اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


لوله 5لایه

لوله های پلیمری پنج لایه

معایب و محدودیت لوله های پلی ­پروپیلن متخصصان پلیمر را بر آن داشت تا با روش­های مختلف، مزایای لوله های کاربردی در ساختمان را افزایش و معایب آن­ها را کاهش دهند و لوله­ای تولید کنند که کلیه مزایای فلز و پلیمر را همزمان داشته باشد.

نتیجه این تحقیقات منجر به تولید لوله هایی شده است که در آن­ها خواص لوله های فلزی و پلیمری گنجانده شده­اند و با تلفیق این دو عنصر لوله های نسل جدید را به وجود آورده­اند که تحولات جدیدی در سیستم­های لوله ­کشی به ویژه تأسیسات بهداشتی، حرارتی و برودتی به وجود آورده­اند. این لوله های نسل جدید از پنج لایه تشکیل شده­اند که در شکل زیر ترتیب قرارگیری آن­ها نشانداده شده است.

پلیمر داخلی و خارجی: پلی­ اتیلن PEX به معنی پلی ­اتیلن مشبک شده است که مقاومت لوله را در برابر فشار و دمای بالا افزایش می دهد.

لایه آلومینیوم: لوله های پلیمری دارای مزایای زیادی نسبت به لوله های فلزی می­باشند ولی دارای دو محدودیت اساسی هستند. یکی ضریب انبساط حرارتی زیاد و دیگری نفوذ اکسیژن به داخل آن­ها است. برای حل این دو عیب اساسی یک لایه آلومینیومی در قسمت میانی این لوله ها قرار می­دهند این لایه باعث می ­شود که:

  •     از نفوذ نور و اکسیژن به داخل لوله جلوگیری می­ کند.
  •    با تلفیق لایه ­های چسب با آلومینیوم ضریب انبساط طولی لوله کاهش می ­یابد.
  • تحمل لوله در مقابل فشار و دما بالا می­رود.

لایه چسب: بین لایه آلومینیوم و لایه­های داخلی و خارجی پلیمر از دو لایه چسب استفاده شده است. وظیفه این دو لایه چسب محکم و یکپارچه کردن لایه آلومینیومی به لایه­های پلیمر داخلی و خارجی است و تا دمای 110 درجه سانتی­گراد مقاومت حرارتی در زمان طولانی دارد.

مزایای لوله های پلیمری پنج لایه عبارتند از:

  • مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی از داخل و خارج: لایه­های داخلی و بیرونی این لوله ها از پلی­اتیلن است و در برابر املاح آب یا خاک مقاوم است.
  • مقاوم در برابر فشار و دما: این لوله ها تحمل دمای حدود 90 درجه سانتی­گراد در فشار 10 بار را به طور مداوم دارند. لذا از این لوله ها می­توان برای سیستم­های گرمایشی با حداکثر دمای کارکردی 90 درجه استفاده کرد به طوری که امروزه یکی از کاربردهای عمده این لوله ها استفاده در سیستم­های گرمایش از کف می­باشد.
  • ضریب انبساط طولی پایین: لایه آلومینیومی و چسب مقدار انبساط و انقباض لوله را کنترل می ­کنند.
  • افت فشار و رسوب پذیری پایین: با توجه به اینکه سطح داخلی این لوله ها صاف بوده و از اتصالات کم تری نسبت به لوله های فلزی استفاده می ­شود، افت فشار و قابلیت رسوب پذیری آن­ها کم است و در سرعت­های بالای جریان آب، سطح داخلی آن­ها دچار سایش نمی­ شود.
  • نصب آسان و سریع: سبک و انعطاف پذیر بودن این لوله ها باعث شده است که نصب آن­ها آسان و سریع باشد.
  • عدم نفوذ­پذیری نور و اکسیژن
  • سر و صدای پایین نسبت به لوله ­های فلزی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>