اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم سرمایشی

با وجود اینکه سرمایش تبخیری، که یکی از قدیمی ترین روش های کنترل شرایط آب و هوایی می باشد، کولرهای تبخیری همواره به عنوان یک جایگزین برای سیستم های تهویه مطبوع سنتی به شمار می روند. با وجود این که این سیستم ها اگر به درستی استفاده شوند، بسیار موثر و کارآمد هستند، اما برای استفاده در هرجایی مناسب نیستند.

با توجه فرآیند تبخیری استفاده شده توسط این کولرها، بهتر است در آب و هوای گرم و خشک همانند مناطق کویری ایران استفاده شوند. با این حال در این نوع آب و هوا، کولر تبخیری می تواند موثرترین و کارآمدترین وسیله کنترل شرایط محیطی باشد. مزایای بسیار زیادی در سرمایش تبخیری وجود دارد ولی برای درک درست آنها، باید کولرهای تبخیری را با دستگاه های تهویه مطبوع قدیمی تر مقایسه کنیم.

سرمایش تبخیری: هزینه های عملیاتی

کولرهای تبخیری وسایل سرمایشی به شدت موثر و اقتصادی هستند که در کل، با هزینه کمتری از دستگاه تهویه مطبوع عمل می کنند. کولرهای تبخیری هزینه کمتری برای نگهداری و عملکرد نسبت به همتایان تهویه مطبوع خود میطلبند. در حالی که علاوه بر نصب ارزان، کولرهای تبخیری به چیز بیشتری به جز حداقل نگهداری فصلی نیاز ندارند، تجهیزات سرمایش سنتی به تمیزکاری منظم فیلترهای هوا برای اطمینان از اینکه واحد با بیشترین بهره وری کار می کند نیازمند هستند.

همچنین به هنگام عملکرد، کولرهای تبخیری انرژی کمتری در مقایسه با واحدهای تهویه مطبوع متداول مصرف می کنند.لازم به یادآوری است که بنا به فرآیند تبخیر، کولر تبخیری در منطقه ای که گرم و خشک و بدون رطوبت در هوا باشد کارآمدتر است.

کیفیت هوا

به دلیل روند سرمایش استفاده شده توسط کولرهای تبخیری، بهترین عملکرد این واحدها با گردش هوای خارج درون خانه یا اداره شما است. این عمل تضمین می کند که هوا تازه است و راکد نمی شود. همچنین این مورد به معنای آن است که شما می توانید کولرهای تبخیری را با در و پنجره های باز به کار گیرید.

دستگاههای تهویه مطبوع و کولرهای سنتی برعکس در محیط های بسته بهتر عمل می کنند و معمولاً فقط وقتی خوب کار می کنند که در و پنجره ها بسته باشد. بدین ترتیب این واحدها مجبور به گردش مداوم هوا در خانه برای نگهداری هوای خنک در آن هستند.

سطوح رطوبت

کولرهای تبخیری از تکنولوژی ساده سرمایش، برای تزریق رطوبت به هوا و خنک کردن خانه و اداره شما از طریق تبخیر استفاده می کنند. این رطوبت اضافه شده می تواند چشم ها و پوستتان را از خشک شدن دور کند. تجهیزات تهویه مطبوع سنتی، رطوبت را از هوا می زدایند که می تواند باعث مشکلاتی در چشم ها و ترک و خشکی پوستتان گردد.

اگر از آسم یا آلرژی رنج می برید، کولر تبخیری می تواند به بهبود این موارد کمک کند. هوای خشک می تواند آسم و آلرژی را مخصوصاً در کودکان و افراد مسن، تشدید کند. بنابراین کولر تبخیری و رطوبت اضافه ای که فراهم می کند می تواند مفید باشد.

دغدغه های محیط زیستی

مقدار دی اکسید کربن تولید شده توسط کولرهای آبی، به مراتب کمتر از سیستم های سرمایش تراکمی است. همچنین کولرهای آبی، انرژی کمتری مصرف می کنند که نه تنها هزینه ها را کم می کند بلکه برای محیط زیست هم مناسب تر است.

اگر شما نگران آلودگی صوتی هستید، کولر تبخیری خیال شما را راحت می کند، واحدهای تبخیری بسیار بی صداتر از تهویه کننده های سنتی عمل می کنند. بنابراین گزینه کاملی برای اتاق خواب، اداره یا هر محیط دیگری هستند که می خواهید صدای اضافی آنجا را کنترل کنید.

برعکس، تجهیزات تهویه مطبوع در هنگام کار بسیار پرسروصداتر هستند. با این حال برخی تجهیزات تهویه مطبوع قابل حمل هم وجود دارند که بی صدا عمل می کنند و همچنان می توانند در اتاقهای خواب یا اداره ها استفاده شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>