اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پولیش دندان: درخشان و تمیز کردن دندان
پولیش دندان درمانی است که برای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان انجام می شود. این روش درمانی باعث می شود که دندان ها سفیدتر، درخشان تر و بدون لکه شوند. پولیش کردن دندان باعث می شود که سلامت و زیبایی دندان ارتقا یابد.

اهداف پولیش دندان:
پیش از این پولیش دندان به عنوان بخشی از روند بهداشت دهان و دندان به طور منظم انجام می گرفت. اما کمی نگذشت که مشخص شد استفاده بیش از حد از این روش لایه بیرونی و محافظ دندان را از بین می برود. از بین رفتن این لایه باعث می شود که دندان ها در برابر لکه و تجمع پلاک آسیب پذیر شوند. به علاوه، استفاده مداوم از این روش لایه فلورایدی دور دندان را از بین می برد.

امروزه دندانپزشکان استفاده از این روش را به طور مداوم توصیه نمی کنند و تنها در موارد خاص از آن استفاده می شود.

دستگاه پولیش دندان

مزایای پولیش دندان چیست؟
پولیش دندان روندی است که نه تنها دندان را پولیش می کند بلکه لکه ها، پلاک و میکروارگانیسم های روی سطح بیرونی دندان را از بین می برد.

مهم ترین مزیت این روش نسبت به اسکیلینگ (جرم گیری عمیق دندان) این است که این روش درمانی بدون درد است. در مطالب پیشین در مورد روش های جرم گیری دندان و اسکیلینگ توضیح داده ایم. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه این مطالب را مطالعه کنید. از سوی دیگر، بلافاصله پس از انجام پولیش، بیمار احساس می کنند که دندان های تمیز و صافی دارد.

انواع پولیش دندان:

پولیش درمانی:
در بسیاری از روش های جراحی دهان و دندان، سمنتوم دندان عریان می شود. این نوع پولیش باعث می شود که هر گونه میکروارگانیسم و پلاک از سطح آن زدوده شود.

پولیش زیبایی:
در این نوع پولیش دندان هر گونه پلاک و لکه از روی سطح دندان برداشته می شود. در این روش از خمیر ساینده خاصی برای درخشان شدن مینای دندان استفاده می شود. هر چند این روش در ابتدا با هدف زیبایی انجام می شود، اما به طور کلی سلامت دهان و دندان بیمار را ارتقا می دهد.

پولیش سطحی:
در این تکنیک تاج دندان تمیز می شود و هدف از آن تنها زیبایی است.

پولیش انتخابی:
این روش تنها برای برخی دندان ها استفاده می شود که پس از اسکیلینگ لکه های روی آنها باقی مانده است.

کدام لکه ها با پولیش دندان از بین می روند؟
لکه های روی دندان دو نوع هستند: درونی و خارجی. لکه های درونی در اثر برخی بیماری ها، مصرف برخی داروها یا ابتلا به مشکلات نقص مینای دندان و عصب کشی به وجود می آیند. لکه های خارجی لکه هایی هستند که در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و سیگار کشیدن به وجود می آیند. لکه های سطحی را به روش های متعدد از پولیش تا بلیچینگ برطرف می کنند.

پولیش دندان تنها برای زدودن لکه های خارجی مفید است و نمی تواند لکه های درونی را از بین ببرد.

یکی از مزایای این روش کاهش هزینه های دندانپزشکی زیبایی است. هزینه این روش درمانی در مقایسه با بلیچینگ دندان پایین تر است. داشتن دندان های درخشان و صاف با هزینه پایین از مزایای پولیش دندان به شمار می رود.

دستگاه پولیش دندان

در هنگام پولیش دندان باید به چه نکاتی توجه کرد؟
در طول این روش درمانی از تکنیک و دقت بالایی باید استفاده شود تا ریسک ساییده شدن سطح دندان کاهش یابد.
از موادی با سایندگی پایین باید استفاده شود.
میزان فشار و سرعت دستگاه پولیش و طول مدت درمان باید به دقت تحت نظر گرفته شود.

خمیر پروفیلاکسی چیست؟
از این خمیر بر روی سطح دندان در زمان پولیش دندان استفاده می شود. برخی از خمیرها که دارای ذراتی با اندازه بزرگ تر هستند، در زدودن پلاک و لکه مفیدتر هستند. برخی از دندانپزشکان استفاده از این نوع خمیرها را ترجیح می دهند زیرا لکه ها را سریع تر و بهتر رفع می کنند. اما قدرت سایندگی این نوع خمیر بیشتر است و می تواند به ساختار دندان آسیب بزند. بنابراین در طولانی مدت دندان ها مستعد زرد شدن می شوند.

خمیر پروفیلاکسی که دارای ذرات کوچک تری است باعث می شود سطح دندان صاف تر، درخشان تر و نرم تر شود. این نوع خمیر آسیب پذیری دندان در برابر پلاک و لکه را کاهش می دهد. اما استفاده از این نوع خمیر به معنی صرف زمان و کار بیشتر برای تمیز شدن دندان است.

برخی از دستگاه های پولیش از جت هوا، آب و مواد ساینده برای تمیز کردن دندان ها بهره می گیرند. تحقیقات نشان می دهد که این شیوه پولیش بسیار موثرتر است و آسیب کمتری به مینای دندان وارد می کند.

استفاده از این روش برای چه بیمارانی ممنوع است؟
در صورتی که بیمار دچار تحلیل لثه یا بیرون زدگی ریشه دندان باشد، بهتر است از انجام این روش برای او خودداری شود. حساسیت دندان، ضعیف بودن مینای دندان، بیماری لثه و دهان، پوسیدگی ترمیم نشده و آلرژی به مواد ساینده از جمله مواردی است که اجرای این روش را با مشکل رو به رو می کنند.

برخی بیماری ها مانند دیابت، بیماری قلبی عروقی، فشار خون و مشکلات تنفسی نیز می توانند مانعی برای انجام درمان به شمار روند. پیش از انجام درمان با دندانپزشک خود مشورت کنید و وی را از وضعیت سلامت خود آگاه سازید.

آیا پولیش کردن دندان درد دارد؟
برخی از بیماران از درد ناشی از اسکیلینگ و روت پلنینگ شکایت می کنند. اما خوشبختانه پولیش دندان باعث بروز درد در بیمار نمی شود و بدون نیاز به بیحسی انجام می شود.

آیا پولیش دندان روندی ضروری است؟
معاینه دندان و جرم گیری دندان ها هر شش ماه یک بار ضروری است. جرم گیری باعث می شود که دندان ها از پلاک و باکتری تمیز شوند و از سلامت آنها محافظت می شود. برخی از دندانپزشکان پس از جرم گیری دندان از پولیش برای ایجاد صطح صاف تر و درخشندگی بیشتر استفاده می کنند. با این حال، پولیش کردن دندان ها ضرورتی ندارد و می توانید از آن صرف نظر کنید. به یاد داشته باشید که بهتر است این روش را به طور مداوم انجام ندهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>