اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی صندلی اداری ارگونومیگ و طبی
صندلی طبی چیست و چرا افراد بسیار زیادی در ادارات و سازمان های خود از صندلی طبی استفاده می کنند؟ چرا باید برای کارمندان شرکت خود صندلی طبی استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات با شرکت فضاگویا همراه باشید. امروزه حتی اگر ظاهر و زیبایی صندلی ها برای شما خیلی مهم باشد، باز هم باید برای طبی بودن آن درجه ی اهمیت بالایی قائل شوید. زیرا با خرید صندلی اداری مناسب برای کارمندان خود، بازدهی و بهره وری آن ها در کارشان افزایش می یابد و از خستگی زودهنگام آن ها جلوگیری می شود، پس این موضوع به وضوح، اهمیت صندلی مورد استفاده را بیان می کند.
اگر شما از یک صندلی طبی خوب استفاده کنید و آن صندلی، تمام خصوصیات و استاندارد های یک صندلی ارگونومیک را داشته باشد، اعضای بدن شما آسیب نمی بیند، راحتی و آسایش بیشتری برای شما ایجاد می شود که همین موضوع به تنهایی می تواند تا حد زیادی مدیران شرکت ها را قانع کند که از صندلی های با استاندارد 2020 استفاده کنند. معمولا برای استفاده از صندلی ارگونومیک، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید، یعنی هم خودتان با اصول نشستن، آشنا باشید و هم از صندلی استفاده کنید که واقعا ارگونومیک باشد، نه اینکه صرفا برچسب ارگونومیک بودن بر روی آن خورده باشد!

صندلی طبی

استاندارد صندلی ارگونومیک
ارگونومیک یک علم مهندسی است که هدفش طراحی برنامه ها، ابزار و وسایلی برای حفظ سلامت فیزیکی بدن انسان است. معمولا افرادی که شغلشان ایجاب می کند ساعت های طولانی بر روی صندلی روبروی میز بنشینند، در معرض خطر های جدی برای ستون فقرات و در کل مسائل فیزیکی بدنشان هستند. علم ارگونومیک به شما کمک می کند تا ابزار و وسایلی برای کارتان انتخاب کنید تا از این آسیب ها جلوگیری کرده و در هنگام کار احساس خستگی و ناراحتی نکنید. پس همیشه در هنگام خرید وسایلی مثل صندلی، میز و... توجه لازم را داشته باشید که آن وسایل براساس استاندارد های ارگونومیک ساخته شده باشند.
انواع زیادی صندلی اداری ارگونومیک وجود دارد. نه اینکه لزوما فقط یک نوع صندلی اداری ارگونومیک مناسب باشد. اما بعضی عوامل باعث می شوند که یک صندلی، یک صندلی ارگونومیک مناسب به نظر برسد. استفاده از آن باعث می شود نیاز کاربر برطرف بشود و در موقعیتی راحت، کارش را به بهترین شکل انجام دهد. در اینجا بعضی از ویژگی های یک صندلی اداری ارگونومیک مناسب را بررسی می کنیم.

