اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟
نام این دستگاه مانند کارکردش بسیار امید بخش است. خصوصاً حال که کره زمین با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند و بیماری های تنفسی به معضل بزرگ شهرنشینان تبدیل شده است.این محصول را می توانید با قیمت مناسب از فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو خرید کنید.

دستگاه اکسیژن ساز یکی از تکنولوژی های نوین و کاربردی است که وظیفه غلیظ کردن اکسیژن را بر عهده دارد. هوایی که ما تنفس می کنیم دارای بیش از 78 % نیتروژن و 21 % اکسیژن است. این دستگاه یک وسیله برقی است که اکسیژن اطراف ما را گرفته و به اکسیژن غلیظ تر تبدیل می کند. اگر با این دستگاه آشنایی داشته باشید به خوبی می دانید که نمی توان نقش آن را در تسهیل زندگی برخی از افراد نادیده گرفت.

حتماً می پرسید که فایده این کار چیست؟ در واقع این تکنولوژی، یک درمان و پیشگیری است که مورد نیاز برخی بیماران است. مکانیزم کار این دستگاه به این صورت است که هوای موجود در محیط اطراف خود را به داخل خود کمپرس می کند و آن را به اکسیژن پزشکی تبدیل می کند. اکسیژن حاصل از دستگاه، بیش از 95% خلوص دارد. اکسیژنی با این درصد خلوص، بهاکسیژن پزشکی نیز معروف است.

دستگاه

مکانیزم کاری دستگاههای اکسیژن ساز:

اکسیژن موجود در هوا (در حد 20%) را تحت فشار بالا متراکم می کنند و با فشار متناسب و قابل تنظیم برای کاربر فراهم می کند.
استفاده از اکسیژن ساز برای مقاصد درمانی مانند اکسیژن تراپی و یا درمان بیماری های مزمن و یا حاد تنفسی استفاده می شود.
خلوص بالای اکسیژن خروجی، عدم نیاز به شارژ، راحتی در استفاده، جابه جایی راحت، هزینه و صدای پایین و همچنین راندمان عملکردی بالا از ویژگیهای اصلی دستگاههای اکسیژن ساز است.
انواع دستگاه های اکسیژن ساز در ظرفیت های مانند 3، 5، 8 و یا 10 لیتر در دقیقه از معتبرترین مارک ها در فروشگاه اینترنتی توان نو وجود دارد.
ظرفیتهای 3 تا 5 لیتر معمولا برای ناراحتیهای تنفسی مزمن و ظرفیت های بالاتر برای موارد حاد استفاده می شود.

این دستگاه یک جایگزین بسیار عالی برای کپسول اکسیژن است و تنها محدودیت آن، نیاز به برق است. ناگفته نماند مدل های جدیدی از این دستگاه طراحی و ساخته شده اند که با باتری کار می کنند اما توانایی تولید اکسیژن با غلظت کمتری را دارند. با ما همراه باشید تا خصوصیات کامل این دستگاه و موارد مصرف آن را برای شما شرح دهیم.

دستگاه های اکسیژن ساز از نظر کاربرد و نوع استفاده به چند دسته تقسیم می شوند. در ادامه با نمونه های آن ها آشنا می شوید.

با انواع دستگاه اکسیژن ساز آشنا شوید

اکسیژن ساز ها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی به دو دسته ثابت و قابل حمل تقسیم می شوند.

1- دستگاه اکسیژن ساز ثابت:
بیشتر اکسیژن ساز هایی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرند از نوع ثابت هستند. این دستگاه ها می توانند به صورت پالسی و مداوم اکسیژن تولید کنند.

منظور از کارکرد پالسی این است که دستگاه طی فاصله های زمانی مشخص به صورت مقطعی، مقدار اکسیژن مشخصی را تولید می کند. خوب است بدانید که در حالت اکسیژن سازی مداوم، دستگاه یکسره و بدون توقف، اکسیژن تولید می کند.

نا گفته نماند که اکسیژن ساز های ثابت اغلب دارای چرخ هایی در قسمت زیرین هستند و قابلیت حمل به قسمت های مختلف خانه یا مکان مورد نظر را دارند اما این کار را نمی توانید به راحتی نمونه های قابل حمل انجام دهید.

2- دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل:
اکسیژن ساز های قابل حمل که وزن کم تر و اندازه کوچک تری نسبت به اکسیژن ساز های ثابت دارند و برای راحتی در حمل و نقل طراحی و تولید شده اند، معمولا فقط به صورت پالسی اکسیژن تولید می کنند.

