اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا شما به عنوان یک مدیر کنترل پروژه از فعالیت هایی که باید برای انجام این کار به نحو احسن انجام دهید، آگاهی دارید؟ مدیریت کنترل پروژه یکی از مهم ترین سمت ها در پروژه های تیمی ساختمانی شناخته می شود که مسئولیت های زیادی برای به ثمر رساندن یک پروژه ساحتمانی بر عهده دارد. از جمله فعالیت های آن ها می توان به برآورد هزینه های پروژه و اطمینان از کافی بودن بودجه تا زمان به پایان رسیدن پروژه و نظارت بر انجام به موقع کارها اشاره کرد. اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل به شروع انجام کار به عنوان مدیر کنترل پروژه دارید، نکات ارائه شده در این مقاله می تواند به شما کمک کند.

مدیریت کنترل

مدیریت کنترل پروژه به چه معناست؟
کنترل پروژه عنصری است که باعث می شود پروژه در زمان بندی مشخص و با بودجه ی مشخص پیش رود. به طور کلی تأثیر نقش کنترل پروژه بر موفقیت آن انکارناپذیر است زیرا کنترل پروژه اطلاعات دقیق و به موقع را به تیم مدیریت پروژه ارائه می دهد و آن ها را قادر می سازد تا تصمیماتی آگاهانه گرفته و اقدامات لازم برای اصلاح هرگونه روند نامطلوب احتمالی را اعمال کنند. همچنین مدیر کنترل پروژه به مشتری در مورد وضعیت واقعی پروژه توضیح می دهد.

امروزه به دلیل تحول مدیریت پروژه، نیاز به یک سیستم کنترل مؤثر بیش از پیش احساس می شود. بسیاری از شرکت ها هنوز هم از روش های سنتی کنترل استفاده می کنند که نشانگر فقدان مدیریت کنترل پروژه است.

به علاوه مشخص شده است که استفاده از روش های مناسب در کنترل پروژه باعث کاهش 15 درصدی زمان اجرای برنامه می شود.

از سوی دیگر مطالعاتی درباره ی تأثیر کنترل پروژه بر هزینه ها انجام گرفت و نشان داد که روش های مناسب برای کنترل پروژه، هزینه را بیش از 10 درصد کاهش داده است.در واقع، موفقیت مبتنی بر روند کنترل پروژه است که اگر به درستی انجام شود منجر به کاهش هزینه و پیشرفت پروژه مطابق با زمان بندی، می شود.

نکته مهمی که باید بخاطر داشت این است که کنترل پروژه تنها محدود به کنترل و نظارت در مرحله اجرای پروژه نمی شود. فرآیند کنترل مؤثر پروژه در اوایل پروژه با برنامه ریزی آغاز می شود و در اواخر پروژه با بررسی در مرحله ی بعد از اجرا به پایان می رسد. کنترل پروژه به طور کامل در هر مرحله از پروژه وجود دارد.

کنترل پروژه شامل 4 بخش اصلی است:

  • برنامه ریزی
  • مدیریت هزینه و کنترل آن
  • برآورد هزینه
  • تحلیل ریسک

مدیریت کنترل پروژه یکی از پایه های اساسی و حیاتی در پروژه شناخته می شود. فردی که به عنوان مدیریت کنترل پروژه فعالیت می کند، دست راست مدیر پروژه شناخته می شود. مدیریت کنترل پروژه در جهت تعیین اهداف پروژه، بررسی میزان بودجه برنامه ریزی شده، بررسی روند انجام پروژه و پیشرفت آن و هم چنین ایجاد برنامه ای کارآمد برای بهبود پیشرفت پروژه فعالیت می کند. مدیریت پروژه و مدیریت کنترل پروژه هر دو در کنار یکدیگر برای پیش برد هرچه بهتر پروژه ساختمانی فعالیت می کنند.

عموما افرادی که به عنوان مدیریت کنترل پروژه فعالیت می کنند، دارای مدرک دانشگاهی هستند. اما همیشه به این گونه نیست. همانند دیگر مشاغل، افرادی که دارای تجربه کاری صنعتی یا دوره های کارآموزی هستند می توانند از این موارد به عنوان پیش نیاز برای فعالیت به عنوان مدیریت کنترل پروژه استفاده کنند. در کنار این موارد، دستیابی به آموزش های پیشرفته در زمینه حسابداری و نرم افزارهای مرتبط و آموزش مفید در زمینه مدیریت پروژه می تواند در پیشرفت شغلی مدیریت کنترل پروژه به افراد کمک کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>