اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قیف بوخنر قطعه ای از تجهیزات آزمایشگاهی است که در فیلتراسیون استفاده می شود. به طور سنتی از چینی ساخته می شود، اما قیف های شیشه ای و پلاستیکی نیز در دسترس هستند. بالای قسمت قیف شکل استوانه ای وجود دارد که دارای دیسک شیشه ای براق شده / صفحه سوراخ شده است و آن را از قیف جدا می کند.

می توان بلافاصله از قیف دارای دیسک شیشه ای براق استفاده کرد. برای یک قیف با صفحه سوراخ دار، مواد تصفیه به شکل کاغذ صافی روی صفحه قرار می گیرد و کاغذ فیلتر را با مایع مرطوب می کند تا از نشت اولیه جلوگیری کند. مایعی که فیلتر می شود در سیلندر ریخته می شود و از طریق صفحه سوراخ / دیسک شیشه ای براق شده با مکش خلا کشیده می شود.

دستگاه

قیف بوخنر چیست؟
مزیت اصلی در استفاده از این نوع فیلتراسیون این است که سرعت آن بسیار سریعتر است. اینکه اجازه دهید مایع از طریق نیروی جاذبه از طریق فیلتر تخلیه شود. ضروری است که مقدار مایعات مورد استفاده به کمتر از میزان سرریز فلاسک محدود شود. در غیر این صورت، مایع به داخل تجهیزات خلا کشیده می شود.

این دستگاه در آزمایشگاه های شیمی آلی برای کمک به جمع آوری ترکیبات تبلور مجدد استفاده می شود. مکش باعث خشک شدن ترکیب مجدد متبلور مرطوب می شود تا ترکیب کریستال خشک خالص باقی مانده باشد. با این حال، معمولاً برای از بین بردن مایع باقیمانده تا حد ممکن، خشک کردن بیشتر به وسیله اجاق گاز یا وسایل دیگر مورد نیاز است.

مهر و موم محکم در خلا و ثبات فلاسک و فیلتر بوخنر در طی فرآیند فیلتراسیون ضروری است. حلقه بوخنر را می توان با قیفهای بوخنر، فلاسک، بوته های شیشه ای و بوته های گوچ استفاده کرد.

معمولاً تصور می شود این نام به خاطر ادوارد بوخنر برنده جایزه نوبل گرفته شده است، اما در واقع به دلیل شیمی دان صنعتی ارنست بوخنر نامگذاری شده است.

قیف بوخنر یکی از وسایل آزمایشگاهی است که برای تصفیه و خالص سازی مواد به وسیله نیروی مکش به کار برده می شود. این قیف معمولاّ از پرسلان درست شده ولی نوع شیشه ای و پلاستیکی آن نیز موجود می باشد. در بالای این وسیله یک سیلندر سوراخ دار وجود دارد که آن را از قیف متمایز می سازد. قیف آقای بوخنر نیز طرحی مشابه دارد ولی برای مقدار کمی از مواد به کار می رود. مهم ترین تفاوت این است که ظرف آن کوچک تر می باشد.

وسیله فیلتر کننده، یک کاغذ صافی است که روی ظرف قرار می گیرد و ماده مورد نظر روی آن ریخته می شود. سپس آب ماده ریخته شده توسط نیروی مکش و خلا به پایین سرازیر می شود.

این وسیله معمولاً در آزمایشگاه های شیمی آلی برای جداسازی رسوبات بلورین مورد استفاده قرار می گیرد.
نیروی مکش باعث می شود که آب اضافی آن ها خارج شده و بلورهای خالص به دست آیند.

دستگاه

همچنین می توان برای خالص سازی بیشتر از حرارت و یا دیگر روش ها نیز استفاده کرد.
تصور می شود این قیف متعلق به برنده جایزه نوبل ادوارد بوخنر باشد ولی در حقیقت این وسیله توسط یک شیمیدان صنعتی به نام ارنست بوخنر ساخته شده است.

برای استفاده از این وسیله دنباله قیف بوخنر را داخل یک چوب پنبه سورخ دار کنید و چوب پنبه را داخل دهانه ارلن نمایید به طوری که از کنار چوب پنبه و دیواره ارلن و یا دیواره دنباله قیف بوخنر و چوب پنبه هیچ گونه هوایی عبور نکند. پس از آن یک شیلنگ را که از یک سر به پمپ مکنده هوا وصل است به خروجی ارلن خلا وصل نمایید. سپس یک کاغذ صافی را که کاملا به اندازه کفی دهانه قیف بوخنر بریده اید و توسط ترازوی آزمایشگاه وزن نموده اید داخل قیف نمایید به طوری که به راحتی کف آن قرار گیرد و نه آن قدر بزرگ تر از دهانه باشد که لبه های کاغذ از کنار دیواره قیف بالا بایستد و نه آن قدر کوچک باشد که نتواند کف قیف را به گونه ای بپوشاند که تمام سوراخ ها در زیر کاغذ صافی قرار گیرد.

حال اندکی از حلال مناسب (یا مقدار بسیار کمی از محلول شامل رسوب که می خواهید صاف نمایید) را روی صافی بریزید تا کاملا به کف قیف بچسبد و هم اکنون پمپ را روشن کنید و محلول شامل رسوب را به کمک یک هم زن شیشه ای به گونه ای داخل قیف بریزید که در یک نقطه در وسط صافی جمع شود. بعد از آن که تمام محلول از زیر قیف خارج شد، می توانید تپه کوچکی که از رسوبات حاصل شده را با مقدار بسیار کمی از حلال مناسب (که رسوب را تا حد ممکن حل نکند و برعکس ناخالصی ها را حل نماید) بشویید و حال می تواند بسته به میزان لازم صبر کنید تا بر اثر عبور شدید هوا از داخل رسوبات جمع آوری شده، آن رسوبات به سرعت خشک شود.

حال کاغذ صافی را با احتیاط خارج کنید و کاغذ صافی و رسوب روی آن را وزن کنید و وزن کاغذ صافی خشک که قبلا وزن نموده بودید را از وزن جدید کم کنید تا وزن رسوب به دست آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>