ویژگی های یک صندلی اداری ارگونومیک
ارتفاع صندلی: ارتفاع صندلی اداری باید به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم بادی آسان ترین راه برای انجام این کار است. ارتفاع مناسب یک صندلی اداری برای بیشتر مردم، چیزی حدود 40.50 تا 53.34 سانتی متر بالاتر از کف اتاق است. کاربر صندلی را به نسبت قد خود باید طوری تنظیم کند که بتواند پاها را به راحتی جمع یا دراز کند.
تکیه گاه صندلی: تکیه گاه یک صندلی ارگونومیک باید 30 تا 48 سانتی متر پهنا داشته باشد. اگر تکیه گاه و نشیمن گاه از هم جدا باشند باید زاویه ی تکیه گاه و ارتفاع آن قابل تنظیم باشد. تکیه گاه باید قابلیت پوشش منحنی طبیعی ستون فقرات را داشته باشد و باز در این قسمت هم باید توجه زیادی به وضعیت پوشش منحنی ستون فقرات بشود. اگر صندلی شما تکیه گاه و نشیمنگاه یک تکه داشته باشد، باید زاویه ی آن در جلو یا عقب آمدن قابل تنظیم باشد. صندلی ارگونومیک باید یک سیستم قفل ایمن داشته باشد که از بیش از حد به عقب رفتن تکیه گاه جلوگیری کند و کاربر بتواند آن را در یک زاویه مناسب نگه دارد.
عرض و قعر صندلی: صندلی باید پهنا و قعر (از جلو تا پشت صندلی) مناسب داشته باشد که هر کاربری از نشستن بر روی آن احساس راحتی داشته باشد. معمولا قعر 43 تا 50 سانتی متر، یک گودی استاندارد است. قعر صندلی باید طوری باشد که کاربر به اندازه 5 تا 35 سانتی متر فضا برای جلو آمدن یا عقب رفتن روی صندلی داشته باشد. جلو یا عقب رفتن قعر صندلی باید قابل تنظیم باشد.
پوشش ناحیه کمر: پر کردن فرورفتگی و برآمدگی های کمر در یک صندلی ارگونومیک بسیار مهم است. ستون فقرات انسان، یک منحنی به سمت داخل است و نشستن برای مدت طولانی بدون پوشش و پر کردن این منحنی و عدم مراقبت از آن منجر به خمیدگی این منحنی(بر خلاف موقعیت طبیعی آن) و آسیب به نقاط پایینی ستون فقرات می شود.
اجزای تشکیل دهنده صندلی: در یک صندلی اداری ارگونومیک باید تشک مناسب برای نشیمن و تکیه گاه به کار برود که به راحتی بشود روی آن به مدت طولانی نشست. بهتر است که تشک بکار رفته دارای فضا برای هوا و نفس کشیدن باشد تا یک سطح سخت و سفت.

صندلی طبی

بهترین صندلی ارگونومی
باید بهترین صندلی را برای حفظ سلامتی خود انتخاب کنید. صندلی ارگونومی نخستین صندلی است که بر اساس اصول سلامتی ساخته شده اند و برای افرادی که ساعات زیادی از روز را در پشت میزهای خود می نشینند، مناسب هستند. فرم مناسب و اصولی صندلی ارگونومی علاوه بر حفظ حالت ستون مهره ها، به گردش بهتر خون نیز کمک می کند.
جالب است بدانید که برای طراحی صندلی اداری ارگونومی با مهندسان و فیزیکدان ها مشاوره صورت گرفته است. تکیه گاه این صندلی می تواند در طول روز با توجه به حرکات بدن به خوبی جابه جا شود و از آسیب رسیدن به ستون فقرات جلوگیری نماید. تمام این کارها به صورت خودکار و بدون دخالت دست انجام می شود. این صندلی شگفت انگیز توانسته جوایز متعددی و بهترین جایزه های فناوری را به کسب نماید.

صندلی ارگونومیک کارگاهی
میزان رضایت و بهره وری کارکنان در کارگاه ها، متاثر از عوامل متنوع به ویژه چگونگی طراحی و تناسب ایستگاه کاری با خصوصیات و ابعاد جسمانی آنها می باشد. در این رابطه، صندلی ارگونومی کارگاهی به واسطه تأثیر مستقیم بر تناسب بیومکانیکی و آنتروپومتریکی، نقش مهمی را در بهینه سازی سلامت فرد و کار ایفا می نماید. این مطالعه نیز، با هدف ارتقا جایگاه دانش و فناوری ارگونومی در فرایند طراحی این محصول، مورد اجرا قرار گرفت. پژوهش در قالب طراحی و به صورت ترکیبی تعریف شد، که در بخش کمی آن تعامل مرتبط با صندلی کارگاهی بر روی 31 شرکت کننده مورد سنجش قرار گرفته؛ در بخش کیفی با رویکرد ارگونومی شناختی، ابعاد ذهنی مرتبط با طراحی این محصول مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته ها در مجموع، تنوع وظائف و ایستگاه های کاری منجر به وجود آمدن شرایط و ملزومات جسمانی مختلفی شده که کار را برای متخصصین جهت طراحی صندلی ارگونومی کارگاهی با کاربرد گسترده در شرایط مختلف تا حدودی دشوار می نماید. با این وجود، نتایج حاصل از این مطالعه حاکی از موفقیت آمیز بودن جلب رضایت خریداران در طراحی محیط کار و رفع مشکلات موجود می باشد.

