اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کفپوش لمینت

لمینت ها باید با آب و هوای محیطی که قرار است در آن نصب شوند وفق داده شوند. بسته های لمینت باید به طور افقی و به مدت 48 ساعت قبل از نصب در محیط قرار داده شوند. دمای مناسب محیط به طور تقریبی 17-23 درجه سانتی گراد و با رطوبت 45-60 درصد است. رطوبت هرگز نباید کمتر از 30 درصد باشد چرا که این امر باعث ایجاد فاصله بین تایل ها می شود.

در صورتی که حذف قرنیز موجود در فضا بسیار سخت باشد ممکن است بتوان اجازه داد تا قرنیز در جای خود باقی مانده و با یک ابزار ربع گرد فاصله بین قرنیز و دیوار را پوشاند.ابزارهای مورد نیاز برای نصب شامل فوم عایق برای لایه زیرین، نوار چسب پلی پروپیلن مانند نوار عایق یا مشابه آن، جدا کننده ها، قطعه ضربه زننده، میله کشش، اره، چکش، کاتر، مداد، متر، خط کش و چسب مخصوص صنعت ساختمانی.

زیر کف و یا فونداسیون کف باید به درستی صاف و مسطح، خشک، تمیز و محکم باشد. وسایلی مانند قالی و اضافاتی مانند چسب مانده روی سطح باید تمیز شوند تا بتوان نصبی مناسب داشت.جهت بررسی تراز بود کف اتاق باید به این ترتیب عمل نمود که یک میخ را به مرکز کف اتاق کوبید. یک انتهای نخ را به میخ گره زد و انتهای دیگر را به دورترین گوشه کف اتاق برده و محکم روی سطح بکشیم.

کف را با خط دید چشم بیازماییم تا مشخص شود در کدام نواحی کف تراز نیست و بین نخ و کف اتاق فضای خالی وجود دارد. نخ را به ترتیب دور تا دور اتاق بگردانیم و هر فضای خالی بین کف و نخ را که بیش از 3 میلی متر است برای تراز کردن مد نظر قرار دهیم. با استفاده از سمباده کشی و یا پر کننده های مناسب برای تراز کردن برآمدگی و فرو رفتگی های کف برای تراز کردن سطح باید اقدام نمود.

مشکلات رطوبتی کف باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. هر گونه مشکلی که مرتبط به رطوبت در کف باشد باید قبل از نصب برطرف شود. به عنوان مثال کفی که به تازگی بتن شده نیاز دارد که 60 روز قبل از نصب آب داده شود.جهت نصب کف پوش لمینت بر روی کف های بتنی یا کف های فضاهای کم ارتفاع (Crawl space) باید ابتدا یک لایه ی عایق روی کف در نظر گرفته شود.

تمامی کف پوش ها نیاز مند یک لایه فوم زیرین هستند. در جهتی موافق با جهت نصب پنل های لمینت، فوم لایه زیرین نیز نصب می شود. فوم های لایه زیرین نباید لبه های روی هم آمده داشته باشد و لبه ها کاملا کنار یکدیگر قرار گیرند. درز ها با نوار های عایق پوشانده شوند. 

در نخستین ردیف، بخش زبانه پنل که در کنار دیوار قرار می گیرد باید از سمت طویل پنل ها برش داده شود. این امر ظاهر دکوری لمینت را به خوبی حفظ می کند. از کاتر برای برش زبانه پنل استفاده شود و در چندین نوبت عمل برش انجام شود تا به راحتی جدا شود.برای شروع نصب از قرار دادن نخستین پنل در یک گوشه شروع شود در حالی که لبه متصل به دیوار برش داده شده است.

از ابزارهایی به جهت ایجاد فاصله بین هر دیوار و پنل استفاده شود تا فاصله ای به اندازه 8-12 میلی متر ایجاد شود. باید در نظر داشت که مصالح اولیه این محصول چوب است و نیاز به فضایی جهت انبساط دارد و نباید آن را در هیچ نقطه ای محکم به سطح متصل کرد.برای اتصال دومین پنل، زبانه انتهایی پنل را درون شیار انتهایی پنل دیگر با زاویه 45 درجه وارد کنید. سپس پنل را پایین آورده و روی کف قرار دهید. گوشه ها را با دقت تنظیم کنید. 

