اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انرژی خورشید

انرژی خورشیدی، توان خورشیدی ناشی از آفتاب از طریق استفاده از صفحات خورشیدی، یکی از جدیدترین ابتکارات در راستای حرکت به سمت «ساختمان های سبز» و تلاش برای ایجاد و نگهداری منابع نیروی پایدار و تجدید پذیر می باشد.

به عنوان یک ارزش افزوده برای خانه شما، همیشه یک هزینه اولیه برای خرید تجهیزات و نیز نصب، راه اندازی و بهره برداری چنین سیستمی وجود دارد. با این حال در ادامه سعی شده است 10 مزیت و کاربرد مهم این انرژی پاک و تجدید پذیر که استفاده از آن را بیش از پیش به صرفه و اقتصادی نشان می دهد، بیان گردد.

1- تهویه مطبوع خورشیدی

چگونه مایلید از انرژی خورشیدی برای راه اندازی تهویه حمام، تهویه طبقات و فنهای سقفی خود بهره مند گردید؟ دستگاه های تهویه به طور گسترده در سراسر خانه کار گردش هوا برای ایجاد حس راحتی، کنترل رطوبت و بو به کار می روند. به این فکر کنید با اینکه دائماً خانه خود را گرم و سرد می کنید صورت حساب برق مصرفی خود را نیز کاهش دهید.

به این فکر کنید که چه تعداد دستگاه تهویه در طول روز در خانه شما روشن است. حالا، فکر کنید به اینکه چه تعداد فن در طول روز مانند فن حمام، سرویس، فن های طبقات و فن های هود آشپزخانه روشن هستند؟ فکر می کنم موافق هستید، همه ما از دستگاهها و فن های تهویه مطبوع برای خنک نگهداشتن خودمان، گردش هوا یا دور کردن هوای ناخواسته استفاده می کنیم.با فن ها و دستگاههای تهویه خورشیدی، می توانید به بهره وری و بهینه سازی مطلوبی در مصرف انرژی و هزینه های جاری خود برسید.

2- استخر شنای خود را با انرژی خورشیدی گرم کنید.

استخرهای شنا یکی از بهترین تفریحات تابستانی برای کودکان و والدین آنها هستند. هر کسی از اولین روزی که استخر باز می شود هیجان زده می شود، به جز زمانیکه استخر برای شیرجه زدن درون آن خیلی سرد است. برای حل این مشکل، می توانید یک روکش خورشیدی که آب را گرم خواهد کرد به استخر خود اضافه کنید، چیزی که هر کسی از آن استقبال می کند.

این گرمایش مستقیماً از طریق روکش منتقل می شود و هیچ تأسیسات دیگری نیاز ندارد. به هر حال، اگر تمایل دارید که به یک فناوری بهتر دست یابید، به راحتی می توانید سیستم گرمایش آب گرم خورشیدی را نصب و استفاده نمایید.

این سیستم، از صفحات گرمایش آب گرم خورشیدی که بر روی بام منزل شما نصب می گردد استفاده می کند تا گرمایش خورشید را جمع آوری کنند و سپس این گرما به سمت استخر هدایت می گردد. همانطور که آب به آرامی از استخر پمپ می شود، گرم می شود و سپس از صفحات خورشیدی برگشت داده می شود، دمای استخر افزایش می یابد.

3- انرژی خورشیدی می تواند آب خانه شما را گرم کند

آیا امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب خانه خود به جای استفاده از گاز یا آب گرم کن های برقی متعارف را در نظر گرفته اید؟ می دانم که ممکن است بگویید مجبور هستید وسایل زیادی برای به دست آوردن این امکان بخرید.و در مورد هزینه، اگر شما بودجه کافی برای این کار ندارید عجله نکنید! اگر به جای استفاده از انرژی های تجدید پذیر و روش های نوین به دلایل مالی به فکر تعویض دستگاه های قدیمی خود باشید و نه تغییر سیستم از مبداً سخت در اشتباه هستید.