مبلمان اداری ارگونومیک
نحوه نشستن شما پشت میز بر سلامتی شما تأثیر گذار است. نشستن در موقعیت نامناسب باعث ایجاد تنش در سیستم عضلانی-اسکلتی بدن می شود و موجب ناراحتی، درد و خستگی گردن٬شانه ها و پشت می شود. از آنجا که ممکن است متوجه نشوید که نادرست نشسته اید، تا زمانی که احساس درد کنید. مزایای صندلی ها و مبلمان ارگونومیک را بشناسید٬ تا بتوانید هر روز خود را در موقعیت مناسب و راحتی قرار دهید.
مبلمان اداری ارگونومیک مانند صندلی ها٬ میزهای ایستاده و صفحه کلیدهای حمایتی برای حمایت از کارمندان در هنگام کار طراحی شده اند. وقتی کارمندان بیش از حد کار می کنند و یا بر روی مبلمانی کار می کنند که حالت و فرم آنها را بدتر می کند، با جایگزینی مبلمان قبلی با مبلمان اداری ارگونومیک، کارمندان می توانند کاهش درد را تجربه کنند. مبلمان اداری ارگونومیک برای اصلاح وضعیت کارمندان، تنظیم مجدد ستون فقرات، جلوگیری از آرتروز و کاهش آسیب های کاری به طور کلی است.

خرید صندلی ارگونومی
برای خرید صندلی ارگونومیک در بازه قیمت مناسب برای بحش های اداری و یا گیمر ها یک امر بسیار مهم می باشد. امروزه طیف گسترده ای از صندلی های ارگونومیک با برندهای مختلف و بازه وسیعی از کیفیت در بازار وجود دارد، با توجه به این که قیمت بسیاری از آنها مشابه هستند، و کیفیت و کارآمدی یک محصول را نمی توان تنها از خصوصیات ظاهری آن دریافت، انتخاب کالای مناسب برای خریداران سخت تر از قبل شده است. نکاتی هستند که اگر شما برای خرید یک صندلی ارگونومیک به آن توجه داشته باشید، انتخاب هوشمندانه و احتمالاً خرید مطلوبی خواهید داشت.
در هنگام خرید یک صندلی ارگونومیک یا اداری چرخدار از دوام و ماندگاری آن اطمینان حاصل نمایید. دوام نتیجه مستقیم کیفیت بالا و طراحی مناسب است. مثلاً سیستم تنظیم ارتفاع پنوماتیک می تواند در صندلی های ارزان و بی دوام پس از مدتی از کار افتاده و بی مصرف شود. اینجاست که یک گارانتی کارآمد برای کالایی که خریداری می کنید اهمیت پیدا می کند.
در خرید صندلی ارگونومیک توجه کنید که باید دارای بالشتک پشت سری باشد تا پشتیبانی خوبی از سر و گردن به عمل آورده، مهره های گردن را در وضعیت آرامش و ایمنی قرار دهد و سطح آسودگی عمومی را بالا ببرد. لازم است بالشتک پشت سری نیز مانند صندلی دارای روکش تنفسی بوده و قابل انعطاف و بادوام باشد.
سعی کنید پیش از خریدن و قیمت صندلی ارگونومیک، تمام ویژگی ها و وجوه مدل و برند مورد نظر خود را مطالعه کنید. از امکانات و گزینه های آن آگاه شوید و آن را با اهداف، نیازها و خصوصیات فردی خود منطبق سازید. برندهای معتبر برای مدل های گوناگون خود الگوی جامع قد و وزن تعیین کرده اند، حتی المقدور به سراغ صندلی هایی بروید که برای بازه قد و وزن شما طراحی شده باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>