اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسیاری از مردم معتقدند که آبگرمکن های بدون مخزن ( آبگرمکن هایی که آب را سریع گرم می کنند) انرژی کمتری نسبت به آبگرمکن مخزن دار مصرف می کنند و کارایی بهتری نسبت به آنها دارند زیرا این آبگرمکن ها آب را فقط هنگامی که مورد نیاز است گرم می کنند و درنتیجه مانع اتلاف انرژی در حالت آماده باش می شوند. آبگرمکن های بدون مخزن سال هاست که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند اما همیشه باور مردم در مورد آنها درست نیست. در برخی مکان ها، استفاده از آنها می تواند یک راه حل باشد، اما نه در همه جا! در ادامه به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم.

سیستم گرمایشی

انتظار واقعی مشتریان چیست؟
طبق نظرسنجی انجام شده مردم از آبگرمکن انتظار دارند که برای گرم شدن آب زمان زیادی صرف نکرده و آب را به طور ناگهانی هنگام دوش گرفتن سرد ننماید. علاوه بر آن آنها می خواهند هزینه قبض کاهش یافته و مبلغ بالایی برای مصرف انرژی پرداخت نکنند. اما همیشه انتظارات مردم در خصوص آبگرمکن های بدون مخزن برآورده نمی شود و در استفاده از آنها با مشکل برخورد می کنند.

آبگرمکن ها با نام های تجاری مختلف وارد بازار و بعد از مدتی از دور خارج می شوند. هنگام ورود به بازار، تعداد بی شماری آبگرمکن به فروش می رسد و هنگام خارج شدن از رقابت، مشتریان خود را بدون هیچ ضمانت، پشتیبانی فنی و قطعات یدکی مایوس رها می کنند! امروزه برخی از این برندها که در گذشته مشتریان را به حال خود رها کردند مجدداً وارد بازار شده اند. آبگرمکن های بدون مخزن همیشه فروش خوبی داشته اند و این بدان معناست که مصرف کنندگان با ادعاهایی نظیر کارآیی بالاتر، صرفه جویی بیشتر و عباراتی مانند "واقعا به صرفه" و یا شاید "واقعا عالی" اغراق می کنند. این ادعاها بازار این آبگرمکن ها را بسیار داغ می کند اما بعد از خرید، صاحبان آنها متوجه می شوند که هزینه قبوض آنها نه تنها نسبت به قبل کمتر نشده بلکه با صورتحساب هایی با مبلغ بالا و مواردی مواجهه می شوند که مشمول گارانتی نمی باشند.

مقایسه دو ماهیت متفاوت
هیچ استانداردی برای مقایسه کارآیی آبگرمکن های بدون مخزن با آبگرمکن های مخزن دار وجود ندارد. تولید کنندگان آبگرمکن های بدون مخزن به مقایسه هایی تمایل دارند که باعث می شود محصولات آنها خوب ظاهر شوند، به عنوان مثال یک آبگرمکن بدون مخزن دارای یک اینچ عایق بندی است در حالی که آبگرمکن های مخزن دار دارای سه اینچ عایق بندی هستند و این تفاوت بسیار چشمگیری است! یا حتی ممکن است تولیدکننده ها چنین ادعا کنند: "کارایی بر اساس افزایش 35 درجه ای دمای آب" که چنین چیزی نصف یا کمتر از شرایط واقعی در بسیاری از نقاط کشور است. بررسی هایی که در این مورد صورت گرفته نشان می دهد که این ادعاها هیچ نقطه مشترکی با استفاده در دنیای واقعی ندارند.

سیستم گرمایشی

هزینه های اولیه
واقعیت غم انگیز این است که تقلب کردن از قوانین فیزیک کار دشواری است. اگر شما آب را گرم کنید، گاز و یا برق مصرف می شود (مگر اینکه از یک آبگرمکن تقطیری استفاده کنید) و هزینه این کار مشابه هزینه گرم کردن مقدار مشخصی از آب با آبگرمکن بدون مخزن و یا آبگرمکن معمولی است. آبگرمکن های بدون مخزن به طور معمول قیمتی چندین برابر بیشتر از آبگرمکن های مخزن دار قدیمی دارند. آبگرمکن های بدون مخزن بدون در نظر گرفتن نوع مخزن، به طور قابل توجهی کارآمدتر اما گران تر هستند.

مقایسه اخیر بین قیمت آبگرمکن مخزن دار 40 گالنی که با آن همزمان دو نفر می توانند دوش آب گرم بگیرند و یک آبگرمکن بدون مخزن که دقیقا کارایی مشابه دارد نشان می دهد که قیمت آبگرمکن های بدون مخزن بالاتر می باشد. این قیمت ها تنها قیمت خود آبگرمکن می باشند و هزینه های نصب نیز متفاوت و بالاتر است. این یک مسئله جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا زمان بسیار طولانی برای کم کردن هزینه قبوض لازم است البته اگر چنین چیزی صحت داشته باشد و آبگرمکن بدون مخزن شما با کارایی پیچیده منجر به کاهش هزینه ها شود.

انعطاف پذیری
با یک آبگرمکن مخزن دار، شستن ظروف و دوش گرفتن و یا حتی انجام چند کار دیگر نیز به طور همزمان امکان پذیر است. در حالی که این امر با آبگرمکن های بدون مخزن معمولا مشکل یا حتی غیرممکن است. بنابراین باید توجه ویژه به سرعت گرم کردن آب و میزان گرمی ایجاد شده توسط آبگرمکن معطوف شود. برای انجام دو یا چند کار در یک زمان، ممکن است مجبور شوید از یک آبگرمکن بدون مخزن بزرگ تر استفاده کنید. اگر تنها به مقدار بسیار اندکی آب داغ نیاز داشته باشید، احتمالا این آبگرمکن بدون مخزن حتی روشن نمی شود. علاوه بر آن، نوسانات دما دوش گرفتن را با مشکل مواجهه می کند. درجه حرارت می تواند تا پنج درجه کاهش یابد و سپس به حالت اول بازگردد و سپس پنج درجه افزایش یابد.

بزرگ ترین دغدغه افراد در استفاده از آبگرمکن نگرانی از سرد شدن آب حین دوش گرفتن است. این امر زمانی اتفاق می افتد که پس از استفاده از آب گرم، آبگرمکن خاموش می شود. در لوله های آب هنوز آب گرم وجود دارد و اگر چند دقیقه بعد اولین استفاده از آب گرم مجدداً از آبگرمکن استفاده کنید، آب شروع به گرم شدن می کند و سپس سرد می شود، آب قبل از اینکه دوباره سرد شود در آبگرمکن به جریان می افتد. استفاده از یک آبگرمکن مخزن دار می تواند این مشکلات را حل کند، اما اکثر مردم از آبگرمکن بدون مخزن استفاده می کنند، زیرا می خواهند فضای ساختمان خود را با مخازن اشتغال نکنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>