در این دستگاه ها می توان اکسیژن خروجی را به صورت دستی مطابق با نیاز بیمار از طریق صفحه کنترلی که روی دستگاه نصب شده است تغییر داد. بهتر است که اکسیژن ساز مورد نیاز خود را با توجه به توصیه های پزشک معالج انتخاب کنید تا در استفاده از آن به مشکل نخورید. در بازار اکسیژن ساز های مختلفی مطابق با نیاز شما وجود دارد که به راحتی قابل تهیه هستند.

این دستگاه ها هیچ گونه تفاوتی با دیگردستگاه های اکسیژن ساز ندارند و مکانیزم کار آن ها مانند یکدیگر است. تنها تفاوت این نوع با دیگر دستگاه ها در اندازه، استفاده از باتری در کنار برق مستقیم و همچنین وزن آن ها است. دستگاه های اکسیژن ساز پرتابل می توانند با برق (AC , DC) و باتری ها تغذیه شوند.

یکی از موضوعاتی که در این دستگاه ها حائز اهمیت است، طول عمر باتری موجود در دستگاه است. بعضی از باتری ها می توانند 1 ساعت شارژ نگه دارند و بعضی دیگر تا 8 ساعت هم شارژ را نگه می دارند. مدت نگه داری شارژ در باتری دستگاه های اکسیژن ساز به طرز مصرف کاربر بستگی دارد.

بیشتر دستگاه های اکسیژن ساز پرتابل از سیستم خروجی IMPLUS استفاده می کنند. این سیستم دارای سنسور هایی در داخل دستگاه است که دم و بازدم بیمار را تشخیص می دهد و در هنگام دم، اکسیژن را به بیمار می رساند و در هنگام بازدم، مونوکسید کربن را خارج می کند. این سیستم می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند و تنفس بیمار را راحت تر کند.

دستگاه های پرتابل در اندازه ها و ظرفیت های متفاوتی تولید و در بازار عرضه می شوند که این اندازه ها برای بیماری ها مختلف، متفاوت است. برای بیمارانی که دارای بیماری های تنفسی از قبیل آسم حاد و مزمن و اختلالات غیر حاد تنفسی هستند، دستگاه هایی با ظرفیت تولید 3 یا 5 لیتر اکسیژن در دقیقه بسیار مناسب است. برای بیماران سرطانی و یا افرادی که ریه هایشان به صورت تقریبا جدی تخریب شده است، دستگاه هایی با ظرفیت 7 تا 10 لیتر در دقیقه توصیه می شود.

دستگاه اکسیژن ساز:
اکسیژن به عنوان یک عنصر شیمیایی دارای کاربردهای فراوانی بوده است. از حالت مایع که برای سوخت موشک ها و حالت گاز آن به عنوان اکساینده در ساخت و جوشکاری فلزات استفاده می شود
اکسیژن در زمره پدیده های پرمصرف و مهم محیط اطراف ما محسوب می شود، اما مهم ترین و نخستین کاربرد این گاز این است که زندگی بدون آن ممکن نیست. تنفس ما و بیشتر جانداران روی سطح زمین به اکسیژن وابسته است.

تنفس جانوران مختلف و انسان در این زمره جای دارد.
تنفسی که علاوه بر عمل دم و باز دم و تبادل اکسیژن و کربن دی اکسید، خود به تنفس داخلی یا سلولی و همچنین خارجی یا ریوی تقسیم می شود.
در این سلسله اقدامات که باعث القای این ماده به خون شده و بدین ترتیب بدن جانوران بخشی از سوخت ضروری خود برای فعالیت را دریافت می کنند، دهان و بینی با همکاری حلق، نای و برونش این گاز را وارد بدن می کنند و گاز مصرف شده را از همین طریق خارج می نمایند
هوای با طراوت و تازه را به مجموعه ای از شش ها، دهلیز ها، برونشیول های تنفسی، دیافراگم و کیسه های هوایی می رسانند تا این منابع احتیاجات قسمت های مختلف بدن را با کمک جریان خون به هریک از اعضا منتقل کنند.

