اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کف پوش ساختمان

فرش کف فضاها با مصالح مختلفی چون موزائیک، سرامیک، سنگ پلاک، پارکت های چوبی و مصنوعی و لمینت بنا به نیاز فضای اجرایی، مسائل اقتصادی و سلیقه سازنده، مالک و بهره بردار صورت می پذیرد.برای حفاظت از لوله های عبور داده از کف ها روی آن ها را با ملات ماسه سیمان به صورت ماهیچه بتنی می پوشانند و عمل آوری می کنند تا مانع برخورد هرگونه ضربه ای به آن ها شوند.

پس از تست کامل لوله های مستقر شده در کف و سیم کشی لوله های برق و اجرای کامل عملیات کاشی کاری، سقف کاذب و گچ و خاک سقف و دیوارها مواد زائد و مصالح پرت و فاسد شده ریخته بر روی کف ها را جمع آوری کرده و به خارج از ساختمان انتقال می دهند و کف سازی فضاها تا ارتفاع 10 سانتی متر با بتن سبک  یا فوم بتنانجام می گیرد. سپس چنانچه بتن پوکه اجرا شده باشد عمل آوری می کنند.

کف سازی ساختمان با موزائیک

موزائیک به واسطه قیمت مناسب و مقاومت فشاری بالا یکی از متریال ها برای فرش کف پارکینگ، حیاط و فضاهایی که قرار است روی آن ها موکت شود و یا لمینتو پارکت چوبی اجرا گردد، مورد استفاده قرار می گیرد.موزاییک در انواع فرنگی، ایرانی، ساده و آجدار، رنگی و سفید در بازار موجود می باشد.

ابعاد موزائیک ها با مقطع مربع 15x15، 30x30، 40x40، و مقطع مستطیل 20x40 در بازار موجود است.مقاومت فشاری موزائیک به واسطه نحوه ساخت آن که به صورت پرسی تولید می شود در برابر فشار ضربه و شرایط جوی خوب است و نیروی وزن را نیز خوب تحمل می کند.

کف سازی ساختمان با سرامیک

سرامیک دیگر مصالح مصرفی در کف فرش ساختمان به واسطه قیمت مناسب و زیبایی در کف فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. از سرامیک برای کف پارکینگ حیاط و پاگردها استفاده نمی شود زیرا سطح آن صیقلی بوده و اصطکاک آن حداقل است.

مقاومت سرامیک در برابر ضربه بالا نیست و هنگام اجرای آن باید نظارت کافی را بعمل آورد تا زیر تمام سرامیک ها را ملات پر کرده باشد. تنوع ابعاد، رنگ و نوع سرامیک بسیار وسیع تر از موزائیک می باشد. برای فرش کف از سرامیک هایی با ابعاد 1.5x1.5 متر تا 15x15 سانتی متر وجود دارد. سرامیک فرش در قالب طرح های پازلی هم در کارخانه های سرامیک سازی تولید می شود.

کف سازی ساختمان با سنگ

سنگ ساختمانی با ابعاد متفاوت و بنا به سفارش خریدار سومین نوع متریال مصرفی در کف فرش های داخلی و خارج ساختمان می باشد.مقاومت سنگهای متفاوت از معادن مختلف در برابر فرسایش، ضربه، شرایط جوی و شرایط اقلیمی یکسان نیستند.

سنگ های گرانیت به واسطه مقاومت بالا برای فرش کف پاگردها و در قالب پله و رمپ در فضای باز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.مرمریتها برای فضاهای داخلی پله و پاگرد و فرش کف فضاها مورد استفاده قرار می گیرند.از تراورتن ها برای اجرای نما استفاده می گردد و از مرمرها برای قرنیزها و کف پنجره ها و نیز کف و ارتفاع پله های داخلی استفاده می شود.

پوشش کف ساختمان با پارکت و لمینت

لمینتو پارکت های چوبی و مصنوعی در اندازه های مختلف بر روی موزائیک فرش اجرا می شوند.در زیر فضاهایی که لمینت و پارکت می شوند از موزائیک های طرح ایرانی 30x30 که ارزان ترین موزائیک موجود در بازار هستند استفاده می شود، زیرا قرار است یک سطح صاف ایجاد شده و پوشیده شود.

کف سازی فضاهای وسیع مثل پارکینگ ها

کف فضاهای فرش شده با سنگ پلاک در سطوح وسیع مانند پارکینگ ها را معمولاً پس از اجرا با دستگاه ساب می زنند تا یک سطح مسطح و صاف بر روی آن ها ایجاد شود.لذا هنگام عبور خودروها از روی کف پارکینگ باعث فشار زیاد به ناحیه برآمده گشته و سنگ به مرور در جای خود از ملات زیر جدا می شود. به همین دلیل و نیز زیبایی بخشیدن به کف های وسیع آن ها را ساب می زنند.

دستگاه ساب چون به گوشه های 90درجه نمی تواند نفوذ کند، لذا این گوشه ها ساب نمی خورند و به همین دلیل استادکار ساب زن باید در گوشه ها دستگاه ساب را کم تر نگه دارد تا پله ای در گوشه ها روی سنگ ها ایجاد نشود.

پس از فرش کف با موزائیک، سرامیک یا سنگ باید دقت لازم در ساخت ملات بندکشی بعمل آورده شود تا یک ملات با نسبت مناسب از پودر سنگ و سیمان سفید برای بندکشی ساخته و مصرف شود. زیرا کف ها در معرض شست و شو و نیز عوامل جوی قرار دارند و باید از مقاومت خوبی برخوردار باشند و در برابر فشار آب از جای خود خارج نشوند.استفاده از رنگ های مخصوص و سیمان رنگی در ملات بندکشی به تناسب رنگ سرامیک یا سنگ مصرف شده در کف برای زیبایی بخشیدن به کار توصیه می شود.

در فضاهایی که ابعاد یکسان و زوایای یکسان ندارند، معمولاً طرح اجرا شده انتخابی برای فرش کف با سرامیک، سنگ یا موزائیک اصطلاحاً لوزی می باشد، بدین ترتیب که تعدادی از سنگ ها یا سرامیک ها از قطر به دو مثلث تبدیل می شوند و قطرها را در امتداد یک ضلع با طول بیشتر قرار می گیرند، در این طرح از فرش کف، ناهمگونی اضلاع و زوایای فضا کمتر به چشم می آید.

کف سازی بام ساختمان

در بام ها پس از انجام عملیات تأسیساتی و تست کامل تأسیسات ایجاد شده کروم بندی پشت بام جهت اجرای بتن پوکه صورت می پذیرد و سپس با بتن پوکه شیب بندی می نمایند و روی آن را با 2 سانتی متر بتن لیسه ای پرداخت می کنند و پس از اجرای عایق رطوبتی اقدام به موزائیک فرش روی شیب ایجاد شده می نمایند.

لازم به ذکر است نصب یک لایه پشم سنگ، پشم شیشه یا یونولیت های صفحه ای روی بام قبل از اجرای بتن پوکه مانع تبادل دمای داخل و خارج روی سقف آخر می شود و در تنظیم دمای فضای مجاور بام بسیار مؤثر خواهد بود.

نکات اجرایی کف سازی ساختمان

هنگام فرش کف استادکار حتماً از چکش پلاستیکی جهت تنظیم و نصب استفاده نماید. قبل از انجام فرش کف هر فضا ابعاد آن اندازه گیری شود و چنانچه دارای ابعاد غیر یکسان و یا زوایای مختلف است با طرح متناسب با شکل هندسی کف فضا طرح اجرا گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>