اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از کمربند طبی برای افرادی که از درد ناحیه پایینی کمر رنج می برند، می تواند یک کمک بسیار بسیار مؤثر باشد. با استفاده از کمربند طبی، درد ناحیه پایین کمر، بدون استفاده از دارو، فوراً و به شکل ناگهانی و شگفت آوری تسکین می یابد. از سوی دیگر بسیاری از متخصصین دردهای کمر، بر این عقیده اند که استفاده از کمربند طبی به شکل نامناسب حتی می تواند مشکل را بدتر نیز کند.

کمربند طبی چیست؟
اگر کمر شما آسیب ببیند، بهترین کمربند طبی می توانند به عنوان کمربند پشتیبان و تقویت کننده کمری عمل کنند. کمربند های طبی برای ثبات و تعادل بدن شما از خارج بدن فشار وارد می کنند و با این کار کمر از کشیده شدن و آسیب در امان می ماند.

پشت کمر به طورطبیعی، در قالب ماهیچه های شکمی، پشتیبان و تقویت کننده های طبیعی پیش ساخته خودش را دارد، این عضلات به نوار بافت پیوندی ناحیه پایینی کمر الحاق می شوند و همچنین این ناحیه نیز به عضلات پایین کمر متصل می شود که دورتادور کمر را احاطه می کنند.

دستگاه

نکات و مزایای کمربندهای طبی
1- بلافاصله بعد از عمل جراحی می توان از کمربندهای طبی (بریس های کمری) برای کمک به تثبیت ستون فقرات استفاده کرد.

2- کمربندهای طبی می توانند بعد از آسیب های خفیف کمر با محدودسازی حرکت ستون فقرات در ناحیه پایینی کمر، در همان مراحل اولیه، مفید واقع شوند.

3- در واقع محدود کردن حرکت پایین کمر اجازه می دهد برخی آسیب های کمر التیام یابند. برخی استفاده کنندگان از کمربند های طبی بیان می کنند که این کمربندها شکم شان را تثبیت و تقویت می کند، طرز قرار گیرى بدن شان را بهبود می دهد و کمی از بار ناحیه پایینی کمرشان می کاهد.

4- کمربندهای طبی می توانند در هنگام درد کمر، در زمان انتقال از حالتی به حالت دیگر (مثلاً از حالت نشسته به ایستاده) آن را راحت تر سازند.

5- اگر شغل شما جزء مشاغل سختی است که به پایین کمرتان فشار وارد می کند، هنگامی که بعد از یک آسیب دیدگی کمر برای اولین بار به سرکار تان باز می گردید، این نوع کمربند ها می توانند با پیشگیری از کشیدگی بیش از حد در ناحیه ستون فقرات به شما کمک می کنند.

معایب کمربند های طبی
در بین پزشکان این نگرانی وجود دارد که استفاده بیش از حد از کمربند های طبی، این احتمال را به وجود می آورد که به دلیل کم کار شدن برخی از عضلات که ستون فقرات را تثبیت می کنند، آن ها را ضعیف کرده و باعث تحلیل رفتن این عضلات گردد. به عبارت دیگر، عضلات و رباط هایی که مجبور به کار نیستند به دلیل پشتیبانی و کمک کمربند ضعیف خواهند شد. این تقاضا از کمربند هر روز بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که در برخی نقاط، کمربند دیگر قادر به انجام کار زیادی نبوده و ممکن است آسیب هم به وجود آورد.

انواع کمربندها برای سلامتی ستون فقرات
برای هر نوع درمان درد کمر، حتماً بایستی با پزشکتان همیشه آن را درمیان بگذارید.اگر پزشک تان استفاده از کمربند طبی را برای شما تأیید کرد، بسته به شرایط و شدت علائم تان، نیازها و دیگر معیارها، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

