اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باربیکیو

نحوه تمیز کردن و نگهداری از باربیکیو گازی
تنها با اجرای چند راهکار ساده می توان نسبت به تمیز کردن این مدل باربیکیو اقدام کرد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:

  • سر شعله و لوله ها را تمیز کنید

در ابتدا از بسته بودن مخزن گاز مطمئن شوید. سپس بریکت را برداشته و لوله و سر شعله ها را تمیز کنید. برای انجام این کار می توانید از آب گرم، آب صابون و یک حوله خشک استفاده کنید. برای تمیز کردن سر شعله ها از یک پارچه مرطوب و خلال دندان استفاده کنید.

  • صفحه گریل را بشویید

برای تمیز کردن صفحه گریل در ابتدا شیرهای گاز را با فویل آلومینیومی بپوشانید تا دچار خوردگی نشوند. سپس برای تمیز کردن بیرون و داخل صفحه گریل از یک برس سفت به همراه آب گرم و صابون استفاده نمایید.

  • چربی های سطح صفحه گریل را تمیز کنید

در طول استفاده از این دستگاه، بریکت ها گرما را به صفحه گریل منتقل می کنند و همین امر سبب می شود روغن تکه های گوشت و مرغ به صفحه بچسبد. برای پاک کردن این چربی ها در ابتدا بریکت ها و درپوش را بسته و دستگاه را به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا گرم شده و چربی ها از روی آن پاک شوند.

  • مخزن گاز را پر نگه دارید

پس از تمیز کردن دستگاه برای استفاده مجدد از آن مخزن گاز را چک کنید. به یاد داشته باشید که مخازنی که دچار زنگ زدگی شده اند، باید بازیافت شوند.

نکات لازم در استفاده از باربیکیو گازی

  • باربیکیو را تمیز نگه دارید

سعی کنید کلیه قسمت های دستگاه را همیشه تمیز نگه داری کنید. انجام این کار سبب می شود در طول گریل مواد غذایی دود کم تری تولید شده و عطر و طعم غذا حفظ شود. برخی افراد قبل از شروع به استفاده مجدد از دستگاه 10 الی 15 دقیقه دستگاه را روشن نگه می دارند تا چربی های موجود بر روی صفحه پاک شود. به طور کلی برای تمیز کردن صفحه گریل می توانید از یک برس سفت استفاده کنید. از آن جایی که با انجام این کار ممکن است مواد غذایی به داخل سر شعله ها بریزد، بهتر است سالی دو بار سر شعله ها تمیز شوند.

  • کنترل میزان شعله

دو نکته مهم و اساسی را در نظر بگیرید:

بهتر است شعله را 10 تا 15 دقیقه قبل از گریل کردن روشن کرده و در زمان استفاده میزان آن را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که شعله باید کنترل شده و از حرارت زیاد برای گریل استفاده نشود. برای گریل کردن غذا کل صفحه را پر نکنید تا برای پشت و رو کردن مواد غذایی دچار مشکل نشوید.

گریل کردن مرغ های آغشته به سس از علاقمندی های بسیاری از افراد می باشد. اما به یاد داشته باشید که در صورتی که سس دارای شکر باشد، سریع می سوزد. بنابراین درجه حرارت باربیکیو را زیر 130 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. شاید در این صورت زمان بیش تری صرف گریل کردن مواد غذایی شود، اما نتیجه آن رضایت بخش خواهد بود.

  • کنترل درجه حرارت با توجه به نوع گریل

با توجه به نوع مواد غذایی که قصد گریل کردن آن را دارید، باید دستگاه را بر روی درجه حرارت مناسب قرار دهید. برای مثال برگرها باید سریع و در دمای بالا پخته و گریل شوند. مواد غذایی دیگر مانند ماهی، سبزیجات و مرغ بهتر است در دمای ملایم پخته و مورد استفاده قرار گیرند. تکه های بزرگ و کوچک استیک نیز بهتر است با حرارت پایین گریل شوند.

باربیکیو

نحوه شروع کار با باربیکیو گازی

  • مطالعه دفترچه راهنما

قبل از شروع به کار با دستگاه، دفترچه راهنما را مطالعه کنید. توجه داشته باشید قرار نیست دو دستگاه عملکرد یکسانی داشته باشند. اگر قبلا تجربه استفاده از این المان را نداشته اید، دفترچه راهنما برای یک تجربه لذت بخش به شما کمک می کند.

  • چک کردن نشتی دستگاه

انجام این کار باید به طور مرتب انجام شود. مخصوصا در زمانی که مدت هاست از دستگاه استفاده نشده است.

  • چرب کردن صفحه گریل

قبل از استفاده بهتر است صفحه گریل چرب شود. انجام این کار می تواند طعم مطبوع تری از غذا ارائه داده و تمیز کردن آن را آسان کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>