج که اکثر خانم های خانه دار مرتکب می شوند، اشاره ای شود. پوشاندن سطح فوقانی رادیاتورها با فویل آلومینیومی یا حتی قرار دادن یک لایه پارچه روی رادیاتور، مانع از سیلان هوای گرم و کاهش شدید راندمان حرارتی رادیاتورها خواهد شد. قراردادن رادیاتورها درون کابینت های چوبی نیز اشتباه مرسوم دیگری است که آن هم راندمان رادیاتور را به میزان بالایی کاهش می دهد و باید از آن اجتناب کرد.

هم چنین این تصور که فاصله دادن رادیاتور از دیوار مشکل را برطرف می کند، خیلی منطقی به نظر نمی رسد چرا که علاوه بر اشغال فضای مفید، نمایی بد منظره نیز ایجاد می کند که محل تجمع گرد و خاک است.
به علاوه اضافه کردن چند پره به رادیاتور های درون کابینت های چوبی، برای جبران کاهش راندمان رادیاتور نیز، علاوه بر هزینه ی قابل توجه، مشکل محدودیت فضای نصب را به همراه دارد.

اما تنها راهکار ساده و عملی و کم هزینه برای جلوگیری از ایجاد سیاهی بالای رادیاتور ها، انحراف هوای گرم از بالای رادیاتور به فضای داخل است. نصب یک طبقه یا طاقچهدر بالای هر رادیاتور و به فاصله ی 10 تا 15 سانتی متر از سطح بالای رادیتور است.

عرض هر طبقه حدود 3 سانتی متر بیشتر از فاصله لبه ی بیرونی رادیاتور با دیوار پشتی و طول هر طبقه کمی بیشتر از طول رادیاتور است. جنس این طبقه می تواند فیبر یا mdf باشد. بنا بر این مسیر جریان هوایی که مماس بر سطح دیوار بالا می رود کاملا مسدود شده و هوای گرم به سمت داخل اتاق هدایت می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>