اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد

مقایسه میلگرد ممان منفی و میلگرد ادکا

  • استفاده از میلگرد ممان منفی در تمامی موارد، لازم و ضروری می باشد، اما از میلگرد ادکا در زمانی استفاده می شود که مقاومت برشی انتهای تیرچه کافی نباشد.
  • استفاده از میلگرد ادکا در جهت جلوگیری از ایجاد ترک برشی استفاده می شود. این در حالی است که استفاده از میلگرد ممان منفی در جهت خنثی کردن نیروی کششی ایجاد شده از لنگر منفی در قسمت بالای دال صورت می گیرد. از این رو باید توجه داشته باشیم که عملکرد این دو را با یکدیگر اشتباه نگیریم.
میلگرد

نکات اجرایی لازم میلگرد ادکا و میلگرد ممان منفی
رعایت نکات اجرایی برای استفاده از میلگرد ادکا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که در ادامه به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم.

  • در ابتدا لازم است بدانید برای جلوگیری از ایجاد ترک برشی، از میلگرد ادکا که نوعی میلگرد تقویت برشی می باشد، استفاده می شود. برای استفاده از میلگرد ادکا باید حداقل به اندازه 12 سانتی متر از میلگرد کششی به داخل تکیه گاه ادامه پیدا کند. در غیر این صورت باید این میلگرد با سطح مقطعی برابر با میلگرد کششی و با طول پوشش کافی در قسمت انتهایی تیرچه نصب شود.
  • میلگرد منفی باید با احتساب 15 درصد لنگر خمشی وسط دهانه در محل تکیه گاه تعبیه و نصب شود. در صورتی که تکیه گاه میانی باشد، محاسبه آن بر اساس بیش ترین میزان لنگر خمشی دهانه های طرفین صورت می گیرد.
  • عموما تیرچه ها همراه با دو سر مفصل، فرض و طراحی می شوند. این در حالی است که همیشه مقداری گیر و لنگر منفی در تیرچه ایجاد می شود. استفاده از آرماتور منفی می تواند با گیر و لنگر منفی ایجاد شده در تیرچه مقابله نماید.
  • از آن جایی که در دو سر تیرچه کشش داریم، استفاده از میلگرد ممان منفی امری مهم و ضروری می باشد.

مراکز خرید میلگرد ادکا
میلگردهای ادکا را در بسیاری از فروشگاه ها و کارگاه های تولید کننده و فروشنده میلگرد می توان تهیه کرد. در استان تهران می توان به شاد آباد بازار آهن تهران مراجعه و این محصول را خریداری کرد. همچنین در اصفهان می توان به محل هایی چون بزرگراه خیام کوی نگارستان، خیابان شیخ صدوق، رهنان خیابان امام خمینی و مارنان خیابان خداوردی، مراجعه کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>