اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از بزرگ ترین معایب زندگی در آپارتمان های کوچک می توان به کوچک بودن بالکن آن ها اشاره کرد. بعضی از این بالکن ها آنقدر کوچک هستند که تنها می توان از آن ها برای تنفس هوایی تازه استفاده کرد. آن چه که باید در نظر داشت این است که حتی این بالکن های کوچک هم می توانند ظاهری زیبا داشته باشند.

توجه به برخی از جزئیات باعث می شود این مکان به فضایی جذاب و سرگرم کننده برای هم نشینی دوستان و خانواده در روزهای تابستانی تبدیل شود. بنابراین با استفاده از قوه خلاقیت خود می توانید نظر افرادی که پا در خانه شما می گذارند را جلب نمایید. بسیاری از افراد هیچ ایده ای برای فضا سازی بالکن های خانه خود ندارند و به همین خاطر از آن ها تنها به عنوان مکانی برای نگهداری از وسایل اضافه استفاده می کنند.

اگرچه ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما این امکان وجود دارد که از این فضا به بهترین شکل استفاده شود. بر اساس معماری هر خانه، بالکن ها طراحی و شکل های متفاوتی دارند. حال سؤال اینجاست که چگونه می توان بالکنی زیبا طراحی کرد؟

حقیقت این است که هیچ روش خاص و منحصر بفردی برای این کار وجود ندارد و همه چیز به اندازه، طول و شکل آن بستگی دارد با این حال در این جا پیشنهاداتی ارائه می دهیم که بهتر است در تزئین و طراحی بالکن آن ها را مد نظر داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

بالکن

استفاده از فرش
طراحی فضای بالکن ها به ترکیب اِلمان های بیرونی و داخلی بستگی دارد. اگر می خواهید چنین فضایی زیبا و دوست داشتنی باشد و در آن احساس راحتی بیشتری کنید، از یک فرش نرم و مناسب استفاده نمایید. در زمان انتخاب فرش دقت داشته باشید، از نوع مقاوم آن در برابر آب استفاده نمایید. هم چنین سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با فرش داخل اتاق هماهنگی داشته باشد.

به حداکثر رساندن ظرفیت فضا برای نگهداری از وسایل در بالکن
ممکن است همان قدر که نیاز به استفاده از بالکن برای دورهمی با دوستان و خانواده و یا استراحت کردن دارید، نیاز به استفاده از این فضا برای نگهداری از یک سری وسایل نیز داشته باشید.

به همین خاطر اگر قصد خرید مبلمانی کوچک برای این فضا دارید، نوعی از آن را انتخاب کنید که محفظه ای در زیر آن جهت نگهداری وسایل تعبیه شده است. توجه داشته باشید که از این محفظه ها می توان برای نگهداری پتو در فصول سرد سال، بالشت و یا وسایل باغبانی که ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید نیز استفاده کرد.

استفاده از وسایل تزئینی و مبلمان های کوچک
همان طور که انتظار می رود، بالکن های دنج و کوچک با استفاده از وسایل تزئینی ساده ظاهر بهتری خواهند داشت. راه حل مناسب استفاده از مبلمان های کوچک، مخصوصا انواع تاشو آن که به راحتی قابل جابه جایی هستند، می باشد.

استفاده از گیاهان
حتی اگر در نگهداری از گل و گیاه تجربه ای ندارید، با استفاده از چند گلدان می توانید فضای بالکن خود را سرزنده کنید. استفاده از گیاهان در فضای بالکن به سایرین نشان می دهد که تا چه اندازه به چنین فضایی اهمیت می دهید. با این حال، در انتخاب گیاهان دقت کنید و با توجه به ویژگی های آن ها و میزان نوری که به فضا می تابد، گیاهی مناسب خریداری نمایید.

زمانی که گیاهی را خریداری می کنید توجه داشته باشید از رسیدگی به آن غافل نشوید. اگر در بالکن خانه شما به اندازه کافی نور وجود دارد و می توانید به طور مرتب گیاهان را آبیاری کنید، به فکر ایجاد فضایی برای کاشت سبزیجات باشید. با این کار علاوه بر داشتن سبزیجات تازه می توانید سرگرمی منحصر بفردی نیز برای خود فراهم نمایید.

اگر به گلکاری علاقه زیادی دارید می توانید از این فرصت برای پرورش گل ارکیده نیز استفاده کنید. حتی اگر فضای بالکن کوچک است برای این کار محدودیتی نخواهید داشت، چرا که امکان استفاده از گلدان هایی که به دیوار نصب می شوند و یا انواعی از آن که لبه نرده ها قرار می گیرند، وجود دارد. از سویی دیگر می توان گلدان های کوچک را در گوشه های بالکن قرار داد.

بالکن

استفاده از الگوها
برخلاف طراحی فضای داخلی، در فضای بیرونی می توان از الگوهای زیادی استفاده کرد. شما آزاد هستید به هر مقدار که علاقه دارید از الگو های مختلف استفاده کنید و یا مجموعه ای از الگوهای جذاب را در کنار هم به کار گیرید. هر چه از رنگ های بیشتری در تزئین بالکن استفاده نمایید، فضای سرزنده تری خواهید داشت. از خلاقیت خود استفاده کرده و از رنگ ها و شکل های مختلف استفاده کنید.

استفاده از تخیلات خود در طراحی فضای بالکن
خلاق باشید! بالکن قسمتی از خانه محسوب می شود و تنها شما می توانید در مورد ظاهر آن تصمیم بگیرید. آیا تمایل به رنگ آمیزی بتن های بد شکل به کار رفته در ساخت بالکن دارید؟ آیا تمایل دارید هزینه بیشتری برای خرید مبلمانی و لوازم تزئینی زیبا صرف کنید؟ همین الآن دست به کار شوید و بالکن خانه را به شکلی که دوست دارید طراحی کنید.

نتیجه
یک بالکن کاربردی باید شیک و راحت بوده و دارای فضایی باشد که بتوانید به راحتی در آن به استراحت پرداخته و از مناظر پیش روی خود لذت ببرید. استفاده از بالکنی که از طراحی خوبی برخوردار است، باعث فراموشی تمام دغدغه هایی که در روز داشتید، خواهد شد.

به طور قطع، شما می توانید در طراحی بالکن آزادانه عمل کنید. از تجربیات خود استفاده کرده و ریسک پذیر باشید و مهم تر از همه از تجربه ای این چنین لذت ببرید. بالکن، مکانی مناسب برای استفاده و اجرای تخیلات شما می باشد و این امکان برای شما وجود دارد هر زمانی که خواستید بدون صرف هزینه زیاد طراحی آن را تغییر دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>