اگر اینطور فکر می کنید، تفاوت آن چنانی در تعویض یک دیگ قدیمی، آبگرمکن، یا دستگاه تهویه مطبوع نیست. ممکن است بهره وری به اندازه 15 تا 30 درصد با تعویض دستگاه افزایش یابد، اما هزینه های پیش رویی نیز در اتباط با این تغییر در آینده وجود خواهد داشت.چون این تغییر در طول سالیان متمادی در هزینه های شما صرفه جویی می کند، بنابراین باید بیش از یک دوره زمانی معمول برای بازگشت سرمایه آن در نظر گرفت.

4- انرژی خورشیدی می تواند خانه شما را گرم کند

گرمایش خورشیدی به عنوان گرمایش محیط تأثیر پذیر از عامل بیرونی شناخته می شود و در این مثال، می خواهیم در مورد چگونگی انجام این کار توضیح دهیم. یک راه استفاده از این انرژی، گرمایش از طریق آب گرم در خانه شماست که به وسیله لوله های آب گرم شده با خورشید بر روی سقف و پمپاژ آن به داخل آبگرمکن شما میسر می گردد.

با اضافه نمودن یک اتاق آفتاب، که ما به عنوان یک اتاق خورشیدی از آن نام می بریم، به عنوان مثال، یک اتاق تماماً شیشه ای که به تابش نور خورشید در روز این اجازه را می دهد از طریق یک کلکتور که یک پوشش شفاف داخل شیشه ها می باشد فیلتر شده و داخل اتاق گرم شود.

حال، اگر گیاهان و سنگ ها را نیز برای دید بصری بهتر اضافه کنیم، سنگ ها در واقع گرمای خورشید را ذخیره می کنند و انرژی ذخیره شده می تواند زمانی که خورشید غروب می کند برای گرم کردن اتاق استفاده شود. انرژی ذخیره شده بسیار با ارزش است و کاربردهای فراوانی دارد، به عنوان مثال مانند باتری ها.

5- پمپ های برق با انرژی خورشیدی

در دو مورد قبلی، آب برای گرم کردن آب و خانه شما مورد استفاده قرار گرفت. برای انجام این کار، شما نیاز به داشتن یک پمپ برای گردش آب درون ساختمان دارید. این پمپ می تواند به صورت معمول به برق ورودی خانه شما متصل گردد. اما اجازه دهید این نکته را به شما بگویم. شما می توانید از انرژی خورشیدی برای راه اندازی یک موتور DC که به آهستگی آب را در سر تا سر خانه یا درون و بیرون آبگرمکن شما به گردش در می آورد استفاده کنید.

به این ترتیب، هزینه سیستم به حداقل می رسد. حال، کسانی که هنوز شک و تردید دارند ممکن است بگویند زمانی که خورشید وجود ندارد چه کار باید کنیم؟ سوال خوبی است! یک راه این است که زمانی که خورشید وجود ندارد از برق عادی برای راه اندازی پمپ استفاده کنیم. همچنین می توانید یک سیستم باتری پشتیبان که توانایی راه اندازی پمپ را دارد و باتری می تواند به یک شارژر باتری خورشیدی متصل گردد داشه باشید.

6- انرژی خورشیدی برای شارژ باتری

آیا شما به انرژی خورشیدی برای شارژ باتری ها اندیشیده اید؟ این موضوع می تواند برای راه اندازی پمپ های چاه، پمپ های آب گرم، فن های سقفی درون خانه یا روشنایی های با تغذیه DC استفاده شود. شارژرهای باتری در خانه ها برای شارژ تمامی باتری هایی که برای بازی های ویدیویی و مانند آن به کار می روند استفاده می شوند.اما به احتمال زیاد، اگر شما یک بانک باتری ذخیره که در روز زمانی که خورشید وجود دارد شارژ می گردد و در ساعات شب مورد استفاده قرار می گیرد دارید، می توانید مزایای بسیار آن را درک کنید.