اکسیژنی که به وفور می تواند برای کسب آرامش و تسکین دردها استفاده شود، گاهی بخاطر عدم کارایی یا کیفیت بد هوایی که استنشاق می کنیم به خوبی به بدن ما نرسد و سبب می شود تا چرخه تنفس به طرز مطلوب انجام نشود

وجود تغدیه نامطلوب، حضور در شهر های آلوده، عدم وجود درخت و گیاهان در اطراف ما، استعمال دخانیات، عدم وجود تحرک یا فعالیت های ورزشی و عوامل دیگر از مهم ترین مواردی هستند که سبب شده تا تنفسی عادی و بی دردسر، به دغدغه و مشکل مهم افراد زیادی تبدیل شود.

دستگاه

شایان ذکر است که همه افراد توانایی یا امکان کوچ به شهر خوش آب و هوا را ندارند و یا شرایط تنفسی آنان به علل مختلف (از جمله تأثیر مواد شیمیایی) اجازه نمی دهد تا بتوانند استفاده درست و حداکثر از هوای اطراف خود داشته باشند.
این در حالیست که این افراد نمی توانند در برابر مشکلات مذکور بی تفاوت باشند و منتظر رسیدن مرگ خودشان هستند و از همه مهم تر شاید سطح هوشیاری افراد به حدی پایین برسد که بدون کمک دیگران، قادر به نفس کشیدن نباشند
به همین دلیل نیاز به محصول کمکی داریم تا با تولید این گاز با خلوص بالا، بار عوامل کاهنده و کیفیت هوارسانی را کاهش دهند.
با وجود کپسول های اکسیژن، وسیله ای وجود دارد که با کمک هوای محیط، اکسیژن خالص را تولید می کند.
آن محصول، دستگاه اکسیژن ساز نام دارد

هوای اطراف ما نزدیک به 99 درصد از نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است.،
نسبت نیتروژن به اکسیژن آن تقریباً 4 به 1 است؛ در نتیجه در حالت عادی در ازای هر باری که نفس می کشیم، 4 برابر چیزی که بقای ما را تضمین کرده ت(اکسیژن) و سوخت مورد نیاز را به بدن ما می رساند، نیتروژن جذب خود بدن می شود.
دستگاه اکسیژن ساز با وجود فیلتر و ساز و کار متفاوتی که دارد می تواند نیتروژن را جدا کرده و اکسیژن خالص تولید کند.

دستگاه اکسیژن ساز، محصول خروجی خود را در دو قالب کلی مستمر و متقاطع انجام می دهد و علاوه بر آن، ثابت و قابل حمل بودن آن هم در انتخاب نمونه کارآمد تر بسیار مهم و حیاتی است.

همانطور که از نام دستگاه های اکسیژن ساز مشخص است، ابزاری در حوزه پزشکی است که اکسیژن تولید می کند.

دستگاه اکسیژن ساز چگونه عمل می کند؟
تمامی دستگا ه های اکسیژن ساز از یک مکانیزم ساده برای تولید اکسیژن مورد نیاز بیماران استفاده می کنند. این دستگاه ها دارای یک پمپ اند که هوای موجود در محیط اطراف خود را می مکد و آن را از یک محفظه که با پودر زئولیت پر شده است، می گذراند. وظیفه پودر زئولیت این است که 21 % اکسیژن موجود در هوای مکیده شده را از دیگر گاز های موجود در آن جدا کند و به طرفی دیگر هدایت کند.

دستگاه اکسیژن ساز با کمک کمپرسور، فشار اکسیژن ذخیره شده در محفظه را بالا برده و فشار آن را به 220 میلیمتر جیوه می رساند.

در مرحله بعد، اکسیژن فشرده شده درون محفظه به پشت فلومتر، در قسمت جلوی دستگاه، هدایت می شود و از نازل مخصوص به سمت بینی و دهان بیمار فرستاده می شود.

نکاتی که بهتر است درباره دستگاه اکسیژن ساز بدانید
1- خلوص اکسیژن خروجی از دستگاه اکسیژن ساز بین 90 تا 95 درصد است.

2- اگر این دستگاه روشن باشد و به وسیله مسیر خروجی به بیمار متصل نباشد، اکسیژنی را به فضای داخل اتاق اضافه نمی کند.

3- دستگاه های اکسیژن ساز خانگی همگی با برق کار می کنند و هیچگونه باتری یا سیلندر ذخیره سازی ای ندارند و بعد از قطع شدن برق به طور کامل از کار خواهند افتاد.

4- این دستگاه ها دارای 2 نوع فیلتر هستند که عبارتند از:

- فیلتر اسفنجی یا ابر صنعتی قابل شستشو که هر هفته یک بار نیاز به شستشو دارد.