دستگاه

کمربند تروکانتِریک (Trochanteric).معمولاً این کمربند برای درد مفصل خاصره اى خاجى (ساکروایلیاک) یا تثبیت شکستگی های لگن تجویز می شود. این کمربند به اطراف لگن می چسبد و حدود پنج تا هشت سانتی متر پهنا دارد و درست مثل یک کمربند عادی سگک آن در جلو آن قرار دارد.
کمربند لومبوساکرال (Lumbosacral) و ساکروایلیاک (Sacroiliac): این کمربند به تثبیت ناحیه پایینی کمر کمک می کند. این کمربندها معمولاً از کتان سنگین تقویت شده با نوارهای باریک سبک وزن ساخته می شوند و فشار را می توان از طریق بندهای پهلو یا پشتی کمربند تنظیم کرد. پهنای کمربندهای لومبوساکرال، در اندازه های ده تا پانزده سانتی متر، و بیست تا سی سانتی متر موجود است. این نوع کمربند با بهم فشردن مفاصل بین استخوان لگن خاضره و استخوان خاجی در انتهای ستون فقرات از حرکت ممانعت به عمل می آورد.
کرست(Corset). وقتی اشخاص کلمه کُرسِت را می شنوند، معمولاً تصویر زنان امروزی در ذهن آن ها تداعی می شود که از کمربندهایی با این نام برای کاهش اندازه دور کمرشان استفاده می کنند، نه برای درمان مشکلات کمرشان. امروزه، کرست ها به نوعی از کمربندهای طبی اشاره دارد که به شکل خشک و انعطاف ناپذیر کمر را نگه می دارد. این کرست ها، طول های متفاوتی دارند، بر روی باسن بسته می شوند و با سردوشی هایی که روی کتف ها قرار می گیرند، همراه است. کرست ها را می توان با بند از پشت، پهلو یا جلو محکم کرد. از کرست های کوتاه معمولا برای درد خفیف کمر استفاده می شود. از کرست های بلند نیز برای رفع مشکلات در وسط ناحیه پایینی توراسیک ستون فقرات (ستون مهره پشتی) استفاده می شود. وجود نوارهای باریک فلزی باعث خشکی (انعطاف ناپذیری) مناسب کمربند و تقویت کمر می شوند.
کمربند خشک (انعطاف ناپذیر). اگر کمربند های طبی استاندارد، به اندازه کافی سفت نباشند، معمولاً پزشکان این کمربند را برای بهبود درد کمر و تثبیت ستون فقرات تجویز می کنند. کمربند های خشک معمولاً قطعات قائمی دارند که به شکل بخش پایینی ستون فقرات و لگن درمی آید، همراه با نوارهایی که به طور ضربدری از ناحیه اُراسیک می گذرند و همچنین تسمه های پارچه ای درون این کمربندها وجود دارد که ازجلو فشار وارد می کنند.

برخی از انواع رایج کمربند های طبی خشک عبارتند از:

ویلیامز. کمربند طبی خشکی است که تیرک های عمودی در وسط را ندارد و به شما اجازه خم شدن می دهد.
چِیربک. کمربند طبی خشکی است که ستون فقرات کمری را در حالت طبیعی نگه می دارد و حرکات چرخشی و حرکات به پهلو را در بخش پایینی ستون فقرات محدود می سازد.
رِینی فِلِکشن جَکِت (Raney Flexion Jacket). کمربند طبی خشکی است که با نگه داشتن ستون فقرات کمری در شیب طبیعی، انحنای آن را کاهش می دهد.
هایپراِکستِیشن. کمربند طبی خشکی است که برای جلوگیری از خم شدن بیش از حد طراحی شده است. هایپراِکستِیشن ها اغلب برای درمان شکستگی های متراکم در جلو تجویز می شوند یعنی درست جایی که توراسیک و نواحی پشتی ستون فقرات به هم می رسند. این نوع کمربندها با محدود کردن انحناء (خمیدگی) ستون فقرات کمری و توراسیک بعد از جراحی فیوژن ستون فقرات، فشار را از جلوی مهره توراسیک بر می دارند. کمربند های هایپراکستنشن یک فریم فلزی مستطیل شکل در جلو دارند که بر ناحیه بالایی جناغ سینه یا استخوان سینه و استخوان شرمگاهی فشار وارد می کند و اجازه می دهد ستون فقرات کشیده شود. همچنین این کمربند بر روی T-10 (دهمین مهره در ستون فقرات) فشار وارد می کند. کمربند های هایپراکستنشن "تثبیت سه نقطه ای" همتراز شکستگی را برای ستون فقرات از طریق سه بالشتکی که یکی در جلوی شکم، یکی در قفسه سینه و یکی در عقب قرار دارد، فراهم می کنند. در بین کمربند های هایپراکستنشن، نایت تیلور و جوئیت از همه رایج ترند.

مالدد جکت (Molded Jacket). این نوع کمربند طبی برای پخش کردن فشار به طور وسیع بر روی ناحیه ای بزرگ طراحی شده است. این کمربند ستون فقرات را از گردن تا باسن ثابت می کند و فشار را به طور یکنواخت توزیع می کند و فشار اضافی را از مناطقی که زیر فشار خیلی زیاد هستند یا ناپایدارند، برمی دارد. این نوع کمربندد در ابتدای کار از گچ پاریسی ساخته می شد ولی امروزه معمولا از پلاستیک مالدد (Molded) ساخته می شود.
لیفتینگ بلت (Lifting Belt). این کمربند برای کاهش کشیدگی پایین کمر و کاهش خستگی عضلانی -که هنگام بلند کردن اشیاء سنگین به وجود می آید- طراحی شده است. این کمربند دورتادور کمر را دربر می گیرد، ناحیه کمری ستون فقرات را می پوشاند و از جلو بسته می شود.لیفتینگ بلت ها معمولا از پارچه یا کرباس ساخته می شوند و در برخی مدل ها نیز در آن ها بالشتک هایی به شکل خمیدگى ستون فقرات (یا اصطلاحاً لوردوز (برای شکل دهی به انحنای ستون فقرات وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>