اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در دنیای مدرن امروزی به دلیل کاهش منابع انرژی، صرفه جویی در مصرف آن به یکی از اولویت ها و هدف های اصلی در کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است. در هریک از ساختمان های تجاری، مسکونی، اداری و … انرژی مصرف شده و اگر خروج انرژی کنترل نشود مقدار زیادی از آن هدر رفته و مصرف انرژی افزایش می یابد. با توجه به این که چه در زمستان و چه در تابستان از انرژی برای گرم کردن و یا سرد کردن محیط استفاده می شود می توان گفت روش های متداول در گرم کردن و یا سرد نمودن هوا باعث مصرف انرژی بالایی در ساختمان می شود. از طرفی نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی مانند بخاری و امکانات سرمایشی مانند کولرهای آبی و گازی دردسرهای مخصوص به خود را دارند که در هر فصلی باید انجام شود. برای رفع این مشکلات و فراهم نمودن آسایش و راحتی برای ساکنین ساختمان ها و اماکن مختلف، تولید کنندگان سیستم های تهویه تصمیم به تولید سیستم سرمایشی، گرمایشی جدیدی با عنوان VRF گرفتند.

vrf

سیستم گرمایشی، سرمایشی هوشمند VRF
سیستم VRF مخفف عبارت Variable Refrigerant Flow است و به جریان متغیر سیال در یونیت های داخلی اشاره می کند. این سیستم یکی از ایده آل ترین سیستم های تهویه مدرن محسوب می شود که امکان سرمایش و گرمایش به طور هم زمان برای ساختمان را فراهم می کند. سیستم های VRFنوعی سیستم مدرن هوشمند با کاهش مصرف انرژی و راندمان بالا می باشند. نصب این سیستم ها آسان بوده و به دلیل مدیریت مصرف انرژی در هر قسمت از ساختمان به طور جداگانه به عنوان کاربردی ترین سیستم های تهویه مطبوع در نظر گرفته شده اند. آن ها نسبت به کولرهای گازی مصرف برق پایین تری دارند و عملکرد آنها در خنک نمودن هوا سریع تر از سایر سیستم هاست به نحوی که با استفاده از این سیستم ها در مدت زمان کوتاهی می توان به دمای مطلوب دست یافت.

ویژگی ها و مزایای سیستم سرمایشی گرمایشی VRF
سیستم های گرمایشی, سرمایشی VRF دارای مزایایی می باشند که آنها را از دیگر سیستم ها متمایز می نمایند. این ویژگی ها و مزایا به شرح زیر می باشند:

  • از ویژگی های اصلی سیستم VRF می توان به هوشمند بودن آن اشاره نمود. سیستم تهویه VRF این امکان را فراهم می کند که در هر محیطی به صورت مجزا دما را کنترل نمود و با استفاده از یک یونیت خارجی دماهای متفاوت را انتخاب کرد.
  • این سیستم مجهز به عیب یاب اتوماتیک است. به نحوی که با استفاده از Line error کل سیستم به صورت خودکار بررسی می شود و عیب های آن مشخص می گردد.
  • سیستم تهویه وی آر اف به طور دقیق فیلتراسیون هوای ورودی و جریان هوا را کنترل می کند و تمامی نیازهای سرمایشی و گرمایشی یک ساختمان را برطرف می سازد.
  • این سیستم سرمایشی, گرمایشی نیاز به اپراتور ندارد و تنها کنترل نمودن فشار گاز و سرویس کردن فصلی آن کافی می باشد.
  • گازی که به عنوان سیال مبرد در لوله های این سیستم به کار می رود دوستدار محیط زیست بوده و هیچ نوع آلودگی ایجاد نمی کند.
  • در استفاده از این سیستم تهویه هیچ نوع محدودیت آب و هوایی و منطقه ای وجود ندارد. سیستم VRF در مناطقی که رطوبت آنها بالاست نیز بازدهی خود را از دست نمی دهد.
  • یونیت های داخلی این سیستم که به صورت مرکزی در سقف نصب می شوند به فضای زیادی نیاز ندارند، علاوه بر آن یونیت های خارجی نیز فضای مفید ساختمان را اشغال نمی کنند.
  • سیستم VRF وزن بسیار سبکی دارد و در اندازه های مناسب تولید می شود. حمل و نقل این سیستم بدون نیاز به جرثقیل صورت می گیرد و یونیت های خارجی آن به شکل واحدهای مجزا بوده که بعد از انتقال به محل مورد نظر بهم متصل می شوند.
  • یونیت های خارجی این سیستم بر روی پشت بام نصب می شوند و فضای مفید ساختمان را اشغال نمی کنند. به همین دلیل نصب این سیستم گرمایشی، سرمایشی نیاز به موتورخانه ندارد.
  • این سیستم تهویه به دلیل نوع فن های کندانسور و نحوه عملکرد کمپرسور سر و صدا ایجاد نکرده و بدون لرزش کار می کند.
  • سیستم هوشمند تهویه VRF نیازی به تجهیزات جانبی مانند کانال هوا، لوله کشی فولادی آب، پمپ، مدار لوله کشی و … ندارد و هزینه های تجهیزات اولیه آن پایین می باشد.
  • مصرف انرژی در این سیستم های تهویه پایین و راندمان آنها بالا می باشد. این سیستم ها هوشمند هستند و دما را می توان به طور جداگانه در هر محیط تنظیم نمود. بنابراین مدیریت در استفاده از این سیستم باعث بهینه سازی مصرف انرژی می شود.
vrf

کاربرد سیستم سرمایشی، گرمایشی VRF
این سیستم های تهویه مطبوع در مکان های مختلف کاربرد داشته و در ساختمان ها با کاربری های متفاوت می توان از این سیستم ها بهره برد. برخی از موارد کاربرد این سیستم عبارت اند از:

  • ساختمان های یک طبقه و یا چند طبقه مسکونی
  • بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلیه ی مراکز درمانی
  • اماکن اداری و شرکت ها
  • هتل ها، سالن های اجتماعات و کنفرانس
  • و …

قیمت سیستم VRF
در خصوص قیمت سیستم سرمایشی، گرمایشی وی آر اف می توان گفت برند سیستم و ظرفیت یونیت خارجی و نوع یونیت داخلی روی قیمت نهایی این سیستم تأثیر گذارند. اما به طور کلی می توان گفت بازه ی قیمتی برای یونیت داخلی حدود 450 تا 700 دلار می باشد که با توجه به ابعاد ساختمان تعداد یونیت داخلی مشخص می شود. قیمت یونیت خارجی نیز به ازای هر تن تبرید(3/5 کیلو وات) در حدود875 تا 1100 دلار متغیر است. قیمت هایی که در بالا ذکر شد ممکن است برای برند های گوناگون، متفاوت باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>