اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چیلر جذبی

در بسیاری از سیستم های تهویه، انتخاب چیلر مستلزم در نظر گرفتن فاکتور های متنوعی است که باید به دقت، کم و کیف آن ها در نظر گرفته شود، چرا که هر کدام از این فاکتور ها موجب مزایا و معایب مختلفی برای کاربران این دستگاه ها می شوند. خلاصه کار فرماها و پیمان کاران، با سنجیدن تمامی این شرایط نهایتا باید انتخابی داشته باشند که از هر جهت مناسب باشد.

موارد زیر را می توان در این مقایسه در نظر داشت.

1.با ضریب عملکرد شروع می کنیم، ضریب عملکرد چیلر های جذبی بین 0.54 تا 1.1 است در شرایطی که ضریب عملکرد چیلر های تراکمی بین عدد 1 تا 8 متغیر است.

2. اگر محدودیت فضا دارید برای نصب باید بدانید که چیلر های جذبی حدودا P بیشتر از چیلر های تراکمی فضا را اشغال می کنند

3.به علاوه در چیلر های جذبی، فضایی که برای نصب در نظر گرفته شده است باید 6 تا 10 فوت نسبت به چیلر های تراکمی مرتفع تر باشد.

4. چنان چه در اندیشه ی تجهیز کردن فضا با دستگاهی سبک هستید تا از نظر اجرایی و حمل و نقل آسوده تر باشید، چیلر های تراکمی می تواند پیشنهاد خوبی باشد. چیلر های جذبی حداقل وزنی دو برابر چیلر های تراکمی دارند.

5.به خاطر سایز بزرگ تر چیلر های جذبی حمل و جا به جایی آن ها باید طی چند مرحله انجام بگیرد و نهایتا تمامی قسمت ها از طریق جوش کاری روی هم سوار شوند که خب به طبع این مشکل در مورد چیلر های تراکمی وجود ندارد.

6. اکثر چیلر های تراکمی آبی در شرایطی حمل می شوند که مبرد روی آن ها نصب شده است اما در مورد چیلر های جذبی این موضوع متفاوت است و مبرد و جاذب (که شامل ماده ی افزودنی است) باید بعده از حمل و قرارگیری در محل مورد نظر نصب شود.

7. و اما ارتعاشات و آلودگی های صوتی، چیلر های جذبی (به غیر از شعله مستقیم ها) در مقایسه با چیلر های تراکمی آرام تر هستند، نویز و ارتعاشات از موارد آزار دهنده در سیستم های اچ وک می باشد و همین موضوع اهمیت این مورد را دو چندان می کند.

8.با توجه به پتانسیل لیتیم بروماید برای کریستالیزه شدن در شرایط خیلی سرد در چیلر ها، باید دمای آب کندانسور بالای 750 تا 808 فارنهایت باشد. اما در مورد چیلر های تراکمی و چیلر های تراکمی هیچ نگرانی از جهت سرد شدن سیستم و کریستالیزه شدن وجود ندارد.

9.از آن جایی که در زمان های قطعی برق طولانی، چیلر های جذبی آبی به برق اضطراری نیاز دارند، بدون تامین حرارت و برق مورد نیاز، دمای سیستم به شدت افت می کند و احتمال کریستالیزه شدن لیتیم برماید در سیستم وجود دارد. اما از آن جایی که چیلر های جذبی مصرف انرژی کمی دارند، بنابراین با یک ژنراتور کوچک می توان در زمان قطعی برق انرژی الکتریکی مورد نیاز را تامین کرد.
10.سیستم های تهویه ی مطبوع مقداری از حرارت را که از طریق آب خنک کن یا سیستم های خنک کننده برگردانده می شود را دریافت می کنند. میزان این گرمای برگشتی چیلرهایی که لیتیم برماید دارند 20 تا 25 % نسبت به چیلر های تراکمی بیشتر است و به طبع هزینه های بیشتری صرف آب جاری در کندانسور و برج های خنک کن و واتر پمپ کندانسور می شود.

11.چیلر های جذبی آبی از نوع شعله غیر مستقیم، دست کم P گران تر از مشابه تراکمی خود هستند، این اختلاف در مورد چیلر های جذبی شعله مستقیم بیشتر می شود و هزینه ی خریداری آن ها دو برابر چیلر های تراکمی است.

12.چیلر های آبی و چیلر های لیتیم برماید از مبرد های طبیعی همانند آب استفاده می کنند و نیاز به استفاده از مبرد های CFC یا HCFC را از بین می برند که در راستای سیاست های زیست محیطی نیز هست.

13.اگر مقدار انرژی هدررفته در سیستم شما زیاد است و می خواهید این مقدار را به حداقل برسانید و کاهش مصرف انرژی الکتریکی داشته باشید، چیلر های جذبی گزینه ی مناسبی هستند. اما مطمئنا تمامی موارد بالا در انتخاب یک چیلر مناسب باید در نظر گرفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>