اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رامکا

نحوه اجرای رامکا در ستون
همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، رامکا یا پاشنه بتن بخشی از یک میلگرد فولادی است که طول آن برابر با طول ستون می باشد. استفاده از رامکا در قالب ستون، ستون بندی را آسان می کند. آن چه که در اجرای رامکا حائز اهمیت می باشد، دقت بالا در انجام این کار می باشد. چرا که در صورتی که در روش اجرایی آن کم ترین خطایی رخ دهد، باعث ایجاد خلل در ستون بندی خواهد شد.

برای نصب رامکا در ابتدا، در فواصل 10 سانتی متری از پایین ستون میلگرد رامکا به اندازه طول ستون نصب و تعبیه می شود. در مرحله بعد چهار عدد میلگرد به صورت عمودی قرار می گیرند. برای قرار دادن میلگردها می توان از روش جوشکاری و یا سیم های مخصوص آرماتوربندی استفاده کرد. اما باید به یاد داشت که استفاده از روش جوشکاری محدودیت هایی دارد. برای مثال جوشکاری بر روی میلگردهای آج دار محدودیت هایی به همراه دارد. به همین خاطر استفاده از این روش چندان توصیه نمی شود و بهتر است از سیم های مخصوص آرماتوربندی استفاده شود. همان گونه که گفته شد، رامکا در دو نوع فولادی و بتنی می باشد. بهتر است در مکان هایی که نزدیک به آب بوده و یا امکان بارش باران در آن جا زیاد می باشد، از رامکای فولادی استفاده نشود. چرا که ممکن است باعث ایجاد فرسایش در پایه ستون شود. در چنین مواقعی بهتر است از رامکا بتنی استفاده شود.

هنگامی که اجرای میلگرد رامکا در ستون بندی به پایان رسید، باید نسبت به جدا نمودن قالب نیز اقدام کرد. در هنگام اجرای این کار مشاهده می شود که بخش انتهایی مقطع فولادی نمایان است. به واقع این خود می تواند زنگ خطری باشد. چرا که در این صورت امکان پوسیدگی در این بخش وجود دارد. پوسیدگی در این بخش نیز می تواند آرماتوربندی و ستون بندی را تحت الشعاع قرار دهد. حال سوال این جاست که از چه روشی می توان برای جلوگیری از این مشکل استفاده کرد؟ اسپیسر رامکا وسیله ای است که می توان برای جلوگیری از این مشکل از آن استفاده کرد. استفاده از اسپیسر میلگرد رامکا سبب می شود انتهای میلگرد مخفی و در بتن باقی بماند.

نحوه اجرای رامکا بتنی
روش اجرای رامکای بتنی به این گونه است که قبل از بتن ریزی ستون ها از یک ریسمان در قسمت پایین و در امتداد ستون ها استفاده می شود. پس از ریسمان کشی از یک تخته در پشت آن استفاده کرده و با استفاده از بلوک یا آجر آن را در جای خود محکم می کنند. این کار در چهار طرف ستون ها انجام می شود. پس از انجام این کار بتن ریزی با ارتفاع 10 سانتی متر صورت می گیرد.

نحوه اجرای رامکا با استفاده از میلگرد
اجرای رامکا با استفاده از میلگرد در اطراف شبکه میلگرد ستون در پایین ترین قسمت صورت گرفته تا با استفاده از آن محل قرارگیری قالب بتن مشخص شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>