اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برخی از افراد به دلیل وجود نقص ساختاری خاصی در پاهای خود، پیاده روی و دویدن یا انجام سایر فعالیت های فیزیکی را اندکی دشوار می دانند. بهترین راه برای حل کردن چنین مشکلاتی، استفاده از کفش های ارتوپدی است. محصولات ارتوپدیک یا با نسخه به فروش می رسند یا محصولات سفارشی هستند که برای فراهم کردن پشتیبانی مناسب پاها و کمک به حفظ موقعیت و وضعیت متعادل طراحی شده اند. بسته به وضعیت بیمار، این کفش ها در شکل ها و اندازه های مختلفی ساخته می شوند.

کارشناسان پیشنهاد می کنند با وجود قیمت زیاد، نوع سفارشی آن ها را انتخاب کنید. زیرا آن ها در مقایسه با کفش هایی که یک سایز از آن ها مناسب همه است، راحتی بیشتری را فراهم می کنند. اگر به دنبال کفش های جذب شوک هستید که آسیب های پا را به حداقل برسانند، می توانید در حین کار کردن یا مشارکت در فعالیت های ورزشی دقیق و منظم، بهترین استفاده را از کفش های ارتوپدی ببرید.

دستگاه

چرا کفش های ارتوپدی بهترین نوع پاپوش برای پای شما هستند؟
ابتدا باید در نظر بگیریم که چرا اصلاً به پوشیدن کفش نیاز است. پاسخ این است که کفش ها پای ما را از اشیا خارجی که ممکن است به ما آسیب برسانند محافظت می کنند. آن ها یک مانع مهم برای صدمات پا مانند سوراخ شدن، بریدگی، خراشیدگی، سوختگی و حتی نیش خوردگی و گزیدگی هستند.

با این حال تنها پوشیدن یک جفت کفش کافی نیست. در واقع پوشیدن کفش هایی که ضعیف ساخته شده اند یا کفش هایی که دارای بالشتک یا پشتیبانی کافی برای پا نیستند، بیشتر از سود برای پا ضرر دارد.

پشتیبانی از قوس کف پا
کفش های ارتوپدی، دارای کفی هایی با ویژگی های ارتوتیک هستند که به خوبی از قوس کف پا حمایت می کنند. هدف اصلی پشتیبانی از قوس کف پا، ممانعت از کاهش قوس کف پا است که عملکرد پا را تحت تأثیر قرار داده و علت اصلی درد پا و پاشنه پا است.

کفی های ارتوتیک با انتقال بخش قابل توجهی از وزن بدن به قوس کف پا، فشار روی پاشنه و سینه کف پا را کاهش می دهند. در کفش های بدون پشتیبانی از قوس کف پا، ناحیه قوس کف پا در توزیع فشار حاصل از وزن بدن شرکت نمی کند.

چرخش بیش از حد، باعث چرخش داخلی پاها و قرار گرفتن فشار روی زانوها، لگن و بخش پایینی کمر می شود. کفی های ارتوتیک با پشتیبانی مناسب از پوست کف پا، نقش مهمی در کاهش فشار روی زانوها، لگن و بخش پایینی کمر و همچنین در بهبود تعادل و تراز پاها دارند.

تنوع عرض
کفش های ارتوپدی در عرض های مختلفی ساخته می شوند تا تناسب دقیقی را فراهم نمایند. بیشتر این کفش ها در عرض های کوچک، متوسط و بسیار عریض ساخته می شوند؛ اما می توانید کفش هایی در سایزهای بسیار باریک یا بسیار عریض نیز پیدا کنید.

عمق بیشتر
کفش های ارتوپدی روی یک کفش مخصوص ساخته شده اند و دارای عمق بیشتر برای قرار دادن کفی های ضخیم ارتوپدی هستند. و حالت نرم و مناسب، با تناسب راحت را به وجود می آورند که باعث از بین رفتن فشار در نقاط مختلف پا می شود.

عریض بودن ناحیه قرار گرفتن پنجه پا
عریض بودن بخش جلوی کفش، باعث کاهش فشار بر ناهنجاری هایی مانند پینه و انگشتان چکشی می شود و فضای اضافه برای حرکت انگشتان پا فراهم می نماید.