- فیلتری از جنس کاغذ مخصوص که هر 6 ماه یک بار نیاز به تعویض دارد.

5- هیچ گاه دستگاه اکسیژن ساز را در حالت روشن حمل نکنید و یا به بغل نخوابانید. زیرا موتور این دستگاه به صورت معلق است و احتمال خرابی دارد.

6- یک لیوان مانومتر در قسمت خروجی دستگاه وجود دارد که وظیفه مرطوب کردن اکسیژن را بر عهده دارد. باید یک سوم این لیوان با آب مقطر یا آب جوشیده پر شود و هفته ای یک بار سوراخ های موجود بر روی نازل شلنگ درون لیوان جرم گیری شود. این نکته را به یاد داشته باشید که سوراخ ها باید با سوزن یا یک جسم نوک تیز باز شوند.

تأثیر تنفس اکسیژن خلوص بالا روی بدن
استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز باعث می شود تا روند پیری زودرس کند شود و در مواقعی جلوی این فرایند گرفته شود.
وجود دستگاه تولید اکسیژن، باعث کاهش استرس و تنش برای بیمار و نزدیکان او خواهد شد
برای خانم های باردار استفاده از دستگاه ساخت اکسیژن، امری مفید است که به سلامت جنین کمک می کند و باعث رشد بهتر آن می شود
زیرا هر چه اکسیژن خالص و تمیز تری در خون مادر وجود داشته باشد، همان اکسیژن در بدن جنین هم وجود خواهد داشت.
از دیگر مزایای استفاده از دستگاه اکسیژن ساز، بهبود عملکرد شش های آسیب دیده افراد و همچنین بالا رفتن طول عمر فرد و همچنین بهبود سیستم حافظه او است
استفاده از اکسیژن فشار بالا از قدیمی ترین راه هایی است که برای درمان بیماری های تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد.
از رایج ترین علت های استفاده از اکسیژن فشار بالا به وجود آمدن آمبولی هوا در بدن افراد است.
آمبولی که بیشتر در بدن غواصانی اتفاق می افتد که از عمق های زیاد با سرعت بالا به سمت سطح آب می آیند نوعی اختلال است که در آن حباب های کوچکی از هوا در خون به وجود می آید و مانع رسیدن صحیح اکسیژن و خون به اعضای مهم و حیاتی بدن می شود
این امر در برخی موارد، حتی به مرگ افراد خواهد شد
در چنین شرایطی، استفاده از اکسیژن فشار بالا باعث می شود که حباب های موجود در رگ ها بسیار کوچک شوند، طوری که نتوانند تأثیری در خون رسانی به اعضای بدن بگذارند و سیستم خون رسانی بدن دوباره به حالت قبل برگردد.

دستگاه

دستگاه اکسیژن ساز از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟
توجه کنید که در هنگام تهیه این دستگاه، لوازم جانبی زیر را نیز تهیه کنید. البته بیشتر مدل های این دستگاه ها، لوازم زیر را به همراه دارند.

- لیوان یا ظرف مرطوب کننده

- فیلتر گرد گیر

- محفظه اکسیژن

- سوند نازال (یا دماغی) اکسیژن

- ماسک اکسیژن

- فیلتر اکسیژن ساز

شرایط محیطی دستگاه اکسیژن ساز
دستگاه باید در دمای 10 تا 40 درجه سانتیگراد باشد.
در هنگام استفاده از دستگاه باید به فاصله 20 سانتیمتر دور دستگاه خالی باشد.
میزان رطوبت موجود در محیط باید بین 30 تا 85 درصد باشد.

راهنمای علائم روی دستگاه
O.P: نمایشگر صحت برق و روشن بودن دستگاه (لامپ سبز)
P.F: مشکل برق ورودی ( لامپ قرمز)
H.P: فشار هوایی بالا ( لامپ قرمز)
L.P: فشار هوایی پایین ( لامپ زرد)

استفاده از اکسیژن ساز چه مزایایی دارد؟
استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارانی که به آن نیاز دارند، مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1- خالص بودن اکسیژن حاصل از دستگاه

2- تنظیم و تصفیه گردش خون

3- کاهش بیماری های قلبی و عروقی و جلوگیری از بالا رفتن فشار خون و مقابله با بیماری های تنفسی مانند آسم

