اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به قسمتی از سازه ستون که فاصله بین قالب تا میلگرد ستون را مشخص می کند، رامکا یا پاشنه بتن می گویند. استفاده از رامکا سبب می شود، ستون های ساخته شده در سازه در یک راستا قرار گیرند. با این مقدمه در ادامه این مطلب به بیان نکات بیش تر در این مورد می پردازیم. با ما همراه باشید.

رامکا

رامکا
همان گونه که گفته شد، فاصله بین قالب تا میلگرد ستون با استفاده از رامکا مشخص می شود. رامکا این امکان را فراهم می کند که ستون ها همگی در یک راستا و خط قرار گیرند. رامکا به دو دسته بتنی و فولادی تقسیم بندی می شود. استفاده از رامکای فولادی چندان توصیه نمی شود. چرا که استفاده از آن می تواند باعث از بین رفتن پوشش بتنی بر روی آرماتور و خاموت ها شود.

کاربرد رامکا
یکی از مشکلاتی که همیشه گریبان گیر ساختمان سازی و ستون بندی بوده است، عدم هم راستایی ستون ها، ایجاد اشکالاتی در قالب بندی، عدم دسترسی به میزان تقریبی فاصله انتهایی میلگرد تا پایین ستون و غیره می باشد. استفاده از رامکا در پایه قالب این مشکل را حل کرده است.

نکات مهم در اجرای رامکا
در نصب و اجرای میلگرد رامکا توجه به نکاتی بسیار حائز اهمیت می باشد که در ادامه به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • از آن جایی که رامکا در قسمت پایینی ستون تعبیه می شود، باید در اجرای آن نهایت دقت را داشته باشید.
  • به طور کلی می توان گفت رامکا بخشی از ستون محسوب می شود. از این رو باید در بتن ریزی و میزان آن دقت کرده تا ستون دچار مشکل نشود.
  • روش اجرای رامکا باید به صورت یکپارچه صورت گیرد و وجود درز در هنگام اجرا مجاز نیست. حی اگر فاصله بین دو درز کم باشد، ایراد دارد. اهمیت این امر در مناطق زلزله خیز بیش تر می باشد.
  • در مناطقی که از آب و هوای مرطوب برخوردار بوده و امکان بارش باران در آن ها زیاد می باشد، نباید از رامکای فولادی استفاده شود. چرا که باعث ایجاد خوردگی شده و به ستون آسیب می رساند.
  • در صورتی که بتن مورد استفاده در ساخت ستون ها به صورت دستی تهیه می شود، بهتر است از بتن رقیق تر استفاده شود. در این صورت قالب به خوبی پر می شود. برای تهیه بتن رقیق تر باید از عیار سیمان بیش تری استفاده شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>