اتصال پنل های ردیف اول ادامه یابد تا به آخرین پنل کامل برسید. با چرخش 180 درجه ای پنل آن را در محل خود قرار دهید. اضافه پنل را علامت زده و اره کنید. هنگامی که از اره استفاده می شود می توان ازسطح دکوری پنل برای برش شروع کرد. در صورتی که از اره دایره ای استفاده می شود از پشت پنل برش انجام شود تا از ورقه ورقه شدن پنل جلوگیری شود.

برای شروع ردیف بعدی از قرار دادن پنل کامل در مقابل پنل برش خورده شروع شود تا به این ترتیب الگویی متناوب در چیدمان پنل ها ایجاد گردد. قطعات برش خورده باید حداقل 20 سانتی متر طول داشته باشند و باقی مانده انتهای آن باید حد اقل 40 سانتی متر باشد.برای شروع ردیف دوم یک وجه زبانه پنل را به وجه شیار اولین پنل با زاویه 45 درجه فشار دهید. هنگامی که دست به سمت پایین متمایل شود با یک فشار مناسب پنل در جای خود قرا می گیرد. 

دومین پنل از ردیف جدید را باید به وجه طویل پنل متصل کرد و در این حین یک زاویه 45 درجه ای در جای خود قرار داده شود و یک فضای خالی کوچک بین لبه ی پنل ها ایجاد گردد.به آهستگی و به صورت افقی به لبه انتهای پنل دوم از ردیف جدید با استفاده از ابزای که واسط ضربه زدن قرار می گیرد ضربه وارد کنید تا فضای خالی بین پنل ها کم شود. در این هنگام باید مراقب بود تا لبه پنل ها تداخل روی یکدیگر قرار نگیرند. ضربه تا وقتی که لبه های دو پنل یکدیگر را لمس کنند ادامه می یابد. بقیه پنل ها طبق دستورالعمل بالا نصب می شوند. 

برای نصب آخرین ردیف، پنل را سر و ته در مقابل دیوار قرار دهید و بخش اضافی با استفاده از یک خط کش علامت زده شده و برش داده شود. دقت شود هنگام برش پنل های کنار دیوار فضایی که باید به عنوان درز بین پنل و دیوار در نظر گرفت فراموش نشود. پنل را برش دهید و در محل مورد نظر قرار دهید.

قاب های درب و خروجی های حرارتی نیز به یک فضایی جهت انبساط احتیاج دارند. ابتدا پنل ها را به گونه ای برش بزنید که طول مناسب آن حاصل شود. سپس پنل را در موقعیت مناسب خود قرار دهید و با استفاده از خط کش فضاهای اضافی که باید برش داده شود را علامت زده و با در نظر گرفتن فاصله ی اضافی از هر طرف جهت انبساط برش بزنید. 

بخش انتهایی قاب های درب را برش دهید و یک پنل وارونه را به عنوان راهنما قرار دهید و یک اره دستی را برای برش ارتفاع مورد نظر مورد استفاده قرار دهید. این عمل کمک می کند تا پنل ها به آسانی زیر قاب بلغزند. در انتها ابزار های ایجاد فاصله بین پنل و دیوار را برداشته و پوشش را نصب کنید.به جهت اتمام فرایند کفپوش کردن در مواقعی که سطح مجاور پایین تر یا بالاتر از فضای لمینت شده باشد از قالب بندی کاهنده استفاده می شود. یک قالب U شکل را بین هر لبه از کف قرار دهید. به این ترتیب یک فضای انبساطی کوچک ایجاد می شود. از پیچ، میخ، یا چسب در زیر قالب استفاده کنید که مستقیما آن را به کف سازه ای متصل کند. سپس نوار کاهنده را به قالب وارد کنید.

از قالب T شکل برای نازک کاری کف هایی که دو سطح به درگاه درب می رسند یا ایجاد اتصالات انبساطی استفاده می شود. نحوه نصب مشابه کاهنده بالا است. در صورتی که اتاق بیش از 7 متر مربع باشد شما به اتصال انبساطی نیاز دارید.قالب بندیLanding برای اتمام کفسازی فضای بالا یا روی پله یا لبه های پله می باشد. قالب بندی ها نیاز است که به جهت کسب اطمینان و دوام به کف سازه ای چسبانده شود.
با استفاده از ابزار های ربع گرد و میخ های نازک کاری کار کفسازی به اتمام می رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>