4- خون رسانی بهتر به بافت های بدن

5- شفافیت چهره و زدودن رنگ زرد بیماری از صورت بیمار

6- جلوگیری از پیری زودرس و کند کردن روند آن

7- کاهش استرس و تنش برای بیمار و اطرافیان

8- مفید برای رشد و سلامت جنین در دوران بارداری

9- افزایش طول عمر و بهبود بخشیدن به سیستم حافظه افراد

10- بهبود عملکرد ریه های آسیب دیده

مزایا و معایب اکسیژن ساز پرتابل
دستگاه اکسیزن ساز پرتابل (همراه) حملی راحت دارد که از نظر سایز هم کوچک تر از انواع خانگی اکسیژن سازها می باشد.
این دستگاه به منظور استفاده ی بیمار در خارج از منزل است
دستگاه های خانگی با وجود این همه ویژگی قابل حمل نبودند و این دستگاه بدین منظور ساخته شد.
دستگاه اکسیژن ساز پرتابل را می توان با برق و باتری خودرو استفاده کرد و چون سایزو وزن کمتری دارد به راحتی قابل حمل است.
چون دستگاه پرتابل اندازه کوچک تری دارد، به همان مقدار ظرفیت کمتری برای تولید اکسیژن وجود دارد، لذا نمی توان از آن همانند دستگاه های خانگی به طور مداوم استفاده کرد.
یعنی دستگاه اکسیژن ساز پرتابل به صورت پالسی کار می کند و پیوسته نیست.

آیا عملکرد این دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل مانند دستگاه های خانگی است یا خیر؟
آیا بیمار می تواند تنها یکی از این 2 را تهیه کند و اکسیژن ساز پرتابل را در منزل هم استفاده کند؟
خیر، نمی توان از دستگاه پرتابل به جای دستگاه خانگی و دائمی استفاده کرد.
جریان اکسیژن دهی به دو صورت است.
در دستگاه خانگی وقتی دستگاه را روشن می کنیم، دستگاه به طور پیوسته به بیمار اکسیژن می رساند و در اکسیژن ساز قابل حمل، اکسیژن رسانی به صورت پالسی صورت می گیرد. یعنی با هر دم به بیمار اکسیژن می رسد که بیشتر دستگاه های اکسیژن ساز همراه اینگونه طراحی شده اند.
جریان پالسی ظرفیت تولید 5-1 لیتر در هر دقیقه را دارن که می توان برحسب نیاز آن را تنظیم کرد.
برخی از دستگاه های همراه هم قابلیت تولید اکسیژن تا سه لیتر در هر دقیقه را نیز دارند.

اغلب اکسیژن سازهای پرتابل به گونه ای طراحی شده اند که وقتی شارژ دستگاه کم شود و یا بیمار این موضوع را تشخیص ندهد، هشدار می دهند و همینطور باتری اضافه، حمل کردن به مشتری عرضه می شود.
دستگاه های اکسیژن همراه قیمت بیشتری نسبت به دستگاه های خانگی دارند.

موارد استفاده از دستگاه اکسیژن ساز کدام است؟
یکی از قدیمی ترین را ه های درمان برخی از بیماری ها، مخصوصا بیماری های تنفسی، استفاده از اکسیژن با فشار بالا است. یکی از رایج ترین دلایل استفاده از این دستگاه ها، آمبولی هوا است که بیشتر در غواصانی که در اعماق غواصی می کنند و با سرعت زیاد به سطح آب باز می گردند دیده می شود. در آمبولی هوا، به وجود آمدن حباب های کوچک هوا در جریان خون باعث نرسیدن مناسب خون به اعضای حیاتی بدن شده و در نتیجه باعث مرگ فرد می شود. در این مواقع اکسیژن با فشار بالا می تواند حباب های موجود در رگ را کوچک کند و سیستم خون رسانی را به حالت عادی برگرداند.

استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای چه کسانی توصیه می شود؟
دستگاه اکسیژن ساز خانگی عموما برای بیماران دارای نارسایی های تنفسی موسوم به COPD توسط پزشک متخصص توصیه می شود.
دراین بیماران دستگاه تنفسی فرد، توانایی لازم برای جذب اکسیژن هوا را ندارد. بنابراین اکسیژن خالص (با خلوص 90 درصد) می تواند جذب اکسیژن را بالا برده و میزان اکسیژن محلول در خون را افزایش دهد تا بیمار به زندگی عادی خود ادامه دهد.

