اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار چینی

دیوارچینی جهت تقسیم فضاهای داخلی و ایجاد حریم در محوطه ساختمان انجام می پذیرد. تقسیم فضاهای داخلی ساختمان با دیوارهای داخلی صورت می پذیرد. دیوارهای خارجی می توانند محیط پیرامونی ساختمان باشند و نیز حریم هر بنا با دیوارهای خارجی شکل می گیرد. دیوارها چه داخلی چه خارجی با مصالح متنوعی قابل اجرا هستند.

انواع مصالح دیوارچینی

انواع آجر، انواع بلوک سیمانی ساده و فوم دار و تیغه های گچی می توانند در ساخت دیوارهای داخلی و خارجی مشارکت کنند و اصلی ترین مصالح ساخت دیوارهای داخلی و خارجی باشند.دیوارها می توانند در قالب کرسی چینی جهت ریشه دیوارهای داخلی و خارجی ساخته شوند که در این صورت باید از مصالح مقاوم و مستحکمی مانند سنگ لاشه، آجر ماشینی و گریو بلوک سیمانی توپر برای کرسی چینی استفاده کرد.

ساخت دیوارهای محوطه ممکن است با نرده توأم باشد که در این صورت به آن دیوار نرده می گویند. دیوار نرده را برای ایجاد حریم اماکن دولتی یا ویلاها و باغ ها اجرا می کنند.چنان چه هدف از ایجاد دیوار علاوه بر ایجاد حریم و حفظ امنیت خلق زیبایی نیز باشند  از مصالح سنگی شامل انواع لاشه سنگ، سنگ مالون و صفحه ای در قالب فرم های زیبایی مانند جنگل، حصیری ساده و رج دار و هفت و هشت اجرا شده و با بندکشی های ساده، فتیله ای، گود و الماس بر آنها را زیبا کرده و گاهی در داخل ملات بندکشی از سیمان رنگی نیز استفاده می کنند.

در مناطق ویلایی و ییلاقی به وفور دیوارهای اجرا شده با انواع سنگ لاشه، مالون و صفحه ای دیده می شود. در ساختمان های صنعتی از آجر ماشینی یا قزاقی جهت اجرای دیوار سوله ها و محوطه کارگاه و کارخانه استفاده می گردد. حسن این نوع از دیوارچینی، اجرای همزمان نما و دیوار اصلی در قالب یک دیوار با بندکشی بوده که از نظر صرفه جویی در زمان و بهینه سازی هزینه ها دارای اهمیت است.

پیوندهای آجری

پیوندهای آجری زیبایی مانند پیوند بلوکی، کله و راسته، انگلیسی و هلندی، علاوه بر ایجاد استحکام و انتقال بارهای مرده (وزن خود دیوار به صورت 45 درجه به قسمت های پایین تر دیوار) و نهایتاً به زمین دارای زیبایی خاصی بوده و از معماری ایرانی و اسلامی نشأت می گیرد.

رایج ترین پیوند آجری در دیوار ساختمان های صنعتی و کارگاهی، پیوند کله و راسته می باشد که حسن این پیوند نمای زیبای آن و ضعف این پیوند قرارگیری یک قطعه آجر کلوک (4/1 آجر) در وسط دیوار به صورت یک آجر در میان است، که در رج های متوالی به صورت ستون عمل کرده و ضعف دیوار به شمار می آید.

جهت برطرف شدن این پدیده توصیه می شود در وسط دیوار قبل از پخش ملات یک میلگرد نمره 10 به صورت سرتاسر خوابانیده شود که بار ناشی از وزن قطعه آجر کلوک به کلوک زیرین منقل نشده و از طریق میلگرد به آجرهای دو طرف آنها انتقال یابد.دیوارهای ساختمان های صنعتی و کارگاهی چنان چه با آجر قزاقی به صورت دو طرف نما اجرا شوند، هر دو طرف آنها بندکشی شده و سپس مورد استفاده قرار می گیرند.

ساختمان های اداری و رفاهی مکمل ساختمان های صنعتی و کارگاهی که در محوطه آنها ساخته می شود جهت همسان شدن فرم ظاهری، اگر دارای اسکلت فولادی یا بتنی باشند، دیوار خارجی با ضخامت 20 سانتی متر، اجرا می گردد که در اینصورت طرف خارجی آنها بندکشی می گردد. لازم به توضیح است که دیوارهای یک آجره و نیم آجره از یک طرف شاقول می شود و تنها یک طرف آنها جهت نمای آجری مورد استفاده قرار می گیرد.

مصالح بندکشی دیوارهای نما با آجر قزاقی یا ماشینی (ده سوراخ) ماسه بادی مرغوب که قبل از اجرا باید سطح کار را خیس کنند و پس از بندکشی با ماله مخصوص بندکشی (ماله بندکش) سطح دیوار را با قطعه ای گونی کنفی تمیز می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>