اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چمن مصنوعی تزئینی همانطور که از نامش پیداست نوعی چمن با ظاهری همانند چمن طبیعی اما کمی خشن تر می باشد. جنس این چمن از پلی اتیلن است که نوعی الیاف مصنوعی به حساب می آید. چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و متراکم تر است.

اصولاً در مکان هایی که حاصلخیز نیستند و امکان رشد چمن طبیعی در آن ها وجود ندارد، از چمن مصنوعی استفاده می شود. در حال حاضر با توجه به اهمیت زیباسازی فضاهای باز و محوطه سازی، استفاده از چمن مصنوعی گسترش یافته و مزایای منحصر بفرد آن باعث شده به عنوان جایگزین خوبی برای چمن طبیعی در نظر گرفته شود.

چمن مصنوعی

مراقبت و نگهداری از چمن طبیعی کاری وقت گیر و مداوم است اما همانطور که می دانید در دنیای پر هیاهوی امروزی وقت کافی برای رسیدگی به فضاهای پوشیده از این چمن وجود ندارد، از این رو افراد بیشتر تمایل به استفاده از چمن مصنوعی دارند. چمن مصنوعی بدون نیاز به مراقبت و نگهداری همواره سبز باقی مانده و فضا را جذاب و زیبا نشان خواهد داد.

برخلاف تصور عموم که گمان می کنند چمن مصنوعی تنها در فضاهای ورزشی و استادیوم ها اجرا می شود، این چمن در مکان هایی مانند بالکن منزل، فضای بازی مهد کودک ها، بهارخواب ها و … نیز دیده می شود. بافت نرم و لطیف چمن مصنوعی آن را برای استفاده در مکان های گوناگون مناسب کرده و هنگامی که امکان استفاده از چمن طبیعی وجود ندارد به راحتی می توان از آن استفاده نمود.


مزایای چمن مصنوعی

  • هزینه کاشت چمن طبیعی بالاست و زمانی که صرف بهره برداری از آن می شود کمی طولانی می باشد. برای کاشت این نوع چمن بذرها باید در زمین های حاصلخیز کاشته شوند و مکرر آبیاری گردند. علاوه بر آن چمن ها هر چند وقت یکبار نیازمند اصلاح هستند، همچنین از مواد دفع آفت باید برای رشد آن ها استفاده شود.در کل می توان گفت نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی از همان ابتدای کاشت تا همیشه باید به صورت مدام صورت گیرد اما چمن مصنوعی هزینه ای در بر ندارد و آن را می توان به راحتی در مکان مورد نظر نصب نمود.
  • چمن مصنوعی را می توان به طور دائم و در هر شرایطی استفاده نمود، در حالی که چمن طبیعی هنگام آبیاری و یا بارندگی قابل استفاده نیست و نمی توان بر روی آن راه رفت و یا بازی کرد.
  • سطحی که با نصب چمن مصنوعی ایجاد می شود هموارتر و مسطح تر از سطوح پوشیده شده با چمن طبیعی می باشد. همواره در زمین های چمنی توده های متراکم و یا برجستگی دیده می شود و همین امر ممکن است عبور افراد و یا بازی بازیکنان روی آن را کمی با سختی مواجهه کند.
  • همانطور که می دانید در حال حاضر با کمبود آب مواجهه هستیم و باید راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب را به کار ببریم. چمن طبیعی به دلیل نیاز مکرر به آبیاری در شرایط کنونی گزینه مناسبی برای پوشش مکان های مختلف نیست، از این رو چمن مصنوعی جایگزین خوبی می باشد.
  • تغییرات جوی، سرما، گرما، باران، نور خورشید و … چمن طبیعی را از بین می برند اما چمن مصنوعی در برابر این عوامل مقاومت لازم را داشته و عمر آن طولانی تر خواهد بود.
  • نصب چمن مصنوعی تنها یکبار صورت می گیرد اما چمن طبیعی نیازمند کاشت مجدد و ترمیم است و هزینه هایی که صرف نگهداری آن می شود بالا است.
  • دوام و استحکام چمن مصنوعی بسیار بالاست، به همین دلیل کاربرد آن بیشتر از چمن طبیعی است. چمن طبیعی مختص مکان هایی است که از نظر آب با کمبود مواجهه نیستند اما چمن مصنوعی در هر منطقه جغرافیایی قابل نصب است.
  • عدم نیاز به کود و مواد شیمیایی باعث شده چمن مصنوعی از نظر بهداشتی ایده آل باشد و آسیبی به محیط زیست وارد نکند.
  • چمن مصنوعی در انواع گوناگون با ارتفاعات متفاوت تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.
چمن مصنوعی

موارد استفاده از چمن مصنوعی

  • محوطه ساختمان های مسکونی
  • زمین های ورزشی نظیر زمین گلف، زمین فوتبال، زمین بیس بال و …
  • زمین بازی مکان هایی نظیر مدرسه ها، پارک ها، مهد کودک ها و …
  • چمن مصنوعی برای بالکن
  • ورزشگاه ها

نصب چمن مصنوعی
برای نصب چمن مصنوعی ابتدا باید زمین مورد نظر را با استفاده از بتن، سیمان و آسفالت مسطح و یکدست نمود. برای هدایت آب باران و یا آب ناشی از شست و شوی چمن باید زمین کمی شیب داشته باشد تا از تجمع آب جلوگیری گردد. سپس با توجه به متراژ فضای مورد نظر چمن برش داده شده و تکه های برش با توجه به خاب به صورت لب به لب کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوان مرحله چسب کاری را شروع کرد. سپس بین دو بخش چمن یک نوار اتصالی قرار داده و با چسب مخصوص نصب چمن آن را آغشته می کنیم. پس از این مرحله، چمن را روی نوار اتصال قرار داده و تا موقعی که چسب خشک نشده باید از حرکت چمن ممانعت کرد. پس از آنکه تمام برش های چمن بهم متصل شدند باید دور تا دور چمن را به زمین بچسبانیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>