اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام می شود؟
در بیشتر مراجعینی که به مطب های دندانپزشکی و ارتودنسی مراجعه می کنند، مشاهده می شود که رنگ دندان هایشان غیرطبیعی و اغلب زرد رنگ است. این افراد شکایت می کنند که هرچه مسواک می زنند، دندان هایشان سفید نمی شود و زیبایی لبخندشان از بین رفته است.
خبر بد این است که چنین تغییر رنگ هایی با درمان های خانگی درمان نمی شود. و اگر این درمان ها تأثیری هم داشته باشند، صرفا تأثیرات موقتی هستند. درمان قطعی سفید شدن دندان ها تنها توسط متخصصین دندانپزشکی امکان پذیر است.
بلیچینگ دندان یکی از عمده درمان های ارتودنسی برای سفید کردن دندان هایی است که با روش های معمول سفید نمی شوند. با این روش می توان به راحتی طرح لبخند را درخشان تر و جذاب تر نشان داد. ما در این مقاله قصد داریم درباره بلیچینگ دندان ها مطالبی را ارائه دهیم. برای اینکه متوجه شوید که بلیچینگ دندان دقیقا به چه چیزی اشاره دارد، حتما ادامه این مقاله را بخوانید.

دستگاه

چرا دندان ها تغییر رنگ می دهند؟
تجربه نشان داده است که حتی با وجود مسواک زدن، گاهی اوقات رنگ دندان ها، حتی اگر شده به صورت موقتی، تغییر پیدا می کند. اما در هر صورت یکی از راه های پیشگیری از بروز هرگونه تغییر رنگ مسواک زدن و رعایت نکات بهداشت دهان و دندان است.

ما هر روزه مواد غذایی متنوعی را وارد دهان خود می کنیم، بدون اینکه متوجه شویم چه تأثیری بر روی دندان ها و مینای آن ها بر جای می گذارد. بسیار از این مواد غذایی شامل رنگ دانه هایی هستند که مستقیما پس از جویده شدن به مینای دندان می چسپند و در دراز مدت باعث تغییر رنگ دندان ها می شود.

برخی از فاکتورهایی که در تغییر رنگ دندان ها تأثیرگذار هستند و می توان با بلیچینگ آن ها را برطرف کرد عبارتند از:

خوراکی ها و نوشیدنی ها
برخی از مواد غذایی و نوشیدنی ها ذاتا موجب تغییر رنگ دندان ها می شوند. قهوه و شراب نمونه های بارز این نوشیدنی ها هستند.

امان از تنباکو و فک و فامیلش
تنباکو و تمام مشتقاتش حاوی دو ماده خطرناک و سمی قطران و نیکوتین هستند که مستقیما می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند.

افزایش سن
با گذشت زمان و به صورت کاملا طبیعی مینای دندان تحلیل می رود. و کم کم لایه زیرین آن که به عاج مشهور است خودش را نشان می دهد. این لایه تقریبا زرد رنگ است.

بروز آبسه، کیست یا آفت دهان و دندان
به دنبال بروز آسیب ناشی از آبسه ها، کیست ها و آفت های دهان مینای دندان نیز ممکن است آسیب ببیند و لایه زیرینش خود را نشان دهد.

مصرف برخی داروها
برخی از آنتی بیوتیک ها و حتی آنتی هیستامین ها می توانند موجب تغییر رنگ دندان ها شوند.
مقدمه ای بر بلیچینگ دندان ها
بلیچینگ از جمله حرفه ای ترین خدمات و درمان های دندانپزشکی است، که به کمک آن رندانه های غیرطبیعی که بر روی سطح دنداندها چسپیده اند را از بین می برند.

این شیوه درمانی می تواند تمام لکه ها و رنگ های ایجاد شده بر روی دندان های طبیعی را پاک کند. اما نکته جالبی که درباره بلیچینگ وجود دارد این است که، روکش ها و ایمپلنت های دندانی با کمک این روش سفید نمی شوند!

روند بلیچینگ دندان کاملا علمی و عملی است. در این روش از هیدروژن پراکساید برای اکسید کردن رنگ دانه های غیر طبیعی که روی سطح دندان ها چسپیده اند، استفاده می شود.

بسیاری از افراد تصور می کنند که دو فرآیند بلیچینگ و سفید کردن دندان ها یک نوع درمان هستند. اما در حقیقت این دو، هر چند که به منظور سفید کردن دندان ها هستند، اما تفاوت های زیادی با هم دارند.

سفید کردن دندان تنها یک فرآیند ساده است. که سطوح خارجی دندان ها را از لکه ها پاک می کند. بیشتر موادی که در سفید کردن دندان ها وجود دارد، درمحصولات بهداشت دهان مانند خمیردندان ها نیز دیده می شود. بلیچینگ دندان اما فرآیندی پیچپیده تر است که عملکردی متفاوت و البته بسیار کاربردی تر از سفید کردن دندان ها دارد.

در کل دو فرآیند مختلف بلیچینگ در دستر هستند:

  1. خانگی
  2. مطبی

دستگاه

روش خانگی
فرض کنید خودتان قرار است از این روش استفاده کنید. یک جلسه با مطب ارتودنسی خودتان هماهنگ می کنید. طی این جلسه متخصص ارتودنسی از دندان های بالا و پایین شما با دقت یک قالب می گیرد.

دفعه بعدی که به مطب برگردید، متخصص ارتودنسی به شما قالبی که در جلسه پیش گرفته بود را تحویل خواهد داد. او به شما می گوید که چگونه و از چه طریقی به بلیچینگ دندان های خود بپردازید.

به طور معمول درصد و غلظتی حدود 3 تا 20 درصد از هیدروژن پراکساید در روش بلیچینگ خانگی توصیه می شود. یعنی مقداری از هیدروژن پراکساید و سایر مواد بلیچینگ را به اندازه ای که متخصص ارتودنسی به شما می گوید را درون قالب گذاشته، سپس دقیقا به همان مدت زمانی که او گفته استفاده می کنید.

روش حرفه ای و در مطب دندانپزشکی
یکی از معایب بلیچینگ خانگی این است که در بیشتر موارد به دلیل اشتباه در ترکیب و استفاده از مواد، حساسیت های مختلفی در دندان ها و بافت های دهان ایجاد می شود. این روش اما در مطب، چون با ابزار حرفه ای صورت می گیرد، احتمال آسیب و حساسیت به حداقل می رسد.

درصد و خلوص هیدروژن پراکساید در این روش چیزی بین 15 تا 44 درصد است. ولی چون با کمک ابزار محافظ صورت می گیرد مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

نکته بسیار بسیار مهم:
اگر مواد و فرمول های بلیچینگ دندان برای یک مدت طولانی بر روی دندان ها باقی بمانند، تأثیرات بدی بر روی آن ها خواهد گذاشت. کمترین پیامد در این وضعیت افزایش حساسیت دندان است.

نکته دوم:
تقریبا نتایج هیچ درمانی در دندانپزشکی دائمی نیست. این روش هم پس از مدتی نیاز به تمدید شدن دارد. زیرا دندان ها به صورت طبیعی مستعد لکه دار شدن و تغییر رنگ هستند.

جوانب مثبت و منفی
یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان است. هرچند که روش خانگی آن ممکن است در صورت عدم رعایت نکات و توصیه های دندانپزشک خطرناک باشد، اما روش مطبی آن کاملا ایمن و کارساز است.

متاسفانه دوام و ماندگاری زیادی ندارد. و پس از مدتی دوباره مجبور خواهید بود که برای بلیچینگ به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. اما واقعا ارزش این را دارد که به صورت مرتب آن را انجام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>