حفاظت داخلی
کفش های ارتوپدی به طور معمول با فضای داخلی نرم و صاف ساخته می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که تماس ملایمی بین پا و کفش ایجاد کرده و نقاط فشار را کاهش می دهند.

رویی کشی کفش
طراحی دارای قابلیت کشسانی رویی کفش، کشش در بخش فوقانی کفش را فراهم کرده و باعث می شود کفش با شکل پا تطبیق پیدا کند. کاهش فشار روی برآمدگی های ناهنجاری های پینه و پنجه های چکشی و کاهش نقاط فشار روی پا، از ویژگی های رویی این کفش است.

کفی های خاص
کفش های ارتوپدی، با کفی های سبک و طراحی نسبتاً تخته سنگ مانند، ساخته شده اند که اغلب فشار اندکی وارد می کند و به تسهیل حرکت پا کمک می کند. طراحی عریض کفی های کفش، باعث افزایش ثبات در هنگام پیاده روی می شود.

به طور خلاصه، کفش های ارتوپدی در مقایسه با کفش های معمولی، مزایای بسیاری را به ارمغان می آورند. این مزایا عبارتند از:

کمک به کاهش درد در پاشنه ها، زانوها، لگن و بخش پایینی کمر
بهبود تحرک و ثبات
فراهم کردن تناسب بهتر
فراهم نمودن محافظت بیشتر برای افراد مبتلا به دیابت و نوروپاتی
انواع مختلف ارتز

در کل، ارتزها را می توان در سه دسته زیر طبقه بندی کرد:

ارتزهای آماده: این ارتزها به هیچ وجه از قبل با پای شما متناسب نشده اند و سطوح اساسی اما ابتدایی پشتیبانی را فراهم می کنند و اغلب توسط ارائه کننده خدمات با یک کیفیت بسیار بالاتر و متنوع ارائه می شوند.
ارتزهای نرم سفارشی: ساخته شده از مواد بسیار نرم مانند سیلیکون یا فوم. این نوع از آرتز، بیشتر توسط بیمارانی که از آرتریت شدید یا ناهنجاری ساختاری رنج می برند، استفاده می شود. آنها پشتیبانی کافی برای به حداقل رساندن آسیب ها را فراهم می کنند. آن ها می توانند آرتزهای دو سوم یا تمام قد باشد.
ارتزهای سخت سفارشی: این ارتزها می توانند در اندازه دو سوم باشند و پوشش نرمی را به ارتز تمام قد کامل اضافه می کنند. این ارتزها از فیبر کربنی یا پلاستیک ساخته شده اند. از این نوع ساختار، برای محدود کردن حرکات مفاصل پا استفاده می شود.

چه کسانی باید از ارتزها استفاده کنند؟
وسایل ارتوتیک در واقع می توانند حمایت جامعی از پا را فراهم کنند؛ به خصوص برای افرادی که از ناهنجاری ها و درد ناشی از ناهنجاری رنج می برند. هر کسی می تواند فارغ از سن، جنس یا وضعیت پا از یک ارتز استفاده نماید. در این جا مواردی آورده شده است که برخی از نشانه های رایجی هستند که باید حتما برای سفارش ارتز، درباره آن ها با یک متخصص پا مشورت شود.