چگونه یک دستگاه می تواند تولید اکسیژن کند؟
این ابزار پر کاربرد پزشکی با استفاده از ساختار شیمیایی خاص، مولکول های نیتروژن موجود در هوا را، از مولکول های اکسیژن جدا می کند و در نهایت اکسیژن تقریباً خالص را بیرون می دهد.
مکانیزم کار دستگاه اکسیژن ساز به این شکل است که: ابتدا هوای عادی وارد آن می شود، سپس طی فرایند جذب سطحی و یا دام اندازی، مولکول های اکسیژن هوا از آن جدا می شوند و سپس باقیمانده هوا که بیشتر آن نیتروژن است از دستگاه خارج می شود و از خروجی اصلی دستگاه اکسیژن خالص بیرون می آید.

این دستگاه در بسیاری از موارد پزشکی به کار می رود.
از اکسیژن ساز به جای کپسول های پر دردسر اکسیژن که هر بار بعد از مصرف بایستی پر شوند، استفاده می شود
تنها محدودیتی آنها، نیاز به برق است؛
گر چه این دستگاه ها با برق کار می کنند اما مدل هایی از آنها در بازار وجود دارند که با استفاده از باتری، کار می کنند. البته خلوص اکسیژنی که با دستگاه های باتری دارد تولید می شود از اکسیژن تولید شده توسط دستگاه اکسیژن ساز برقی کمتر است.
اکسیژن ساز ها به طور کلی به دو نوع ثابت و قابل حمل تقسیم می شوند.

یکی از اکسیژن ساز ها مدل ثابت آن است که در بیشتر منازل کسانی که به بیماری های تنفسی دچار هستند و در برخی مواقع نیازمند استفاده از اکسیژن خالص هستند وجود دارد.
این دستگاه ها توانایی تولید اکسیژن به صورت پالسی و مداوم را دارند.
منظور از پالسی، این است که دستگاه می تواند طی فواصل زمانی معین و به صورت مقطعی مقدار مشخصی از اکسیژن را تولید کند
حالت مداوم هم که در آن دستگاه بدون توقف در حال تولید اکسیژن باشد.
دستگاه اکسیژن ساز ثابت، کاملا ثابت نیست و دارای چرخ هایی در زیر آن است که می توان با استفاده از آنها فواصل کوتاهی ( مثلاً از یک اتاق به اتاق دیگر) را تغییر داد
اما به دلیل سنگینی و حجم بالا، نسبت به دستگاه های پرتابل و قابل حمل، جابه جایی آنها سخت تر از نمونه های قابل حمل است.

نوع دیگری از دستگاه های اکسیژن ساز، قابل حمل یا پرتابل است.
دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل دارای وزن های کمتر و اندازه های کوچک تری نسبت به انواع ثابت دارند و همین موضوع باعث شده تا اکثر افرادی که نیاز به استفاده از اکسیژن سازها دارند، اقدام به خرید اکسیژن سازهای قابل حمل کنند تا بتوانند به سادگی به هر جایی که می خواهند بروند و از آن استفاده کنند.
اکسیژن خروجی این دستگاه های قابل حمل معمولا به صورت پالسی است و اکسیژن دائم در این مدل ها یافت نمی شود.

در دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل که به آنها پرتابل هم گفته می شود، این قابلیت وجود دارد که اکسیژن خروجی از آن مطابق با نیاز بیمار تنظیم گردد.
این امکان با استفاده از صفحه کنترلی که بر روی دستگاه قرار داده شده امکان پذیر است.
بهتر است در انتخاب دستگاه اکسیژن ساز با یک پزشک مشورت نکنید تا بتوانید اکسیژن سازمطابق با نیاز بیمار کنید

چه چیزهایی را باید در مورد اکسیژن ساز بدانید
اگر مبتلا به بیماری ریه یا سایر بیماری های تنفسی هستید، ممکن است به اندازه کافی نتوانید از اکسیژن هوا استفاده کنید.
این امر می تواند موجب تنگی نفس شود و باعث ایجاد مشکلاتی در قلب، مغز و سایر قسمت های بدن شما شود.اکسیژن سازمی تواند به درمان این عارضه کمک کند.

آیا من به دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارم؟
اکسیژن ساز خانگی برای بیماران زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • آسم
  • برونشیت مزمن
  • نارسایی احتقانی قلب
  • COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه)
  • فیبروز کیستیک
  • امفیزم
  • سرطان ریه
  • ذات الریه
  • فیبروز ریوی
  • آپنه خواب
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>