7- استفاده از انرژی خورشیدی برای برق دار کردن خانه

بله، درست شنیدید، انرژی خورشیدی می تواند خانه شما را برق دار کند. زمانی که تجهیزات مورد نیاز را بررسی می کنید متوجه می شوید که سیستم مورد نیاز پیچیده نیست. به راحتی صفحات خورشیدی را برای جمع آوری نور خورشید و تبدیل آن به برق به کار گیرید.

برق DC (جریان مستقیم) سپس به یک اینورتر که برق DC را به برق AC تبدیل می کند هدایت می گردد که برق خانه شما را تأمین می کند. از طریق استفاده از ترانسفر سوییچ ها و سایر وسایل ایمنی، منبع پاک و تجدید پذیر برق شما قادر به برق دار نمودن خانه، مشاعات و دیگر بخش های ساختمان شما می باشد.

8- انرژی خورشیدی برای پخت و پز

بله، این یک مورد می تواند به همگی ما ربط داشته باشد. همه ما باید غذا بخوریم. زمانی که انرژی و منابعی که به تنهایی برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد را در نظر می گیریم، هزینه های وسایل لازم برای این کار ممکن است شما را شگفت زده کند.

آشپزی با استفاده از انرژی خورشیدی بسیار آسانتر از آن چیزی است که تصور می کنید. ما آن را آشپزی درون یک جعبه می نامیم. تصور کنید که به جای استفاده از فر همیشگی خود در خانه در داخل یک کوره خورشیدی آشپزی کنید.

ساختن یکی از آنها یک دستورالعمل خوب برای یک آشپزی موفقیت آمیز در روزهای آفتابی است! با یک جعبه، قابلمه، فویل آلومینیومی، عایق فوم پلی استایرن، یک ترمومتر و مواد لازم برای آشپزی، در کمترین زمان ممکن غذای خود را آماده خواهید کرد.

9- انرژی خورشیدی برای روشنایی داخلی

روشنایی در داخل خانه چیزی است که همگی ما از آن استفاده می کنیم. با اختراع روشنایی های LED، اکنون خانه شما می تواند روشنایی بهینه با حداقل مصرف برق را داشته باشد. این روشنایی کوچک، الکترونیکی یا مجموعه ای از روشنایی ها می تواند از طریق یک سیستم باتری شارژ شده به وسیله نور خورشید در طول روز و استفاده از باتری ها در طول شب برق دار شوند.

زمانی که خورشید در دسترس است، شارژر باتری، سیستم باتری پشتیبان را شارژ نموده و چراغ ها را نیز روشن می کند. سپس در شب، باتری ها وارد مدار شده و زمانی که خورشید قابل رویت نیست تأمین روشنایی را برعهده می گیرند.

10- انرژی خورشیدی برای روشنایی فضای باز

اگر شما هم مانند من هستید، تمایل دارید شب که به خانه مراجعه می کنید مجموعه ای از چراغ های امنیتی، مسیر راه ورودی به خانه و نورپردازی فضای باز را مشاهده کنید. نه تنها این موضوع کمک به مشخص شدن مسیر راه ورودی، کلیدهای روشنایی و درب ورودی می کند بلکه همچنین نقش بازدارنده از ورود افراد ناشناس را نیز ایفا می کند.

با استفاده از روشنایی های باغچه ای، تمامی حیاط شما می تواند روشن شده و بهتر از همه به صورت رایگان! بله، با استفاده از روشنایی خورشیدی، صفحات خورشیدی در طول روز باتری ها را شارژ می نمایند و در شب باتری ها چراغ ها را روشن می کنند. همچنین می توانید در مورد روشنایی سایر مناظر بیرونی نیز همین روش را استفاده نموده و بعد از هزینه اولیه، روشنایی شما رایگان خواهد بود!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>