دستگاه

داشتن پینه: این ناهنجاری پا ناشی از پوشیدن کفش های تنگ یا باریک است. البته ممکن است از پدر و مادر شما به شما ارث رسیده باشد یا ناشی از شکل شدیدی از آرتریت باشد.
فرسایش و پارگی بیش از حد و غیر طبیعی کفش ها: الگوی پوشیدن کفش های خود را بررسی کنید. آنها می توانند نشانه های مفیدی درباره شرایط پا و مشکلات غیر عادی آن فراهم کنند. در اینجا چند نمونه از الگوهای غیر طبیعی پوشش پا آمده است.
فرسایش بیش از حد یکی از پاشنه ها: این بدین معناست که پای شما به درستی تراز نشده است و شما برای بهبود تعادل و کاهش سایش غیر طبیعی پاشنه کفش، به پوشیدن آرتز سفارشی نیاز دارید.
الگوی سایش جانبی روی کفی: این سایش، نشانه سوپیناسیون است. این بدین معناست که پای شما از وارد شدن فشار فیزیکی بیش از حد در هنگام راه رفتن رنج می برد. سوپیناسیون در میان افراد دارای قوس پای زیاد و سخت و محکم رایج است.
پاهای صاف: اگر دارای کف پای صاف هستید، به احتمال زیاد از سوپیناسیون رنج می برید. ممکن است در هنگام انجام فعالیت های فیزیکی شدید، مانند دویدن ماراتن و اسپرینت متوجه درد شوید.
درد مزمن کمر یا پاشنه پا: اگر در حال حاضر از درد شدید مداوم کمر یا پاشنه پا رنج می برید، لازم است در اسرع وقت با یک متخصص مشورت کنید. آنها وسایل مناسب برای استفاده، جهت اصلاح مشکلات را به شما توصیه می کنند.
صدمات مکرر مچ پا: آیا اغلب از صدمات مداوم مچ پا شکایت دارید؟ ممکن است این صدمات ناشی از سوپیناسیون یا آسیب های ناشی از فعالیت های فیزیکی شدید باشند و پوشیدن نوع مناسب ارتز مطمئناً در کاهش درد و تسریع بهبودی به شما کمک خواهد کرد.
اگر از هر کدام از مشکلات ذکر شده در بالا رنج می برید، مهم است که بلافاصله برای معاینه شدن توسط یک پزشک، برنامه ریزی کنید. این به شما کمک می کند تا از بدتر شدن مشکل جلوگیری کنید.

پس از ساخته شدن و تناسب ارتز با پای شما، هدف بعدی پیدا کردن بهترین کفش برای قراردادن ارتز در داخل آن است.

خرید بهترین کفش برای گذاشتن ارتز در آن

پوشیدن کفش اشتباه می تواند مانع عملکرد صحیح ارتزهای شما شود. به همین دلیل است که باید هنگام خرید کفش حتماً به ویژگی های زیر توجه زیادی داشته باشید:

جای پاشنه سفت و محکم: برای آن که مچ پای شما هنگام استفاده از ارتز در موقعیت صحیح قرار بگیرد، لازم است کفش شما پاشنه محکمی داشته باشد. این امر مانع چرخش یا لغزیدن برآمدگی های ارتز در ناحیه پاشنه می شود و در نتیجه هنگام دویدن یا راه رفتن از لغزیدن شما پیشگیری می کند.
حداقل امکان پیچ خوردگی: کفش هایی را بخرید که به راحتی دچار چرخش و پیچش نمی شوند در غیر این صورت حمایت کافی از قوس کف پا و پای شما صورت نمی گیرد.
وسط کفی ضخیم و محکم: قسمت وسط کفی کفش را لمس کنید و مطمئن شوید که به قدر کافی نرم باشد و سپس سعی کنید مقداری از فشار را روی آن قرار دهید و بررسی کنید که ببینید آیا به راحتی فشرده می شود یا خیر. وسط کفی پا نقش مهمی در تقویت نیرویی که از آن استفاده می کنید دارد.
پشتیبانی گسترده از پا: داشتن بستر وسیع به معنای پشتیبانی بیشتر از پا است. یک جفت کفش با کف وسیع به شما کمک می کند تا با سهولت بیشتری راه بروید.
برداشتن آسان کفی: وسایل ارتوتیک تطبیقی مانند اسپلینت ها و AFO ها فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند. اگر از این نوع از ارتزها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که کفشی را انتخاب می کنید که برداشتن و گذاشتن ارتز در آن راحت باشد.

فضای وسیع انگشتان: تنگی و باریکی فضای انگشتان، فقط باعث ایجاد مشکلات و ناهنجاری هایی مانند پینه پا یا انگشتان ملتهب و دردناک می شود. علاوه بر این، هنگام گذاشتن کفی در کفش اگر فضای پنجه پا به قدر کافی عریض نباشد فضای کافی برای حرکت پای شما وجود نخواهد داشت.
پاشنه کم: اگر به پوشیدن AFO نیاز دارید، بهتر است به دنبال کفش هایی با پاشنه کوتاه تر باشید. این امر به شما کمک می کند تا در حین راه رفتن، راحتی خود را تضمین کنید.
عمق کفش کافی و مناسب: با وجود عمق کافی کفش، می توانید یک وسیله ارتوپدی را به راحتی در آن قرار دهید. این امر همچنین به شما کمک می کند تا در حین دویدن مانع لغزیدن کفش شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>